Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2020

Λονδίνο: Ασφαλείς οι μετακινήσεις με το μετρό, λένε οι ειδικοί.

Η έρευνα του φορέα εκμετάλλευσης του Μητροπολιτικού δικτύου μεταφορών της αγγλικής πρωτεύουσας και επιστημόνων του Imperial College κατέληξε σε ένα μάλλον καθησυχαστικό αποτέλεσμα, αναφορικά με την ασφάλεια των μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Βρετανοί επιστήμονες μελέτησαν τις επιφάνειες και τον αέρα στους σταθμούς του υπόγειου σιδηρόδρομου του Λονδίνου. Τα αποτελέσματα του δεύτερου γύρου δοκιμών καταδεικνύουν πως οι ειδικοί δεν μπόρεσαν να ανιχνεύσουν ίχνη του ιού.
Σάββατο απόγευμα στο σταθμό του μετρό Oxford Circus του Λονδίνου, έναν πολυσύχναστο κόμβο. Πίσω από τα τουρνικέ, όπου οι επιβάτες πληρώνουν, τουλάχιστον 20 αστυνομικοί περιμένουν, παρακολουθώντας όσους συρρέουν στην οδό Regent και στην Oxford Street ή στο Soho για ψώνια.
Όποιος δεν φοράει σωστά τη μάσκα του πάνω από το στόμα και τη μύτη του παραλαμβάνεται από τις δυνάμεις ασφαλείας και προειδοποιείται. Ένας επιβάτης, του οποίου η μάσκα κρέμεται κάτω από το πηγούνι ενημερώνεται ότι θα πρέπει να περιμένει πρόστιμο 200 λιρών (222 ευρώ) την επόμενη φορά. Οι κατ'επανάληψη παραβάτες θα χρεώνονται μέχρι £6.400.
Η παρακολούθηση δεν είναι δύσκολη για την αστυνομία, καθώς ο σταθμός δεν είναι τόσο γεμάτος όσο θα ήταν ένα Σαββατοκύριακο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Αλλά πόσο επικίνδυνη είναι η μετακίνηση στο γραφείο; Ποια είναι η πιθανότητα να μολυνθούμε όταν αγγίζουμε λαβές ή μηχανές εισιτηρίων ή στη συντριβή των τρένων;
Η Transport for London (TfL), ο φορέας εκμετάλλευσης του Μητροπολιτικού δικτύου μεταφορών, διερευνά αυτήν την ερώτηση μαζί με επιστήμονες από το Imperial College. Για τέσσερις μήνες, δείγματα από τον αέρα και τις επιφάνειες λαμβάνονταν κάθε τέσσερις εβδομάδες στο μετρό και τα λεωφορεία του Λονδίνου. Τα αποτελέσματα του δεύτερου γύρου δοκιμών τον Οκτώβριο μόλις αξιολογήθηκαν. Αποτέλεσμα αρνητικό, όπως και τον προηγούμενο μήνα. Οι επιστήμονες δεν μπόρεσαν να ανιχνεύσουν ίχνη του ιού.

«Εξαιρετικά καθησυχαστικά» χαρακτήρισε τα αποτελέσματα στο BBC η Λίλι Μάτσον, υπεύθυνη για θέματα ασφάλειας, υγείας και περιβάλλοντος στο TfL, ειδικά για όσους εξαρτώνται από τις δημόσιες συγκοινωνίες κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown που μόλις ξεκίνησε.

Οι κανόνες μάσκας και απόστασης παραμένουν σημαντικοί

Στις δοκιμές τους, οι επιστήμονες από το Imperial College προσπάθησαν να αναδημιουργήσουν ένα τυπικό ταξίδι όσο το δυνατόν ακριβέστερα, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Waterloo και Euston, στη Βόρεια γραμμή μετρό και στο δίκτυο λεωφορείων.

Με βαμβακερά υφάσματα, έχουν πάρει επιχρίσματα από τις επιφάνειες των λαβών, από τα κουμπιά στο λεωφορείο, με τα οποία σηματοδοτείται ένα αίτημα στάσης και από τους αναγνώστες καρτών, οι οποίοι επιτρέπουν την ανέπαφη πληρωμή κατά την είσοδο και την έξοδο. Τα καθίσματα των στάσεων λεωφορείων, τα κιγκλιδώματα των κυλιόμενων κλιμάκων, τα κουμπιά των ανελκυστήρων, όλα εξετάστηκαν. Στις σήραγγες του μετρό, η ποιότητα του αέρα δοκιμάστηκε με μηχανές που μπορούν να αναρροφούν και να ελέγχουν 300 λίτρα αέρα ανά λεπτό.

Εκτός από τον τακτικό καθαρισμό, η χρήση μάσκας και η συμμόρφωση με τους κανόνες απόστασης είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Για να εξασφαλίσει το τελευταίο, η TfL έχει μειώσει σημαντικά τη χωρητικότητα των διώροφων λεωφορείων. Από τις υπάρχουσες 90 θέσεις, μόνο 30 μπορούν να πληρωθούν. Στους σταθμούς του μετρό, τα σημάδια δείχνουν πότε η κίνηση επιβατών είναι ιδιαίτερα μεγάλη και θα πρέπει συνεπώς να αποφεύγεται αν είναι δυνατόν.

Ωστόσο, η TfL προετοιμάζει ήδη τα επόμενα βήματα απολύμανσης. Τις επόμενες εβδομάδες, περισσότερες από 200 συσκευές θα εγκατασταθούν στις κυλιόμενες σκάλες στους σταθμούς του μετρό που χρησιμοποιούν υπεριώδες φως για την απολύμανση των κιγκλιδωμάτων. Τα πειράματα με την τεχνολογία στις αρχές του καλοκαιριού σε ιδιαίτερα πολυσύχναστους σταθμούς έχουν δείξει ότι η καθαριότητα αυξάνεται σημαντικά για άλλη μια φορά.

reader.gr