Το υπό μελέτη έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα απασχόλησε σε συνεδρίαση στις 24 Αυγούστου την Επιτροπή Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η Επιτροπή με απόφαση που έλαβε κατά πλειοψηφία ενέκρινε την ΜΠΕ του έργου ενώ ταυτόχρονα συμφώνησε αυτό να χαρακτηριστεί εθνικής σημασίας.
Τόσο από τα σχετικά της υπόθεσης έγγραφα (γνωμοδοτήσεις άλλων υπηρεσιών και φορέων) όσο και από τη συζήτηση στην ίδια Επιτροπή προέκυψαν περιβαλλοντικές επιφυλάξεις.
Αυτές αφορούν την προτεινόμενη χάραξη του έργου πλησίον της περιοχής που έχει χαρακτηριστεί Εθνικό Πάρκο Κορώνειας- Βόλβης και της περιοχής που αναφέρεται ως Μακεδονικά Τέμπη. Για την χάραξη στις ίδιες περιοχές είναι αρνητικός και ο φορέας διαχείρισης Κορώνειας- Βόλβης- Χαλκιδικής.
Η περιφερειακή σύμβουλος Θωμά Δήμητρα που καταψήφισε την πρόταση είπε στη συζήτηση και μεταξύ άλλων τα ακόλουθα: « Με λύπη διαπιστώσαμε την προτεινόμενη χάραξη. Και αυτό γιατί διέρχεται μέσα από αυστηρά προστατευόμενες ζώνες της περιοχής των λιμνών Κορώνεια και Βόλβη. Είναι σαφές λοιπόν για εμάς ότι θα πρέπει να μελετηθεί νέα χάραξη της διαδρομής, η οποία να περνά από τη Β’ ζώνη του υγροτόπου και σε κανένα σημείο της Α’ Ζώνης.
Είναι σημαντικό η χάραξη να παραμείνει νοτίως των λιμνών, ώστε να δώσει και πάλι ζωή σε οικισμούς που μαράζωσαν με τά την έναρξη της λειτουργίας της Εγνατίας Οδού βορείως της λίμνης. Ωστόσο , αν αυτό κριθεί πως δεν είναι εφικτό, τότε συμφωνούμε με την εναλλακτική λύση να περάσει η νέα σιδηροδρομική γραμμή από την χάραξη της Εγνατίας Οδού, βορείως των λιμνών».
proininews.gr