Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020

Ισχυρό ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό €18,3 εκατ. για την καθαριότητα του Μετρό.

Ένας από τους μεγαλύτερους μειοδοτικούς διαγωνισμούς, που έχει προκηρυχθεί τα τελευταία χρόνια, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στο Μετρό, βρίσκεται σε εξέλιξη, προσελκύοντας ισχυρό ενδιαφέρον από τις εταιρείες του κλάδου διαχείρισης εγκαταστάσεων (facility management). Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η πρακτική που υιοθετούνταν ήταν η προκήρυξη από την Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), ανά τρεις μήνες, διαγωνισμών καθαριότητας με αποτέλεσμα το κόστος να είναι αυξημένο και να αποθαρρύνονται οι εταιρείες να προχωρήσουν στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων.

Πλέον, μέχρι τις 19 Οκτωβρίου, οι παίκτες του κλάδου διαχείρισης εγκαταστάσεων θα πρέπει να υποβάλουν προσφορές για το τριετούς διάρκειας έργο παροχής υπηρεσιών καθαρισμού στις γραμμές 2 (Ανθούπολη – Ελληνικό) και 3 (Αγία Μαρίνα – ∆ουκίσσης Πλακεντίας- Αεροδρόμιο) του Μετρό. Ο συνολικός προϋπολογισμός του project ανέρχεται σε 18,3 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), από τα οποία 11,9 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στην αρχική σύμβαση διάρκειας δύο χρόνων. Προβλέπεται ακόμη, παράταση κατά ένα έτος ύψους 5,9 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), αλλά και η αύξηση του φυσικού αντικειμένου του έργου που αντιστοιχεί σε περίπου 458,8 χιλ. ευρώ. Κι αυτό επειδή την επόμενη χρονιά αναμένεται να προστεθούν οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο της Γραμμής 3.
Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής των υποψηφίων στο διαγωνισμό την υλοποίηση τα τελευταία χρόνια (από 1η Ιανουαρίου 2017 μέχρι και φέτος) ένα αντίστοιχο έργο ή συνολικά τρία με αξία της τάξεως των 2,9 εκατ. ευρώ και για χρονικό διάστημα περίπου τριών χρόνων.

500 χιλ. επιβιβάσεις ανά ημέρα

Σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, η ημερήσια επιβατική κίνηση στις γραµµές 2 & 3 εκτιμάται σε ̟500 χιλ. επιβιβάσεις (τα στοιχεία είναι πριν την εκδήλωση της πανδημίας)
Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, στους σταθμούς εργάζονται 4-6 άτοµα ανά βάρδια σε 3 βάρδιες ανά 24ωρο. Στο σταθµό Σύνταγµα ο αριθμός αυτός είναι τριπλάσιος τις ̟πρωινές και απογευματινές ώρες. Στο σταθμό Αιγάλεω λειτουργεί επιπλέον το Γραφείο Ελεγκτών Εκδοτών Εισιτηρίων ̟που στελεχώνεται κατά την ̟πρωινή βάρδια µε 11 άτομα και ο σταθμός Ελαιώνας ̟που θα είναι μελλοντικά κέντρο ανάληψης βαρδιών οδηγών, στελεχώνεται κατά την ̟πρωινή βάρδια µε ένα άτομο. Στο Κέντρο Συλλογής Κομίστρου του σταθμού Εθνική Άμυνα εργάζονται 15 άτοµα σε μία βάρδια ανά 24ωρο. Στο σταθμό Εθνική Άμυνα που είναι κέντρο ανάληψης βαρδιών οδηγών κατά τις ώρες λειτουργίας του συστήματος, ο αριθμός προσωπικού του σταθμού αυξάνεται κατά 60 άτοµα.
Στο σταθμό ∆ουκίσσης Πλακεντίας που είναι κέντρο ανάληψης βαρδιών οδηγών κατά τις ώρες λειτουργίας του συστήματος ο αριθμός ̟προσωπικού του σταθμού αυξάνεται κατά 15 άτομα. Στο σταθμό Σεπόλια που είναι κέντρο ανάληψης βαρδιών οδηγών κατά τις ώρες λειτουργίας του συστήματος, ο αριθμός προσωπικού του σταθμού αυξάνεται κατά 60 άτομά. Στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του Συντάγματος εργάζονται 15 άτομα ανά βάρδια κατά μέσο όρο, σε 3 βάρδιες ανά 24ωρο.


Του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr