Τα χέρια των συγκοινωνιακών φορέων «λύνουν» οι διατάξεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στον Ν. 4764/2020 που αφορούν ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού, οι οποίες ψηφίστηκαν στο τέλος Δεκεμβρίου.
Οι συγκεκριμένες διατάξεις ανοίγουν το δρόμο για την ενίσχυση των συγκοινωνιών, την αύξηση των συχνοτήτων και την αποφυγή συνωστισμού στις μετακινήσεις. Μεταξύ άλλων, προβλέπουν:
- Δυνατότητα στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, για το χρονικό διάστημα των επόμενων έξι μηνών, να προχωρά σε σύναψη περαιτέρω συμβάσεων ανάθεσης εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου με παρόχους. Πρόκειται για επικουρικές συμπληρωματικές συμβάσεις, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και μεγαλύτερη κάλυψη δρομολογίων.
- Ενδυνάμωση του ρόλου του ΟΣΕΘ ως αρμόδιας Αρχής Μεταφορών, αφού λύνονται οι αγκυλώσεις χρηματοδότησής του και αποσαφηνίζεται αμετάκλητα η οικονομική του σχέση με τον ΟΑΣΘ και άλλους παρόχους.
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μας έδωσε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, συμβάλλοντας και στην προστασία της δημόσιας υγείας. Θα μπορεί ο ΟΣΕΘ για τα επόμενα δύο χρόνια, για την εκτέλεση συμβάσεων συγκοινωνιακού έργου, να επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως συμβαίνει με τον ΟΑΣΑ», δηλώνει ο Πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Καλογερούδης.
Όπως υπογραμμίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, Γιάννης Τόσκας, «μια καίρια πρόβλεψη του νέου νόμου είναι η ‘‘σοφή’’ σύνδεση –για πρώτη φορά στα ελληνικά δεδομένα- της επιδότησης του ΟΑΣΘ με την τήρηση κρίσιμων δεικτών κόστους και ποιότητας του παραγόμενου έργου του, όπως το ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος και τα ελάχιστα προσφερθέντα οχηματοχιλιόμετρα, αφού είναι γνωστό ότι η ικανοποίηση του μετακινούμενου είναι το σπουδαιότερο ζήτημα στις καθημερινές μαζικές μετακινήσεις και στόχος είναι η διαρκής εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με την εποπτεία της Αρχής Μεταφορών».