Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020

Η πρώτη «διαδρομή» για το μετρό της Θεσσαλονίκης.

Ο συρμός, συνολικού μήκους 60 μέτρων, κινήθηκε με μέγιστη ταχύτητα 7 χιλιομέτρων στο test track

Τα πρώτα του μέτρα διήνυσε χθες το μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο πραγματοποίησε την πρώτη διαδρομή στις ράγες ξεκινώντας από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Ο συρμός, συνολικού μήκους 60 μέτρων, που αποτελείται από τέσσερα βαγόνια μήκους 15 μέτρων έκαστο, κινήθηκε με μέγιστη ταχύτητα 7 χιλιομέτρων στο test track (κανονικά, στη σήραγγα, θα φτάνει τα 80 χλμ./ώρα), πραγματοποιώντας ουσιαστικά την πρώτη διαδρομή του με επιβατικό κοινό. Πρώτοι επιβάτες ήταν ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, η διοίκηση της «Αττικό Μετρό» και στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας των βαγονιών, Hitachi. Οι δοκιμές των συρμών ξεκίνησαν πριν από περίπου ένα μήνα.

Στο μεταξύ, συνολικά 18 νέα λεωφορεία εντάχθηκαν χθες στον στόλο του ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης), ενώ ο οργανισμός αναμένεται να παραλάβει άλλα 212 οχήματα προκειμένου να ενισχυθεί η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της πόλης. Τα 14 από τα 18 νέα λεωφορεία αποκτήθηκαν με leasing από το υπουργείο Υποδομών και τέσσερα παρέλαβε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τον Δήμο Λειψίας. Ο σχετικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον περασμένο Μάιο. 

Υπενθυμίζεται ότι συνολικά με leasing προστίθενται στον στόλο του ΟΑΣΘ 180 λεωφορεία, ενώ ο Δήμος Θεσσαλονίκης φέρνει άλλα 50 λεωφορεία. Μετά τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, κυκλοφορούν ήδη και επιπλέον 120 νέα οχήματα στην πόλη. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους στη Θεσσαλονίκη να κυκλοφορούν 550 λεωφορεία από τα 350 που διαθέτει ο ΟΑΣΘ σήμερα.

Για τη νέα εποχή των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη έκανε λόγο ο κ. Καραμανλής, κατά την επίσκεψή του στην πόλη για την παραλαβή των πρώτων 18 από τα συνολικά 230 νέα αστικά λεωφορεία με τα οποία ενισχύεται άμεσα ο στόλος του ΟΑΣΘ. Ως προς το μετρό, μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί από τη Hitachi στην «Αττικό Μετρό» εννέα συρμοί, ενώ η επόμενη παράδοση είναι προγραμματισμένη για τις 16 Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι στα μέσα του μήνα θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη πάνω από τους μισούς συρμούς (συνολικά θα είναι 18 στη βασική γραμμή).

Μέχρι το τέλος του 2020 εκτιμάται ότι θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς, όπως τόνισε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Ν. Ταχιάος, προσθέτοντας ότι οι συρμοί φτάνουν στην Ελλάδα σε δύο τμήματα και συναρμολογούνται επιτόπου. Μετά τη συναρμολόγηση των driverless (χωρίς οδηγό) συρμών γίνονται οι λεγόμενες δοκιμές SAT (Stand Alone Tests), που στόχο έχουν να ελέγξουν τη λειτουργικότητα των ίδιων των βαγονιών (π.χ., αν η εκκίνησή τους είναι ομαλή ή αν οι πόρτες ανοιγοκλείνουν σωστά), ακολουθεί περίοδος δοκιμών με οδηγό και στη συνέχεια γίνεται το πέρασμα του λογισμικού από τη λειτουργία driver (με οδηγό) στη driverless, γεγονός το οποίο –όπως επισήμανε ο εκπρόσωπος της Hitachi, Ντομένικο Φοντιγκουέρα– εκμηδενίζει την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους στην κίνηση του μετρό. «Το ενδιαφέρον μέρος αρχίζει το 2021 και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, οπότε θα εκκινήσει η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας των συρμών στις σήραγγες, στο σύνολο της γραμμής», σημείωσε ο ίδιος.
(φωτ. INTIME NEWS).

Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr