Η Γερμανία, η Γαλλία, η Ελβετία και η Αυστρία φέρνουν πίσω δρομολόγια για νυχτερινά τρένα.
Το ταξίδι με το τρένο εκπέμπει πολύ λιγότερο άνθρακα ανά χιλιόμετρο από ό, τι αεροπορικώς ή οδικώς.
Υπάρχει κάτι για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων που αναδεύουν την ψυχή. Συνδυάζει το ρομαντισμό μιας περασμένης εποχής, γεμάτη ευκαιρίες για περιπέτεια , μυστήριο και ακόμη και αγάπη . Αλλά στην Ευρώπη, το να ξυπνάς καθώς το τρένο σου μπαίνει σε ξένη πρωτεύουσα δεν είναι λείψανο του παρελθόντος, αλλά σημάδι του μέλλοντος.
Οι εθνικοί σιδηροδρομικοί φορείς σε τέσσερις χώρες - Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία και Ελβετία - ανακοίνωσαν σχέδια αναβίωσης του δικτύου νυχτερινών τρένων της ηπείρου . Οι διαδρομές από τη Βιέννη προς το Μόναχο και το Παρίσι, και τη Ζυρίχη προς το Άμστερνταμ μέσω της Κολωνίας θα αποκατασταθούν το 2021. Περαιτέρω διαδρομές - που συνδέουν το Βερολίνο, τις Βρυξέλλες, τη Ρώμη και ακόμη και τη Βαρκελώνη - προγραμματίζονται μέσα στα επόμενα χρόνια, αναβιώνοντας τις υπηρεσίες που μειώθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες.
Η αναβίωση σε διηπειρωτικά υπνοδωματιακά τρένα προκλήθηκε από τον γερμανικό σιδηροδρομικό φορέα Deutsche Bahn, ο οποίος είχε αποφασίσει ότι οι υπηρεσίες διανυκτέρευσης δεν ήταν αρκετά δημοφιλείς και κόστιζαν πάρα πολλά χρήματα. Τώρα η διασυνοριακή συνεργασία θεωρείται ως το κλειδί για να καταστούν οικονομικά βιώσιμες οι διαδρομές.
«Οι κορυφαίοι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης συγκεντρώνουν τις δυνάμεις τους για το νυχτερινό τρένο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bahn, Richard Lutz . «Το νυχτερινό τρένο είναι μια επιχείρηση μεταξύ συνεργατών. Εάν κάθε σιδηρόδρομος έπρεπε να κάνει «λίγο νυχτερινό τρένο», κανείς δεν θα βοηθούσε. Η λύση είναι ένας σαφής καταμερισμός εργασίας, ενσωματωμένος στο πραγματικό ομαδικό παιχνίδι. "
Τα τρένα μεγάλων αποστάσεων έχουν χαμηλότερα ίχνη άνθρακα από τα περισσότερα άλλα μέσα μεταφοράς και εκπέμπουν μικρές ποσότητες άνθρακα ανά χιλιόμετρο σε σύγκριση με τα αεροπορικά ταξίδια.
europeansting.com/2021/01/08/fall-asleep-in-vienna-wake-up-in-paris-europes-night-trains-make-a-comeback/
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης