Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020

Το όνομά του θρυλικού Πολωνού προπονητή Kazimierz Górski σε νέο τρένο των Πολωνικών σιδηροδρόμων.

Το τρένο TLK Górski, που πήρε το όνομά του από τον θρυλικό Πολωνό προπονητή Kazimierz Górski, μπήκε για πρώτη φορά στις σιδηροδρομικές γραμμές.

Με αυτόν τον τρόπο, το PKP Intercity θέλει να  να τιμήσει τη μορφή ενός εξαιρετικού προπονητή, του οποίου η εκατονταετία γέννησης γιορτάζεται το 2021.

Κατά τη διάρκεια της τελετής στο σταθμό Warszawa Centralna, που συνοδεύει την εναρκτήρια διαδρομή του τρένου, ο Jarosław Oniszczuk, μέλος του διοικητικού συμβουλίου PKP Intercity, παρουσίασε μια αναμνηστική πλάκα στον Dariusz Górski, γιο του Kazimierz Górski.

Στο νέο πρόγραμμα PKP Intercity για τη σεζόν 2020/2021, το τρένο TLK Górski θα λειτουργεί καθημερινά μεταξύ Rzeszów και Szczecin, περνώντας, μεταξύ άλλων, μέσω Lublin, Warsaw και Poznań.Την Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. Το τρένο TLK Górski μπήκε στις γραμμές για πρώτη φορά (φωτογραφία: PKP)

Η επιλογή σύνδεσης σε αυτήν τη διαδρομή δεν είναι τυχαία. Θέλαμε να είναι ένα τρένο που περνούσε από πολλές περιοχές της Πολωνίας, αντανακλώντας συμβολικά τον τρόπο με τον οποίο η πολωνική ομάδα ποδοσφαίρου με επικεφαλής τον Kazimierz Górski συνέδεσε ολόκληρη τη χώρα με αθλητικά συναισθήματα και γιορτάζοντας μεγάλες επιτυχίες. Είμαστε ευτυχείς που μπορούμε να συμβάλουμε στη μνήμη του εξαιρετικού προπονητή, λέει ο Jarosław Oniszczuk, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του PKP Intercity.

Είμαι πολύ χαρούμενος που ζει η μνήμη του πατέρα μου. Και όμως έχουν περάσει τόσα χρόνια από την επιτυχία της απόδοσής του. Είναι μια πολύτιμη πρωτοβουλία της PKP Intercity, η οποία αποφάσισε να ονομάσει το τρένο προς τιμήν του πατέρα μου λίγο πριν από την εκατονταετία της γέννησής του – λέει ο Dariusz Górski.

Ο Kazimierz Górski συνδέθηκε με τον σιδηρόδρομο από τη γέννησή του. Μερικές από τις πόλεις όπου η στάση του τρένου TLK Górski συνδέεται επίσης με τη βιογραφία του μυθικού προπονητή. Το Rzeszów βρίσκεται κοντά στο Λβιβ, όπου ο Γκόρσκι γεννήθηκε στις 2 Μαρτίου 1921, και όπου πέρασε τη νεολαία του και ξεκίνησε την περιπέτειά του με το ποδόσφαιρο παίζοντας για κλαμπ στο Λβιβ. Ο πατέρας του, Maksymilian, εργάστηκε στα τοπικά εργαστήρια σιδηροδρόμων. Η οικογενειακή ιστορία είπε ότι οδήγησε το διάσημο θωρακισμένο τρένο, ότι συμμετείχε στην υπεράσπιση του Λβιβ, το οποίο αργότερα ονομάστηκε υπολοχαγός-συνταγματάρχης Λίζα-Κούλα. Κατά τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής της Λβιβ το 1941-1944, ο ίδιος ο Kazimierz Górski βρήκε απασχόληση στα ίδια εργαστήρια. Μετά την επανεκκίνηση της πόλης από τους Ρώσους, κατάφερε να επιστρέψει στο ποδόσφαιρο, να πάρει δουλειά στο Dynamo Lwów club, οπότε εγκατέλειψε τη δουλειά του στα εργαστήρια. Στα τέλη του 1944, προσφέρθηκε εθελοντικά για τον πολωνικό στρατό, λίγο μετά τη μετάβαση στη Βαρσοβία, στην οποία συμμετείχε για το μεγαλύτερο μέρος της μετέπειτα ζωής του. Σχεδόν ολόκληρη η οικογένεια Kazimierz Górski μετακόμισε στο Szczecin, όπου αργότερα ήταν συχνός επισκέπτης.

Η Βαρσοβία είναι η άνθηση της καριέρας του Γκόρσκι. Μέχρι το τέλος του ως παίκτης το 1953, ήταν ποδοσφαιριστής της Legia de Warsaw. Τα επόμενα χρόνια ήταν ο προπονητής τους, επίσης προπονητής, μεταξύ άλλων πολωνικών ομάδων νεολαίας και νεολαίας, Lublinianka Lublin και Gwardia Warszawa.

Στα έτη 1970-1976 ήταν προπονητής της εθνικής ομάδας της Πολωνίας, με την οποία πέτυχε ιστορικούς θριάμβους: το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Μόναχο το 1972, την τρίτη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στη Γερμανία το 1974 και το ασημένιο μετάλλιο. στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μόντρεαλ το 1976.

Παρά τις πολλές επιτυχίες και τη μεγάλη αναγνώριση των οπαδών του ποδοσφαίρου, για πολλά χρόνια, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1970, ο Kazimierz Górski ταξίδεψε στην Πολωνία κυρίως με τρένο.

Αφού ολοκλήρωσε την περιπέτειά του με την εθνική ομάδα, για 10 χρόνια ασκούσε σχεδόν συνεχώς για ελληνικούς συλλόγους, κερδίζοντας το εθνικό πρωτάθλημα με τον Παναθηναϊκό Αθήνα και τον Ολυμπιακό Πειραιά. Αφού επέστρεψε στην Πολωνία, εργάστηκε για την Πολωνική Ποδοσφαιρική Ένωση. τον πρόεδρό του το 1991-1995.

Πρώτο νέο τρένο FLIRT που καταρτίστηκε για το PKP Intercity

Αυτή την εβδομάδα, στο εργοστάσιο Stadler Polska στο Siedlce, συναρμολογήθηκε η πρώτη πολλαπλής ηλεκτρικής πολλαπλής μονάδας τύπου FLIRT, η οποία παραγγέλθηκε βάσει της σύμβασης δισεκατομμυρίων που συνήφθη με την PKP Intercity τον Αύγουστο 2019

Τα βαγόνια των βαγονιών τοποθετήθηκαν σε σετ τροχών για να σχηματίσουν ένα έτοιμο τρένο. Στα επόμενα στάδια, το όχημα θα υποβληθεί σε στατικές και δυναμικές δοκιμές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είναι απαραίτητες για έγκριση. Το όχημα οκτώ μονάδων με μήκος μεγαλύτερο από 150 μέτρα είναι το πρώτο από 12 σύγχρονες πολλαπλές μονάδες που θα παράγει ο Stadler στο Siedlce για το PKP Intercity. Ο κατασκευαστής θα είναι επίσης υπεύθυνος για την τεχνική συντήρηση του νέου στόλου ΟΝΕ για 15 χρόνια.

Τα δύο πρώτα οχήματα έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Πριν από την παράδοση των επόμενων δύο, οι δύο πρώτες μονάδες θα υποβληθούν σε εποπτευόμενη λειτουργία στην κίνηση των επιβατών για περίοδο 6 έως 12 μηνών (για επιτυγχάνετε χιλιόμετρα τουλάχιστον 150.000 km ανά όχημα).

Άνετα, γρήγορα και φιλικά προς το περιβάλλον ταξίδια

Πολλαπλές ηλεκτρικές μονάδες τύπου FLIRT θα προσαρμοστούν για PKP Intercity με ταχύτητα 160 km / h, κάτι που θα επιτρέψει την αποτελεσματική χρήση εκσυγχρονισμένων σιδηροδρομικών γραμμών. Θα είναι επίσης εξοπλισμένα με το σύστημα ETCS που εγγυάται τη μέγιστη ασφάλεια ταξιδιού.

– Είμαστε ευτυχείς που η παραγωγή αυτών των σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον αποθηκών λειτουργεί ομαλά. Χάρη σε πολλές ανέσεις, το ταξίδι μαζί τους θα είναι γρήγορο και άνετο για διάφορες ομάδες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ατόμων με αναπηρία, φροντιστών με παιδιά ή ταξιδιωτών που χρησιμοποιούν χρόνο στο τρένο για να εργαστούν – τόνισε ο Adam Laskowski, μέλος του συμβουλίου PKP Intercity.

Τα κουτιά οχημάτων FLIRT είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, το οποίο τα καθιστά ελαφρύτερα από το ατσάλι. Ένα ελαφρύτερο όχημα σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, για παράδειγμα λόγω υψηλότερης απόστασης μεταξύ των αλλαγών του τροχού. Ταυτόχρονα, με σχετικά χαμηλό βάρος, οι αμαξοστοιχίες πληρούν όλες τις απαιτήσεις των ευρωπαϊκών προτύπων αντοχής (EN 12663) και αντοχής σε κραδασμούς (EN15227).

– Τα οχήματα FLIRT χαρακτηρίζονται από χαμηλή κατανάλωση ενέργειας λόγω του ελαφρού τους πλαισίου αλουμινίου. Είναι επίσης γνωστοί για την αξιοπιστία τους. Τα νεότερα τρένα για το PKP Intercity θα είναι επίσης εξοπλισμένα με το ενσωματωμένο σύστημα Stadler’s ETCS GUARDIA, καθιστώντας τα ακόμα πιο ενεργειακά αποδοτικά και παρέχουν στους ταξιδιώτες μέγιστη ασφάλεια, πρόσθεσε ο Tomasz Prejs, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Stadler Polska. .

Στις νέες πολλαπλές μονάδες, οι επιβάτες θα επωφεληθούν από πολλές ανέσεις, όπως κλιματισμό, πρίζες, ενισχυτές σήματος GSM / LTE, ασύρματο internet. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το PKP Intercity μπορεί να προτείνει μια σειρά από ζεστά και κρύα πιάτα και ποτά, που σερβίρονται τόσο στο κάθισμα του συνοδηγού όσο και στο χώρο του εστιατορίου. Τέλος, καθίσματα, χώρος για να κρεμάσετε μικρές αποσκευές κάτω από τραπέζια και κρεμάστρες για ρούχα. Οι νέες μονάδες θα παρακολουθούνται και θα υπάρχει επίσης χώρος για τη μεταφορά ποδηλάτων. Επιπλέον, τα οχήματα θα προσαρμοστούν στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και θα εξοπλιστούν, μεταξύ άλλων, με πλατφόρμες που διευκολύνουν την επιβίβαση των επιβατών σε αναπηρικές καρέκλες και μπάνια με αλλαξιέρες για μωρά. Ο χώρος των επιβατών θα διαθέτει 294 θέσεις 2ης θέσης και 60 θέσεις 1ης θέσης.

Οι σύγχρονες ηλεκτρικές πολλαπλές μονάδες που κατασκευάζονται από την Stadler Polska έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και έχουν κατασκευαστεί με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κάνει τα τρένα να επιστρέφουν στο δίκτυο έλξης την ενέργεια που παράγεται κατά την πέδηση. Τα οχήματα χαρακτηρίζονται επίσης ότι είναι πιο ήσυχα από άλλα τρένα. Η ακουστική απόσβεση θα έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερη εκπομπή θορύβου στο εσωτερικό του οχήματος, γεγονός που αυξάνει την άνεση ταξιδιού και εργασίας του πληρώματος του τρένου.

Chloe Kore
socialcity.com.cy

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης