«Βασικά και εμβληματικά πρότζεκτ υποδομών επιτέλους ξεκολλάνε στη Θεσσαλονίκη. Σύντομα θα δούμε μια Θεσσαλονίκη να παίζει το ρόλο που πραγματικά της αξίζει στη Ν.Α.Ευρώπη», υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας το απόγευμα της Παρασκευής στο πάνελ με θέμα «Προοπτικές Ανάπτυξης Βορείου Ελλάδος» στο Thessaloniki Helexpo Forum.
Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ
Αναφέρθηκε ειδικότερα στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών, στο μετρό, στη σύνδεση του λιμανιού, στο Thessaloniki Fly Over αλλά και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Όλες οι κυβερνήσεις χρωστάμε στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα, τόνισε ο υπουργός σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση είχε θέσει δυο στόχους ο ένας αφορούσε την ανάπτυξη, σε βάθος χρόνου να γίνει η Θεσσαλονίκη πραγματικά το κέντρο της ΝΑ Ευρώπης και της Βαλκανικής και ο δεύτερος να υπάρχει καλύτερη καθημερινότητα. Τόνισε πάντως ότι προβλήματα πολλών ετών δεν λύνονται από τη μια στιγμή στην άλλη
Ο κ. Καραμανλής ξεκίνησε από το μείζον όπως το χαρακτήρισε θέμα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη υπενθυμίζοντας ότι τον Ιούλιο του 2019 δεν βρίσκονταν στο δρόμο πάνω από 215 οχήματα. Αναφέρθηκε στα βήματα που έγιναν και επανέλαβε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα κυκλοφορούν 550 οχήματα, ενώ σε επόμενη φάση, μέσα στο 2021 θα γίνει νέος διαγωνισμός για μίσθωση λεωφορείων με λίζινγκ ώστε «να φτάσουμε στον αριθμό ρεκόρ των 600 λεωφορείων».
Αναφορικά με το Μετρό, τόνισε ότι ισχύει στο ακέραιο η δέσμευση του πρωθυπουργού ότι θα τεθεί σε λειτουργία την άνοιξη του 2023 ενώ τόνισε ότι η κυβέρνηση έδωσε λύση «ώστε να έχουμε και μετρό και αρχαία σε συμμόρφωση με απόφαση ΚΑΣ. Για το σταθμό Βενιζέλου τόνισε ότι θα ολοκληρωθεί και θα είναι ένας από τους πιο ωραίους σταθμούς μετρό στον κόσμο καθώς θα συνδυάζει μεταφορικό έργο και υπερσύγχρονο μουσείο.
Ο τρίτος πυλώνας του σχεδίου της κυβέρνησης, όπως πρόσθεσε ο υπουργός, για την αναμόρφωση των μετακινήσεων της πόλης είναι η νέα περιφερειακή οδός, το Thessaloniki Fly Over, το οποίο είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός τέτοια εποχή πέρυσι από τη ΔΕΘ. Σήμερα το έργο δημοπρατήθηκε όπως είπε οκ Καραμανλής, αναφέροντας ότι θα έχουμε προσφορές μέχρι 15 Νοεμβρίου. Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υπάρχει ανάδοχος μέχρι τα τέλη του 2021.
«Χωρίς μεγάλα λόγια ας σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα είναι αυτή η πόλη σε λίγο καιρό, με το μετρό σε λειτουργία, με περισσότερα λεωφορεία και με μια διαφορετική περιφερειακή οδό. Αυτό το σχέδιο μας για να διασφαλίσουμε για καλύτερη καθημερινότητα στην πόλη της Θεσσαλονίκης», τόνισε.
Μίλησε παράλληλα και για άλλα έργα που έχουν καθυστερήσει, όπως είπε. Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στη διασύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό ανακοινώνοντας ότι το έργο θα έχει οριστικό ανάδοχο μέχρι το τέλος του χρόνου. Είπε ότι είναι έργο ύψους 70 εκατ. που θα αναβαθμίσει το λιμάνι. Μίλησε ακόμη για την επέκταση του 6ου προβλήτα, «ώστε να γίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αυτό που πρέπει, ένα gateaway port για όλη τη Βαλκανική». Τόνισε ότι οι σχετικές διαδικασίες προχωράνε και θα έχουμε ανάδοχο στα τέλη Δεκεμβρίου.
Αυτός είναι ο ρόλος που πρέπει να παίξει το λιμάνι για να γίνει επιτέλους ένα logistics hub της ευρύτερης περιοχής. Συνεχίζουμε και προχωράμε ώστε μέσα στο 2021 να έχουμε κάνει και το έργο προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει το λιμάνι σε πρώτη φάση επίγεια σιδηροδρομική σύνδεση.
Αναφορά έκανε και στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, αναφέροντας ότι σήμερα παραδόθηκε ο δεύτερος αεροδιάδρομος αλλά και στις εξελίξεις αναφορικά με την ανάπλαση της ΔΕΘ.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στις δύσκολες συνθήκες που ζούμε φέτος, τονίζοντας ότι σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες πρέπει να στηρίξουμε πρωτίστως την οικονομία μας. «Το μεγάλο στοίχημα είναι όπως γίναμε παράδειγμα προς μίμηση στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης έτσι να γίνουμε και παράδειγμα ανάκαμψης και να είμαστε από τις χώρες που θα μπορέσουμε να επιτύχουμε ταχεία ανάπτυξη στους επόμενους μήνες», όπως τόνισε.
typosthes.gr