Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020

Πώς θα επηρεάσουν τα συστήματα hyperloop την κοινωνία και τις μεταφορές;



Λέγεται ότι θα είναι πιο γρήγορο από τα τρένα, ασφαλέστερο από τα αυτοκίνητα και λιγότερο επιβλαβές για το περιβάλλον από τα αεροσκάφη. Η RS Components διερευνά τα οφέλη και τις προκλήσεις που μπορεί να έχει ο καινοτόμος τρόπος μεταφοράς στην κοινωνία.
Η τελευταία εφεύρεση του Elon Musk - hyperloop - βρίσκεται μπροστά, και αναμένεται να είναι έτοιμη για εμπορικές δραστηριότητες έως το 2021. 

Το Hyperloop ως ένας κοινός τρόπος μεταφοράς

Μια αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας μεταφορών ξεκίνησε το Virgin Hyperloop One το 2014, τον κορυφαίο υποψήφιο της hyperloop, με σκοπό να εργαστεί για την εμπορευματοποίηση της υψηλής ταχύτητας τεχνολογίας.

Διακεκριμένη ως η μεγαλύτερη ταξιδιωτική ανακάλυψη του 21ου αιώνα, το hyperloop προκαλεί όλους τους τρόπους μεταφοράς στον αγώνα ενάντια στο χρόνο. 

Εάν κάθε ταξίδι επιβατών μεταξύ 500 και 1.500 χιλιομέτρων που πραγματοποιούνται επί του παρόντος σε πτήσεις, χρησιμοποιήθηκε αντί για υπερπήδηση, οι εκπομπές θα μπορούσαν να μειώνονται ετησίως κατά 58%.

Φανταστείτε τη διαφορά που θα έκανε ένα ταξίδι τριών ωρών με το τρένο, μειωμένο σε 30 λεπτά, σε όλες μας τις ζωές. Εκτός από αυτό, οι τιμές λέγεται ότι είναι συγκρίσιμες με αυτές των δημόσιων ταξιδιών εντός της πόλης.

Η RS Components έχει αναλύσει πώς θα μοιάζουν οι δημόσιες συγκοινωνίες αν ένα σύστημα υπερφόρτωσης αντικατέστησε τις τρέχουσες σιδηροδρομικές υπηρεσίες μας στην πρωτεύουσα της χώρας. Μπορείτε να δείτε το διαδραστικό γραφικό εδώ .

Πόσος χρόνος ταξιδιού θα μπορούσατε να εξοικονομήσετε ταξιδεύοντας από μερικές από αυτές τις μεγάλες πόλεις στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Λονδίνο;
Hyperloop Σχεδιαστής εθνικών σιδηροδρομικών ταξιδιών
Πόλη Χρόνος που απαιτείται (λεπτά) Πόλη προς Λονδίνο (λεπτά) Εξοικονόμηση χρόνου (λεπτά) Πόσες φορές πιο γρήγορα

 HyperloopΣχεδιαστής εθνικών σιδηροδρομικών ταξιδιών
ΠόληΧρόνος που απαιτείται (λεπτά)Πόλη προς Λονδίνο (λεπτά)Εξοικονόμηση χρόνου (λεπτά)Πόσες φορές πιο γρήγορα
Κόβεντρυ86254
Λέστερ86557
Μπέρμιγχαμ98374
Βάζω κάρβουνα128876
Νότινγχαμ101009010χ
Σέφιλντ1312911610χ
Μάντσεστερ14125111
Προκλήσεις εφαρμογής

Αν και θεωρητικά ακούγεται φανταστικό, είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη οι διάφορες προκλήσεις που αντιμετωπίζει το hyperloop τόσο στην κατασκευή όσο και στον αντίκτυπό της στην κοινωνία. Το μεγαλύτερο  μετά την ταχύτητα είναι το κόστος της τεχνολογίας και του περίπλοκου συστήματος σωλήνων, το οποίο εκτιμάται ότι κοστίζει εκατομμύρια δολάρια.

Το όχημα μεταφέρεται με ηλεκτρική πρόωση 1 μέσω σωλήνα χαμηλής πίεσης και επιπλέει πάνω από την πίστα χρησιμοποιώντας μαγνητική ανύψωση. Η κατασκευή μεγάλου κενού θαλάμου απαιτεί προηγμένες τεχνικές δεξιότητες που είναι δαπανηρές και επίσης επικίνδυνες για τη συντήρησή τους. Ο υψηλός κίνδυνος για τη ζωή, ο περιορισμένος χώρος στο τρένο και τα δικαιώματα χρήσης γης είναι μερικές άλλες ανησυχίες και προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει το hyperloop, για να μην αναφέρουμε ότι η εγκατάσταση θα απαιτούσε κοπή μεγάλου αριθμού δέντρων, με αποτέλεσμα την περιβαλλοντική απώλεια.

Ωστόσο, λέγεται ότι είναι δύο έως τρεις φορές ταχύτερα από το τρένο υψηλής ταχύτητας και αναμφίβολα θα απομακρύνει το φόβο από τις καθημερινές μετακινήσεις. Η μηχανική πίσω από το hyperloop το έχει καταστήσει άνοσο από τις κακές καιρικές συνθήκες 2 , ανθεκτικό στους σεισμούς και έναν από τους ασφαλέστερους τρόπους μεταφοράς. Αυτό, συνεπώς, θα μειώσει ή θα εξαλείψει εντελώς τις μακρές και ενοχλητικές καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουμε όλοι στις μετακινήσεις από και προς την εργασία.

Τα πιθανά οφέλη για την κοινωνία

Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι το ταξίδι από το Λονδίνο στο Μπέρμιγχαμ θα διαρκέσει εννέα λεπτά όταν χρησιμοποιεί υπερπόντιο ή 83 λεπτά με τον εθνικό σιδηρόδρομο - συνολική εξοικονόμηση 74 λεπτών. Περαιτέρω αποστάσεις περιλαμβάνουν 22 λεπτά από το Λονδίνο στο Νιουκάστλ (εξοικονόμηση 149 λεπτών), 29 λεπτά από το Λονδίνο στο Εδιμβούργο (εξοικονόμηση 231 λεπτών) και το Λονδίνο στη Γλασκώβη μόνο 31 λεπτά (εξοικονόμηση 238 λεπτών). Τα συντομότερα ταξίδια στην πρωτεύουσα θα ανοίξουν ευκαιρίες απασχόλησης και θα έχουν θετικό αντίκτυπο στον τουρισμό και τη βιωσιμότητα.

Το Hyperloop θα βελτιώσει επίσης την πρόσβαση στην εκπαίδευση. Με πανεπιστήμια σε όλη τη χώρα, επιλέγοντας ένα που είναι κατάλληλο για εσάς, αλλά δεν είναι πολύ μακριά από το σπίτι είναι μια πρόκληση που πολλοί αντιμετωπίζουν όταν επιλέγουν το μελλοντικό τους πανεπιστήμιο. Ωστόσο, με συνδέσεις από πόλη σε πόλη μέσω hyperloop μειώνοντας μαζικά το χρόνο ταξιδιού, δεν υπάρχει πλέον όριο στην επιλογή πανεπιστημίων κοντά στο σπίτι.

Εκτός από τη μείωση του χρόνου ταξιδιού, το hyperloop θα συμβάλει στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης. Το κόστος ζωής σε περιοχές όπως το Λονδίνο και το Σαν Φρανσίσκο ωθούν τους φτωχότερους κατοίκους λόγω οικονομικής αστάθειας. Επομένως, κάνοντας τα ταξίδια σε μέρη της χώρας φθηνότερα, οι άνθρωποι θα είναι πιο πρόθυμοι να ζήσουν έξω από την πόλη. Για παράδειγμα, το ταξίδι φθηνά από το Εδιμβούργο στο Λονδίνο θα προσελκύσει περισσότερους ανθρώπους να ζήσουν στο Εδιμβούργο, το οποίο έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος ζωής από το Λονδίνο και ένα τεράστιο απόθεμα σπιτιών. Ομοίως, τα σπίτια στο Λος Άντζελες είναι περίπου 66 τοις εκατό φθηνότερα από ό, τι στο Σαν Φρανσίσκο, με τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο να διαρκεί μόνο 30 λεπτά με το hyperloop.

Κάθε ομάδα εκτιμάται ότι μπορεί να χωρέσει έως και 28 επιβάτες, κάτι που είναι σημαντικά μικρότερο από το κανονικό τρένο ή το αεροπλάνο.

Το Hyperloop δεν έχει σχεδιαστεί μόνο για τη μεταφορά επιβατών, αλλά και για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Αυτό θα βελτιώσει τον χρόνο παράδοσης, θα αποφύγει ζημιές στα πακέτα και θα μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων παράδοσης, με αποτέλεσμα λιγότερες εκπομπές. Οι Κάτω Χώρες έχουν αναπτύξει μια κάψουλα που κάνει ακριβώς αυτό, το «Delft Hyperloop» που μεταφέρει επιβάτες και εμπορεύματα. Η υποδομή για το σωλήνα προτείνεται να είναι πάνω από το έδαφος για να μειωθεί το κόστος κατασκευής υπόγειου ή αγοράς γης για χρήση και για να αποφευχθεί η καταστροφή ιδιοκτησίας των ιδιοκτητών γης.

Ο Elon Musk είπε: «Το Hyperloop δεν θα ενοχλούσε τους ιδιοκτήτες γαιών, παρά μόνο να έχουν έναν τηλεφωνικό πόλο στην ιδιοκτησία τους 3 ».

Λοιπόν, τι τροφοδοτεί αυτή τη σημαντική νέα μορφή μεταφοράς; Η ηλεκτρική ενέργεια και η ηλιακή ενέργεια είναι η απλή απάντηση. Οι λοβοί θα πάρουν την ταχύτητά τους από έναν εξωτερικό γραμμικό ηλεκτρικό κινητήρα και ο σωλήνας θα έχει ηλιακούς συλλέκτες τοποθετημένους στην κορυφή που θα παρήγαγαν περισσότερη ενέργεια. Επομένως, χρειάζεται μόνο μια μικρή ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για την τροφοδοσία του υπερκινητήρα στις υψηλότερες ταχύτητες, καθιστώντας τον έναν από τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς παράλληλα με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πόσο κοντά μας βλέπουμε αυτές τις αλλαγές στην κοινωνία; Από την κυκλοφορία του hyperloop έχουμε διανύσει πολύ δρόμο. Το 2015, η SpaceX δημιούργησε ένα κομμάτι δοκιμής μήκους 1 μιλίου. το 2016, οι ερευνητές του MIT παρουσίασαν ένα πρωτότυπο του pod και στη συνέχεια έδειξαν το πρώτο τρέξιμο χαμηλής πίεσης ένα χρόνο αργότερα το 2017 το 2019, μια εταιρεία offshoot στοχεύει να δημιουργήσει μια πλήρη γραμμή στο Αμπού Ντάμπι. Αυτές οι εξελίξεις έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες ευκαιρίες απασχόλησης στον τομέα της μηχανικής και της τεχνολογίας. Η έρευνα, η ανάπτυξη και οι δοκιμές βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, με εκατομμύρια επενδυτές να ενδιαφέρονται να αναπτύξουν το έργο.

Το Hyperloop είναι μια από τις πιο προηγμένες τεχνολογίες στις μεταφορές μέχρι σήμερα και έχει δημιουργήσει μια τεράστια μετατόπιση στην ανθρώπινη εφευρετικότητα. Είτε πρόκειται για τρία χρόνια είτε για 30, το Hyperloop θέτει μερικές πολύ αποτελεσματικές και πολλά υποσχόμενες ευκαιρίες για την κοινωνία.
Βιβλιογραφικές αναφορές:



intelligenttransport.com/transport-articles/74281/hyperloop-systems-society-transport/


Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης