Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2021

Λάρισα: Η υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ και η άλλη «εφικτή» λύση.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές που διέρχονται μέσα από την πόλη είναι ένα θέμα που ταλανίζει τουλάχιστον τρεις δεκαετίες την Λάρισα. Πολλές φορές έγιναν συζητήσεις με τον ΟΣΕ και τέθηκε το ζήτημα της υπογειοποίησης, της βύθισης ή της παράκαμψης των γραμμών χωρίς σε καμιά περίπτωση να υπάρξει ή να προκριθεί κάποια λύση.

Είναι θέματα στα οποία πολλές φορές ο ΟΣΕ και οι εταιρείες του στυλώνουν τα πόδια. Από την άλλη μόνον ως θετική μπορούμε να αξιολογήσουμε την εξέλιξη για την λύση των ηχοπετασμάτων που θα υλοποιήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο ΟΣΕ σε όλο το μήκος των γραμμών που διέρχονται μέσα από την πόλη. Ο Κώστας Αγοραστός κατάφερε ίσως για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια να κάνει τον ΟΣΕ να κινηθεί προς την σωστή και να συναινέσει σε μια τέτοια παρέμβαση. Αυτή η λύση διασφαλίζει την ασφάλεια των πολιτών αλλά και την διέλευση των συρμών. Όμως, τι γίνεται με την συνολική λύση του προβλήματος;

Τι σκέπτεται το υπουργείο και ο ΟΣΕ- Ποια λύση προκρίνεται;

Είναι δεδομένο πως η όποια απόφαση θα αφορά την πρόθεση του υπουργείου Υποδομών αλλά και του ΟΣΕ για να λύσει το πρόβλημα. Η LarissaPress έθεσε το θέμα σε στενούς συνεργάτες του υπουργού Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή. Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο μελετά την υπόθεση αλλά είναι ιδιαίτερα προβληματισμένο καθώς μια παρέμβαση όπως η υπογειοποίηση θα χρειαζόταν από 500 έως 700 εκ. ευρώ, χρήματα που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν. Στην ίδια γραμμή φαίνεται να είναι και η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θεωρεί απαγορευτικό το κόστος μια τέτοιας παρέμβασης. Επίσης και οι άλλες δύο λύσεις φαίνεται να έχουν τα δικά τους σημαντικά ζητήματα.

Από την άλλη και ενώ είναι ήδη κλεισμένο για αύριο το ραντεβού του δημάρχου Λαρισαίων Απόστολου Καλογιάννη με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ τον κ. Σπύρο Πατέρα φαίνεται πως υπάρχουν πριν από αυτή την συνάντηση διεργασίες για την εξεύρεση κάποιας «εφικτής» λύσης.


Ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός είχε επαφές τις προηγούμενες ημέρες με τον Υπουργό Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλή, τον Υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Γιώργο Καραγιάννη. Από αυτές τις επαφές φάνηκε ότι το Υπουργείο και ο ΟΣΕ θα εξέταζαν σοβαρά την εκπόνηση μιας διερευνητικής μελέτης για την υπογειοποίηση της οδού Βόλου. Εκεί που είναι και το σημαντικότερο πρόβλημα της πόλης. Σε αυτή θα διερευνηθεί το κόστος, αλλά και η εφικτότητα της παρέμβασης η οποία δεν θέλει σε καμιά περίπτωση να επηρεάσει τα κοινωνικά και επιχειρηματικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Εάν τελικά υλοποιηθεί η μελέτη, αυτή θα γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο και αφού έχει προχωρήσει η τοποθέτηση των ηχοπετασμάτων. Αν η μελέτη γίνει από τον ΟΣΕ και μπορεί να ενταθεί στο ΕΣΠΑ η λύση αυτή έχει πολλές πιθανότητες να υλοποιηθεί, καθώς θα απαλλάξει από το κόστος τον ΟΣΕ, που σε κάθε συνάντηση όταν η κουβέντα έφτανε εκεί στύλωνε τα πόδια.

Καταρχήν η υπογειοποίηση της Βόλου δεν είναι κάτι που προέκυψε τώρα αλλά είχε συζητηθεί στις συσκέψεις με το δήμαρχο Λαρισαίων και άλλες φορές. Τότε η ΕΡΓΟΣΕ έδειχνε να την καλοβλέπει, αλλά δυστυχώς δεν έκανε καμιά κίνηση. Αν κοιτάξουμε την εικόνα που διαμορφώνεται με την τοποθέτηση των ηχοπετασμάτων και με μια υπογειοποίηση της Βόλου στο ορατό μέλλον, φαίνεται το πρόβλημα της Λάρισας σε μεγάλο βαθμό να λύνεται. Οι άλλες λύσεις είναι κοστοβόρες και επί της ουσίας δεν απαντούν σε όλα τα προβλήματα της πόλης και ίσως στο σημαντικότερο αυτό της οδού Βόλου.

Τι θα διεκδικήσει ο Καλογιάννης από την συνάντηση

Ο δήμαρχος Λαρισαίων έχει πια αποκτήσει εμπειρία σε τέτοιου είδους συναντήσεις και ξέρει καλά πώς πρέπει να κινηθεί. Άλλωστε όχι μόνο ο ίδιος αλλά ακόμη και άλλοι θεωρούν ότι η πόλη πρέπει να στραφεί σε μια εφικτή λύση, ώστε κάποια στιγμή να πείσει το ΟΣΕ να κινηθεί προς αυτή.

Έτσι σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Καλογιάννης αναμένεται να θέσει και να επιμείνει σε μια λύση στην οδό Βόλου, ενώ παράλληλα θα ζητήσει την μεταφορά του εμπορευματικού τμήματος του ΟΣΕ που τώρα είναι στο Μεζούρλο στην περιοχή του πρώην εργοστασίου Ζαχάρεως.

Μετά την συνάντηση με τους ανθρώπους του ΟΣΕ ο δήμαρχος Λαρισαίων αναμένεται να ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

Τι λένε Καλογιάννης και Καραλαριώτου για την πιθανή λύση

Για την λύση που πρέπει να επιλεγεί μίλησαν στο Δημοτικό Ραδιόφωνο και την εκπομπή «Εδώδιμα Αποικιακά», ο Δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης και η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Ρένα Καραλαριώτου.

Στο θέμα της παρέμβασης στη Βόλου στάθηκε ο δήμαρχος Λαρισαίων. «Δεν είναι εύκολα τα πράγματα. Φαίνεται πως όλες οι λύσεις οι οποίες εκφέρονται δεν είναι εύκολες λύσεις. Η υπογειοποίηση πρέπει να περάσει κάτω από την τάφρο Ι1 έως και 17 μέτρα. Μιλάμε για τεράστια κόστη που εκτιμώνται στα 500 εκ. ευρώ για τον άξονα από το σταθμό προς την Θεσσαλονίκη. Από την άλλη όλοι συμφωνούν ότι ο σταθμός πρέπει να παραμείνει εκεί που είναι. Επίσης μιλάμε και για την λύση του προβλήματος της Βόλου. Η βόλου μπορεί να γίνει μια αντίστοιχη Φαρσάλων του παρελθόντος, δεν λύνεται ούτε με την βύθιση ούτε με την υπογειοποίηση. Άρα πρέπει να στρατευτούμε σε μια έστω και μακροπρόθεσμη λύση η οποία θα είναι εφικτή. Η λύση για τα ηχοπετάσματα που επιλέχθηκε από τον ΟΣΕ και την Περιφέρεια είναι καλή και αξιόπιστη λύση», σημείωσε

Η Επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Ρένα Καραλαριώτου αναφέρθηκε στην ανάγκη να προταχθεί μια λύση με υλοποίηση στο ορατό μέλλον. «Είναι σημαντικό να δούμε αν θα πάμε σε υπογειοποιήση ή σε παράκαμψη, σε βύθιση ή όποια άλλη λύση μακροπρόθεσμα μπορεί να υπάρξει. Είπα ότι είναι ένα έργο ζωής τα ηχοπετάσματα που υλοποιεί η Περιφέρεια μαζί με το ΟΣΕ στη πόλη καθώς διασφαλίζει την ασφάλεια των πολιτών και της ασφαλούς διέλευσης των συρμών ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει το περιβάλλον. Το τι μπορεί να γίνει έχει να κάνει και με την τεχνική δυνατότητα που υπάρχει. Να ξεκαθαρίσουμε ως Δ.Σ. τι θα γίνει ώστε η όποια πρόταση να μπει στις ράγες ώστε να στο ορατό μέλλον να μπορέσει να δρομολογηθεί», ανάφερε.

larissapress.gr