Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020

Καταπληκτική τεχνολογία πίσω από τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας.

Τι κάνει το τρένο υψηλής ταχύτητας της Κίνας μια ιστορική ανακάλυψη;
Ταχύτητα. Η τελική του ταχύτητα είναι 350 χιλιόμετρα ανά ώρα, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού από το Πεκίνο στη Σαγκάη από 37 ώρες σε μόλις τέσσερις.

Σταθερότητα. Ένας επιβάτης μπόρεσε να ισορροπήσει με επιτυχία ένα νόμισμα στο πλάι του, ενώ το τρένο κινείται με πλήρη ταχύτητα.
Ποιες είναι οι εκπληκτικές εφευρέσεις που χρησιμοποιούνται στο τρένο; Ας ξεκινήσουμε με τη νέα βελτιστοποιημένη αεροδυναμική κεφαλή.
Οι κεραίες έχουν εισαχθεί στην οροφή, έτσι ώστε το βελτιωμένο σχήμα μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά την αντίσταση στον αέρα. 
Η κεφαλή είναι επίσης κατασκευασμένη από ειδικό υλικό που ονομάζεται "εξαιρετικά λεπτό μεγάλο κοίλο αλουμίνιο". Όταν η αμαξοστοιχία λειτουργεί με την υψηλότερη ταχύτητα, ο αέρας μπροστά του είναι πολύ συμπιεσμένος, οπότε το μέταλλο πρέπει να είναι ανθεκτικό και δεν μπορεί να είναι πολύ βαρύ, διαφορετικά, θα μειώσει την ταχύτητα.
Ένας άλλος λόγος για τη γρήγορη ταχύτητα είναι το σύστημα έλξης υψηλής ισχύος. Παραδοσιακά, μια αμαξοστοιχία έχει μία ατμομηχανή στο μπροστινό μέρος, έτσι ώστε όσο αυξάνεται η ταχύτητα, το σύστημα έλξης αναδιανέμεται. Οι μηχανικοί διαίρεσαν το φορτίο σε αρκετούς κινητήρες, και τώρα υπάρχουν τέσσερις έως έξι μηχανές σε κάθε τρένο υψηλής ταχύτητας.
Το σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας της Κίνας εκτείνεται πάνω από 35.000 χιλιόμετρα και εξακολουθεί να αναπτύσσεται. Σήμερα αποτελεί το 70 τοις εκατό των παγκόσμιων σιδηροδρομικών συστημάτων υψηλής ταχύτητας. Το σιδηροδρομικό σύστημα της Κίνας λειτουργεί επίσης σε ακραίες τοποθεσίες, όπως στο οροπέδιο και την έρημο στη βορειοδυτική Κίνα, καθώς και σε πόλεις της νότιας Κίνας που έχουν περίοδο βροχών 3 μηνών κάθε χρόνο. 
Για να βεβαιωθείτε ότι τα τρένα λειτουργούν υπό αυτές τις συνθήκες, είναι εξοπλισμένα με ένα αναβαθμισμένο σύστημα φορείου. Τα συστατικά του φορείου θα γερνούν πρόωρα σε υψηλές θερμοκρασίες και εύθραυστα σε χαμηλά. Η αξιοπιστία του συστήματος φορείου είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της ασφαλούς και αξιόπιστης λειτουργίας του τρένου υψηλής ταχύτητας υπό ειδικές συνθήκες.
Οι σύντομοι χρόνοι ταξιδιού δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα ενός τρένου υψηλής ταχύτητας. Οι μηχανικοί της Κίνας έχουν επίσης εργαστεί για να τους κάνουν όσο το δυνατόν πιο φιλικούς προς τους επιβάτες.
Σε ένα τρένο που λειτουργεί με ταχύτητα 350 χιλιομέτρων ανά ώρα, ο θόρυβος προκαλεί μεγάλη ανησυχία. Για να το μειώσετε, το πίσω κάθισμα, το μαξιλάρι και το κάλυμμα κατασκευάστηκαν από ένα νέο υλικό που απορροφά τον ήχο.
Ο συνολικός σχεδιασμός και οι βασικές τεχνολογίες του τρένου υψηλής ταχύτητας Fuxing αναπτύχθηκαν ανεξάρτητα στην Κίνα, η οποία έχει ανεξάρτητα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας αυτών των εξελίξεων. Μεταξύ των 254 σημαντικών προτύπων, τα κινεζικά πρότυπα αντιπροσωπεύουν 84 τοις εκατό.
Μέχρι σήμερα, τα προϊόντα και η τεχνολογία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας της Κίνας έχουν εξαχθεί σε σχεδόν 100 χώρες και περιοχές σε έξι ηπείρους.
Τι γίνεται όμως με το μέλλον; Τι γίνεται με ένα εξυπνότερο τρένο υψηλής ταχύτητας χωρίς οδηγό; Θα μπορούσε να είναι δυνατό.

Δημοσιογράφος: Λιου Τσεν
Βιντεογράφος: Shi Tao
Συντάκτες βίντεο: Shi Tao, Xu Jiye
Σχεδιαστής: Li Yixiao
news.cgtn.com/news/2020-10-10/Amazing-technology-behind-China-s-high-speed-trains-UtzjqKiqPK/index.html

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης