Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου 2021

Κοιμηθείτε στη Βιέννη, ξυπνήστε στο Παρίσι - τα νυχτερινά τρένα της Ευρώπης επιστρέφουν.


Η Γερμανία, η Γαλλία, η Ελβετία και η Αυστρία φέρνουν πίσω δρομολόγια για νυχτερινά τρένα.
Το ταξίδι με το τρένο εκπέμπει πολύ λιγότερο άνθρακα ανά χιλιόμετρο από ό, τι αεροπορικώς ή οδικώς.

Υπάρχει κάτι για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων που αναδεύουν την ψυχή. Συνδυάζει το ρομαντισμό μιας περασμένης εποχής, γεμάτη ευκαιρίες για περιπέτεια , μυστήριο και ακόμη και αγάπη . Αλλά στην Ευρώπη, το να ξυπνάς καθώς το τρένο σου μπαίνει σε ξένη πρωτεύουσα δεν είναι λείψανο του παρελθόντος, αλλά σημάδι του μέλλοντος.

Οι εθνικοί σιδηροδρομικοί φορείς σε τέσσερις χώρες - Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία και Ελβετία - ανακοίνωσαν σχέδια αναβίωσης του δικτύου νυχτερινών τρένων της ηπείρου . Οι διαδρομές από τη Βιέννη προς το Μόναχο και το Παρίσι, και τη Ζυρίχη προς το Άμστερνταμ μέσω της Κολωνίας θα αποκατασταθούν το 2021. Περαιτέρω διαδρομές - που συνδέουν το Βερολίνο, τις Βρυξέλλες, τη Ρώμη και ακόμη και τη Βαρκελώνη - προγραμματίζονται μέσα στα επόμενα χρόνια, αναβιώνοντας τις υπηρεσίες που μειώθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες.
Προγραμματισμένες διαδρομές στο σιδηροδρομικό δίκτυο Nightjet. Εικόνα: Aviation 24

Η αναβίωση σε διηπειρωτικά υπνοδωματιακά τρένα προκλήθηκε  από τον γερμανικό σιδηροδρομικό φορέα Deutsche Bahn, ο οποίος είχε αποφασίσει ότι οι υπηρεσίες διανυκτέρευσης δεν ήταν αρκετά δημοφιλείς και κόστιζαν πάρα πολλά χρήματα. Τώρα η διασυνοριακή συνεργασία θεωρείται ως το κλειδί για να καταστούν οικονομικά βιώσιμες οι διαδρομές.

«Οι κορυφαίοι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης συγκεντρώνουν τις δυνάμεις τους για το νυχτερινό τρένο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bahn, Richard Lutz . «Το νυχτερινό τρένο είναι μια επιχείρηση μεταξύ συνεργατών. Εάν κάθε σιδηρόδρομος έπρεπε να κάνει «λίγο νυχτερινό τρένο», κανείς δεν θα βοηθούσε. Η λύση είναι ένας σαφής καταμερισμός εργασίας, ενσωματωμένος στο πραγματικό ομαδικό παιχνίδι. "

Η ενίσχυση των σιδηροδρομικών ταξιδιών θεωρείται όλο και περισσότερο απαραίτητη για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τον τομέα των μεταφορών, όπως δείχνει το παρακάτω διάγραμμα.
Οι πτήσεις εσωτερικού ήταν ο μεγαλύτερος συντελεστής ανά χιλιόμετρο το 2018. Image: Our World in Data

Τα τρένα μεγάλων αποστάσεων έχουν χαμηλότερα ίχνη άνθρακα από τα περισσότερα άλλα μέσα μεταφοράς και εκπέμπουν μικρές ποσότητες άνθρακα ανά χιλιόμετρο σε σύγκριση με τα αεροπορικά ταξίδια.


europeansting.com/2021/01/08/fall-asleep-in-vienna-wake-up-in-paris-europes-night-trains-make-a-comeback/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης