Τον Ιούνιο, η Alstom έγινε ο πρώτος κατασκευαστής σιδηροδρόμων που ενσωμάτωσε πιστοποιημένους αλγόριθμους σύντηξης δεδομένων για εντοπισμό αμαξοστοιχιών με αστοχία, χρησιμοποιώντας τη θέση και την ταχύτητα των αμαξοστοιχιών βάσει δεδομένων GNSS που προέρχονται από πολλαπλούς αστερισμούς συμπεριλαμβανομένου του Galileo.
Η προστιθέμενη αξία του Galileo και του EGNOS στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό τομέα είναι ευρέως γνωστή, ειδικά όταν πρόκειται για εφαρμογές μη ασφάλειας, όπως διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και υπηρεσίες πληροφοριών επιβατών.
Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, με τον πολλαπλό αστερισμό να γίνεται ο κανόνας και οι δέκτες πολλαπλών συχνοτήτων να υιοθετούνται γρήγορα, οι εμπλεκόμενοι σιδηροδρόμοι βλέπουν τις λύσεις που βασίζονται στο GNSS ως παιχνίδια αλλαγής για το μέλλον του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Σιδηροδρόμων (ETCS).
Ένα πρόσφατο παράδειγμα υιοθέτησης EGNSS στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις είναι η καινοτόμος λύση οδομετρίας που αναπτύχθηκε από την Alstom για τη μέτρηση της θέσης και της ταχύτητας των αμαξοστοιχιών της. Ο Γάλλος κατασκευαστής τροχαίου υλικού εισήγαγε έναν νέο τύπο αισθητήρα, με υβριδισμό δορυφορικών πληροφοριών και αδρανειακών αισθητήρων. Η λύση χρησιμοποιεί κυρίως πληροφορίες GNSS Doppler, που προέρχονται από αστερισμούς Galileo, GPS και GLONASS (διαμορφώσιμες).
Τέτοια χρήση επιτρέπει τη βελτίωση της συνολικής εμπιστοσύνης στην προκύπτουσα ταχύτητα, μαζί με συγκεκριμένους αλγόριθμους για την κυριότητα της ακρίβειας τοποθεσίας που προκύπτει. Ο δέκτης GNSS είναι ένας δέκτης ποιότητας αυτοκινήτου που κατασκευάζεται από το u-blox . Η αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) που χρησιμοποιείται για τη συμπλήρωση πληροφοριών σε περίπτωση απώλειας GNSS βασίζεται σε βελτιωμένη τεχνολογία μικρο-ηλεκτρομηχανικών συστημάτων (MEMS), με αντιστάθμιση θερμοκρασίας.
Το νέο σύστημα οδομετρίας που βασίζεται στη συγχώνευση δεδομένων, το οποίο εφαρμόζει επί του παρόντος η Alstom στη Νορβηγία, εφαρμόζεται σε όλους τους τύπους τρένων και σε όλα τα περιβάλλοντα, συμπεριλαμβανομένων των σκληρότερων καιρικών συνθηκών. Εκτιμάται ότι έως το 2026, 450 τρένα θα εξοπλιστούν με αυτό το νέο χαρακτηριστικό σε όλη τη Νορβηγία.
Αυξημένη ασφάλεια, χαμηλότερο κόστος για τις σιδηροδρομικές εταιρείες
Η ολίσθηση και η ολίσθηση του τροχού ειδικά κατά τη διάρκεια απαιτητικών καιρικών συνθηκών μπορεί να επηρεάσουν την ακρίβεια του οδόμετρου και την ορθή λειτουργία των διαφορετικών αισθητήρων. Ενσωματώνοντας τα σήματα Galileo ως ένα επιπλέον επίπεδο ακρίβειας, η Alstom κατάφερε να δημιουργήσει ένα σύστημα ικανό να παρέχει μια πιο στιβαρή εκτίμηση ταχύτητας και τοποθεσίας. Αυτή η προσέγγιση συγχώνευσης διαστημικών δεδομένων - που πιστοποιήθηκε από τον Belgorail - ελαχιστοποιεί την ανάγκη για τα δαπανηρά εξωτερικά στοιχεία ραντάρ για εντοπισμό και μέτρηση ταχύτητας που χρησιμοποιείται αυτήν τη στιγμή.
"Η βιομηχανία που ενσωματώνει το Galileo στις λύσεις τους είναι η απόδειξη ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο για να διασφαλίσουμε την υιοθέτηση της τεχνολογίας του Διαστημικού Προγράμματος της ΕΕ από την αγορά", δήλωσε ο Rodrigo da Costa, εκτελεστικός διευθυντής της GSA. «Αυτή είναι μια αναγνώριση της ικανότητας του EGNSS να μειώσει την ανάγκη για υποδομή και σχετικό κόστος, διατηρώντας παράλληλα την επιχειρησιακή ασφάλεια του ETCS.»
Φωτογραφία: Alstrom
gpsworld.com/alstom-pioneers-use-of-galileo-to-help-measure-location-and-speed-of-trains
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης