Σε μια προσπάθεια να νικήσουν τους Ισπανούς αντιπάλους τους, η Γαλλική εταιρία Ouigo -που ξεκινά δρομολόγια στις 10 Μαϊου - θα πουλήσει τα πρώτα 10.000 εισιτήρια με μόνο 1 € το καθένα.
Η Ισπανία ξεκίνησε δρομολόγια τρένων αυτή την εβδομάδα με εισιτήρια με μόλις 5 € (4,43 £) για ταξίδια άνω των 600 χιλιομέτρων.
Χιλιάδες αγοραστές κατέρρευσαν τον ιστότοπο του σιδηροδρομικού δικτύου προσπαθώντας να αγοράσουν εισιτήρια για το τρένο χαμηλού κόστους AVLO που θα τρέξει μεταξύ Μαδρίτης και Βαρκελώνης.
Ταξιδεύοντας με ταχύτητα έως 330km / h, το τρένο θα μεταφέρει επιβάτες μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ισπανίας, ένα ταξίδι περίπου 390 μιλίων, ή σχεδόν το ίδιο με το Λονδίνο και τη Γλασκώβη.
Ενώ το σιδηροδρομικό σχέδιο υψηλής ταχύτητας HS2 της Βρετανίας για τη σύνδεση του Λονδίνου με τη βόρεια Αγγλία και τη Σκωτία αντιμετωπίστηκε από προβλήματα λόγω της πανδημίας και των περιβαλλοντικών διαμαρτυριών - όπως οι ακτιβιστές στο πλαίσιο του Euston σήμερα - η Ισπανία έχει επεκτείνει το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας τα τελευταία 20 χρόνια.
Υποστηριζόμενος από 50 δισ. Ευρώ (44,26 δισ. £) σε δημόσιες επενδύσεις, ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας Renfe επέκτεινε το δίκτυο του AVE, σε τεράστιες περιοχές αγροτικής Ισπανίας, ενώνοντας πόλεις και πόλεις που είχαν απομονωθεί στο παρελθόν.
Με εισιτήρια σε προσιτές τιμές, αυτά τα κομψά τρένα που έχουν κινηματογραφικές εκπομπές, ένα καφέ και ένα δωμάτιο για να απλώστε τα πόδια σας, έχουν γίνει πραγματικός αντίπαλος των αεροπορικών ταξιδιών σε μια τεράστια χώρα.
Το AVLO, που είναι ο ξάδερφος του AVE, σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες που ανεβαίνουν στη Μαδρίτη μπορούν να βγουν στη Βαρκελώνη σε περίπου τρεις ώρες. Τα ταχύτερα τρένα διαρκούν δυόμισι ώρες.
Η υπηρεσία ξεκίνησε για να ανταγωνιστεί την Ouigo, μια άλλη φτηνή σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας που θα κυκλοφορήσει φέτος στην Ισπανία, η οποία υποστηρίζεται από τον γαλλικό κρατικό φορέα SNCF.
Μετά από χρόνια απόλαυσης ενός μονοπωλίου στην Ισπανία, ο Renfe αντιμετώπισε για πρώτη φορά ανταγωνισμό.
Ο Ouigo υποσχέθηκε ότι «δεν θα είναι σαν τη Ryanair» και, αντίθετα, θα προσφέρει στους πελάτες ανέσεις όπως μεγάλα καθίσματα και καφετέριες στα τρένα.
Σε μια προσπάθεια να νικήσουν τους Ισπανούς αντιπάλους τους, ο Γάλλος χειριστής θα πουλήσει τα πρώτα 10.000 εισιτήρια επιστροφής με μόνο 1 € (89p) το καθένα.
Η Ouigo ξεκινά τη λειτουργία της μεταξύ Μαδρίτης και Βαρκελώνης στις 10 Μαΐου, με πέντε καθημερινά ταξίδια επιστροφής.
«Είμαστε περήφανοι που κυκλοφορούμε το Ouigo στην Ισπανία. Έχουμε επιτύχει δύο στόχους - να προσφέρουμε γραμμές υψηλής ταχύτητας με τον υψηλότερο δυνατό αριθμό ταξιδιωτών και με μια υπηρεσία που έχει το χαμηλότερο δυνατό αποτύπωμα άνθρακα ", δήλωσε ο Alain Krakovitch, γενικός διευθυντής της Voyages SNCF.
Ο βασικός ναύλος της εταιρείας θα είναι 9 € ανά διαδρομή, ενώ τα παιδιά ηλικίας μεταξύ 4 και 13 ετών θα χρεώνονται 5 € και οι ανήλικοι κάτω των τριών μπορούν να ταξιδεύουν δωρεάν.
Η υπηρεσία AVLO, η οποία θα εκτελεί τέσσερα καθημερινά ταξίδια μετ 'επιστροφής ημερησίως από τις 23 Ιουνίου, σηματοδότησε την 80η επέτειο του Renfe με τα διαφημιστικά εισιτήρια.
«Το AVE παρείχε φθηνά εισιτήρια στους Ισπανούς για να μετακινηθούν σε όλη τη χώρα λόγω ενός πολύ επιδοτούμενου συστήματος χάρη στην κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ένωση», δήλωσε ο Ginés de Rus, καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λας Πάλμας.
independent.co.uk/travel/news-and-advice/spain-budget-bullet-train-high-speed-rail-b1793485.html
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης