Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου 2020

Στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ: Ερευνητικό έργο που στοχεύει στη βελτίωση της τεχνολογίας πλοήγησης και μείωσης των καθυστερήσεων των τρένων.

Ένα νέο ερευνητικό έργο που στοχεύει στη βελτίωση της τεχνολογίας πλοήγησης των σιδηροδρόμων σε μια προσπάθεια μείωσης των καθυστερήσεων των τρένων και αύξησης της εμπειρίας των επιβατών ξεκίνησε στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ. 

Το έργο στοχεύει στην αντιμετώπιση μιας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του σιδηροδρομικού τομέα: πώς να εντοπίσουμε την ακριβή τοποθεσία ενός κινούμενου τρένου. Η υπέρβαση αυτής της πρόκλησης είναι το κλειδί για τη διασφάλιση λιγότερων καθυστερήσεων τρένων και αυξημένης ασφάλειας των επιβατών.

Οι αισθητήρες και ο χρονοδιακόπτης κβαντικών τεχνολογικών κόμβων του Ηνωμένου Βασιλείου υπό την ηγεσία του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ και το Κέντρο Έρευνας και Εκπαίδευσης Σιδηροδρόμων του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ (BCRRE) ενώνονται δυνάμεις για την επίλυση αυτού του προβλήματος.

Εμπειρογνώμονες και από τα δύο κέντρα θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ενός συστήματος για κβαντική πλοήγηση, το οποίο είναι ένα αυτόνομο σύστημα ικανό να καταγράφει εξαιρετικά ακριβείς μετρήσεις χωρίς να βασίζεται στα Παγκόσμια Δορυφορικά Συστήματα Πλοήγησης (GNSS), το οποίο θα βοηθήσει τους μηχανικούς να διασφαλίσουν την υγεία της σιδηροδρομικής γραμμής και άνεση οδήγησης επιβατών.

«Το σύστημα που αναπτύσσουμε θα έχει δυνατότητες αντιστοίχισης χαρτών βαρύτητας, επιτρέποντας στους μηχανικούς να κατανοήσουν τι συμβαίνει κάτω από την πίστα καθώς και την κίνηση του τρένου», εξηγεί ο καθηγητής Clive Roberts , διευθυντής του BCRRE στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ και συν-ερευνητής για το πακέτο εργασίας πλοήγησης στο Quantum Technology Hub. "Οι κβαντικοί αισθητήρες θα παρέχουν εξαιρετικά ακριβείς μετρήσεις που θα βοηθήσουν στην ανίχνευση του ρυθμού αλλαγής του ίχνους και, στη συνέχεια, τυχόν αλλοιώσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε σφάλματα."

Ο καθηγητής Κώστας Κωνσταντίνου , Πρόεδρος Ηλεκτροδυναμικής Επικοινωνίας και Διευθυντής Έρευνας και Μεταφοράς Γνώσης στο Κολέγιο Μηχανικών και Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, δήλωσε: σε αδύναμα σήματα δικτύου - μια ιδιαίτερη πρόκληση όταν τα τρένα κινούνται μέσω σηράγγων, για παράδειγμα.

«Το αυτόνομο σύστημα πλοήγησής μας δεν βασίζεται σε δορυφορικά σήματα και επομένως δεν εκτίθεται στους ίδιους εξωτερικούς κινδύνους που αντιμετωπίζει το GNSS.

Στο πλαίσιο του έργου, οι δοκιμές πεδίου θα πραγματοποιηθούν στην πίστα δοκιμών στο Long Marston, στο Warwickshire στις αρχές του επόμενου έτους, όπου οι αισθητήρες θα εγκατασταθούν σε μια ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα σταθεροποίησης σε ένα τρένο.

Η βιομηχανική συνεργασία είναι κεντρική για τον στόχο του Quantum Technology Hub να μεταφράσει την επιστήμη σε εφαρμογές πραγματικού κόσμου και οι ακαδημαϊκοί του Hub συνεργάζονται με το Network Rail και άλλους διεθνείς σιδηροδρομικούς οργανισμούς για να φέρουν ακριβή πλοήγηση στον σιδηροδρομικό τομέα.

Οι αισθητήρες και χρονοδιακόπτης Hub Quantum Technology UK, που συνεργάζονται με τα πανεπιστήμια της Γλασκόβης, Strathclyde, Southampton, Nottingham, Sussex, Imperial College London, NPL και το British Geological Survey, αναπτύσσουν επίσης ενεργά συστήματα κβαντικής αδρανούς πλοήγησης για χρήση σε πλοία και αυτοκίνητα . Στόχος του Hub είναι η δημιουργία ισχυρών συστημάτων για την υποστήριξη των υπηρεσιών που αποτελούν την κρίσιμη εθνική υποδομή του Ηνωμένου Βασιλείου, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, των πολιτικών μηχανικών και των επικοινωνιών.

birmingham.ac.uk/news/latest/2020/11/major-new-research-project-will-slash-train-delays-and-improve-passenger-experience.aspx

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης