Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2020

Οι περιπέτειες της ιστορικής ατμήλατης 2068.

Εικόνα: Σιδηροδρομικά Νέα
Αυτή η ατμομηχανή κατασκευάστηκε από την Avonside Engine Company το 1933 για την εταιρεία Staveley Coal and Iron Ltd για χρήση στο Lamport Calcine Sidings, Hanging Houghton, Northants. Δούλεψε εκεί για όλη της τη ζωή στο Lamport ως Lamport No3 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1969 όταν πωλήθηκε ιδιωτικά.

Στη συνέχεια πήγε στο Buckinghamshire Railway Center στο Quainton τον Μάρτιο του 1970 αφού αποθηκεύτηκε στο γκαράζ London London Preservation Society London Road.
Η ατμομηχανή μετακόμισε στο σιδηροδρομικό σταθμό Foxfield στο Dilhorne στο Staffordshire τον Οκτώβριο 1971.
Η επόμενη κίνηση του ήταν στο Peak Rail στο Matlock πριν πάει στο Midland Railway Center στο Butterley. Ήταν στο σιδηροδρομικό κέντρο Midland που η ατμομηχανή απέκτησε το όνομα Robert.

Το 1993 η ατμομηχανή πωλήθηκε στο Μουσείο Ατμού Kew Bridge, όπου ανακαινίστηκε αισθητικά ώστε να μοιάζει με κινητήρα Beckton Gas Works. Το 1994 η ατμομηχανή εμφανίστηκε στις διαδρομές του Widsor Terrace στο Beckton κοντά στο Beckton Gas Works και κοντά στη τότε νέα επέκταση του Docklands Light Railway.

Όταν το Docklands Development Corporation διαλύθηκε το 1999, η ιδιοκτησία πέρασε στο Newham Borough Council και καθώς ο Robert είχε βανδαλιστεί, αποφασίστηκε να μετακινηθεί η ατμομηχανή μπροστά από το σταθμό του Στράτφορντ.

Το 2008, λόγω της κατασκευής γεφυρών στην περιοχή, η ατμομηχανή μεταφέρθηκε στο Μουσείο East Anglia Railway στο Colchester και ξαναβάφτηκε σε αντίθεση με την άποψη της Ολυμπιακής Αρχής Παράδοσης.

Το 2011 η ατμομηχανή μεταφέρθηκε πίσω στο σταθμό Stratford, όπου τώρα εμφανίζεται στο προαύλιο.

Avonside 2068 έξω από το σταθμό Stratford - Απρίλιος 2005

Η 2068 στο Μουσείο East Anglia - Δεκέμβριος 2009
Το Avonside 2068 εκτίθεται έξω από το σταθμό Stratford στο ανατολικό Λονδίνο - Ιούνιος 2013
2068 έξω από το σιδηροδρομικό σταθμό Stratford στο ανατολικό Λονδίνο - Ιούλιος 2019


Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης