Αρκετοί ευρωπαίοι φορείς σιδηροδρομικών μεταφορών ανακοίνωσαν συνεργασία για την ανάπτυξη του νυχτερινού τρένου μεταξύ ευρωπαϊκών πόλεων.
Αφού εγκατέλειψε τα νυχτερινά τρένα πριν από λίγα χρόνια (με σπάνιες εξαιρέσεις), το SNCF ανακοίνωσε την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου την επιστροφή τους μέσω ευρωπαϊκής εταιρικής σχέσης με τους γερμανούς, αυστριακούς και ελβετούς ομολόγους του. "Μόλις υπογράψαμε με @DB_Bahn, @RailService, @unsereOEBB μια συνεργασία για την ανάπτυξη του νυχτερινού τρένου μεταξύ των χωρών μας ", δημοσίευσε στο Twitter ο γενικός διευθυντής της Voyages SNCF Alain Krakovitch.
Σύμφωνα με το BFMTV , οι Ευρωπαίοι φορείς εκμετάλλευσης θέλουν να ξαναρχίσουν το Trans-Europ-Express (TEE 2.0), το οποίο θα υλοποιηθεί στα τέλη του 2021 με την έναρξη λειτουργίας ενός συνδέσμου Παρίσι-Βιέννη-Μόναχο , και μια άλλη Ζυρίχη-Κολωνία - Άμστερνταμ. Άλλοι θα ακολουθήσουν σταδιακά μέχρι το 2024, όπως η γραμμή Βιέννη-Βερολίνο-Βρυξέλλες-Παρίσι το 2023.
Απαραίτητη δημόσια υποστήριξη
Εάν το νυχτερινό τρένο είχε χάσει το παιχνίδι εναντίον του αεροπλάνου και των γραμμών υψηλής ταχύτητας, βρήκε τον άνεμο στα πανιά του χάρη στην αυξανόμενη οικολογική επίγνωση των ταξιδιωτών . Ο Jean-Pierre Farandou, Διευθύνων Σύμβουλος του SNCF, είχε δηλώσει ως εκ τούτου ότι ήταν απαραίτητο να "ακούσει τη νεολαία" που επιθυμεί "λιγότερο να πάρει το αεροπλάνο" . "Είναι η κατάλληλη στιγμή για να ξαναρχίσει αυτή η προσφορά νυχτερινών τρένων στην Ευρώπη", πρόσθεσε στο AFP.
Το BFMTV αναφέρει επίσης ότι ένα αεροπλάνο Παρίσι-Βιέννη έχει 10 φορές περισσότερη ένταση CO2 ανά επιβάτη από το ίδιο τρένο (400 κιλά σε σύγκριση με 40 κιλά). Ένα μονό νυχτερινό τρένο γεμάτο με 300 άτομα θα παράγει επίσης 108.000 φορές λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα αεροπλάνο για τη σύνδεση μεταξύ των δύο πρωτευουσών.
Αλλά για να ξεκινήσουν πραγματικά οι σιδηροδρομικές γραμμές, θα είναι πρώτα απαραίτητο να κατασκευαστούν προσαρμοσμένα αμαξοστοιχίες, ιδιαίτερα πιο άνετα , και να διασφαλιστεί ότι τα τρένα μπορούν να λειτουργούν στα δίκτυα των διαφόρων χωρών. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις. "Η δημόσια χρηματοοικονομική υποστήριξη θα είναι αναμφίβολα απαραίτητη για τη στήριξη του οικονομικού μοντέλου αυτών των νυχτερινών προσφορών", δήλωσε δήλωση των φορέων εκμετάλλευσης, χωρίς να διευκρινίζεται η εν λόγω υποστήριξη προς το παρόν.
Ryad Ouslimani
rtl.fr/actu/debats-societe/transports-retour-des-trains-de-nuit-pour-relier-les-grandes-villes-d-europe-
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης