Εικόνα αρχείου |
Με καθυστέρηση αναμένεται να καταφθάσει στη χώρα το γρήγορο τρένο, το λεγόμενο «ασημένιο βέλος», της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο θα σηματοδοτήσει τη νέα εποχή του ελληνικού σιδηροδρόμου, επιταχύνοντας σημαντικά το ταξίδι μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Ο σχεδιασμός ήθελε το εν λόγω τρένο να βρίσκεται ήδη στο δίκτυο του ελληνικού σιδηροδρόμου εδώ και περίπου ένα χρόνο, ωστόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατείνεται ότι οι συνθήκες του δικτύου δεν επέτρεπαν την άφιξή του.
Το πρώτο από τα πέντε νέα τρένα που θα αποτελέσουν τον στόλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το γρήγορο δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα φθάσει στη χώρα έως τα τέλη του έτους, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Φίλιππος Τσαλίδης κατά τη διάρκεια του Thessaloniki Helexpo Forum.
Στόχος είναι η παροχή υπηρεσιών υψηλότερου επιπέδου με τα νέα τρένα καθώς και η σημαντική επιτάχυνση της διαδρομής μεταξύ των δύο μεγάλων πόλεων της χώρας, ο χρόνος της οποίας θα περιοριστεί σημαντικά. Ο ίδιος ο επικεφαλής της εταιρείας μάλιστα σημείωσε ότι το πρώτο εμπορικό δρομολόγιο με υψηλότερες ταχύτητες θα δρομολογηθεί στις 25 Μαρτίου 2021. Γιατί όμως παρεμβάλλονται τόσοι μήνες από την άφιξη του πρώτου τρένου μέχρι την εκτέλεση του πρώτου δρομολογίου; Η απάντηση βρίσκεται στην κατάσταση του δικτύου, το χρόνιο πρόβλημα του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Οι χρόνοι για το συγκεκριμένο δρομολόγιο σήμερα ανέρχονται περίπου σε 4,5 ώρες. Ο κ. Τσαλίδης υποστήριξε ότι στο τέλος του 2021, ή στις αρχές του 2022, ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στις 3 ώρες και 20 λεπτά και, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να φτάσει σχεδόν τις 3 ώρες. «Με τον τρόπο αυτό, το τρένο γίνεται πολύ ανταγωνιστικό σε σχέση με το αεροπλάνο», συμπλήρωσε ο κ. Τσαλίδης.
Στο μεταξύ, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει σύγχρονες εγκαταστάσεις συντήρησης τρένων στο παλιό εργοστάσιο της πρώην ΕΕΣΣΤΥ, το οποίο εκσυγχρονίζεται με στόχο να γίνει ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. Στόχος είναι οι τεχνικές βάσεις που αποτελούν πλέον ιδιοκτησία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προσελκύσουν κοινό από όλη την Ευρώπη και όχι μόνο, καθώς, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, η τεχνογνωσία υπάρχει και είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστική.
Με την εξαγορά μάλιστα της ΕΕΣΣΤΥ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετατράπηκε στη μεγαλύτερη καθετοποιημένη σιδηροδρομική εταιρεία στα Βαλκάνια, που το 2019 μετέφερε 20 εκατ. επιβάτες και 1,4 εκατ. τόνους αγαθών. «Ξεκινάμε δραστηριοποίηση στον τομέα των logistics, έχουμε δύο μεγάλες αποθήκες στο Θριάσιο», συμπλήρωσε ο κ. Τσαλίδης, υπογραμμίζοντας ότι, τα επόμενα 15 χρόνια, η εταιρεία θα προχωρήσει σε στοχευμένες επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, τα έντονα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την Ελλάδα την περασμένη εβδομάδα προκάλεσαν σημαντικές ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και οδήγησαν σε διακοπή της κυκλοφορίας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ επιχειρεί με συνεργεία στα προβληματικά σημεία (Κεντρική Στερεά και Θεσσαλία κυρίως), αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της σύνδεσης μεταξύ των δύο πόλεων.
Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr