Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020

Σε...τροχιά σιδηροδρομικά έργα άνω των €180 εκατ. έως το τέλος της χρονιάς.


Η μείωση της χρονοαπόστασης, σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μέσω τρένου, αναμενόταν, αρχικά, να έχει επιτευχθεί μέχρι τα τέλη του 2016 - αρχές 2017. Ωστόσο, το…αίσιο τέλος του έργου προϋπολογισμού 41,2 εκατ. ευρώ, που συμβασιοποιήθηκε πριν από έξι χρόνια αλλά βρέθηκε αντιμέτωπο με αλλεπάλληλες καθυστερήσεις - που σχετίζονται με την οικονομική κρίση κι εσχάτως με την πανδημία- τοποθετείται, πλέον, μέχρι το τέλος του 2021. 

Τη σταδιακή ολοκλήρωση του έργου έως το τέλος του επόμενου χρόνου επιβεβαιώνει ο υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση για το χρονοδιάγραμμα παράδοσης μεγάλων έργων. "Η ολοκλήρωση της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης, είναι σε εξέλιξη και η ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης, προβλέπεται να ολοκληρωθεί σταδιακά ως το τέλος του 2021" αναφέρει.

Η ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης περιλαμβάνει τη θέση σε λειτουργία του ETCS (European Train Control System) και του ERTMS (Ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας), όπως και την αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς, επιτρέποντας στα τρένα να αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες. Βέβαια, λόγω των καταστροφών που προκάλεσε η κακοκαιρία η σιδηροδρομική υποδομής της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη έχει υποστεί σημαντικές βλάβες.

Τα υπόλοιπα έργα

Η ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρική του ομίλου ΟΣΕ με αντικείμενο την ωρίμανση και δημοπράτηση των έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αναμένεται τους προσεχείς μήνες να δημοπρατήσει σειρά νέων projects που περιλαμβάνουν:

- τη Β’ φάση αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας του οποίου ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός τοποθετείται σε 65 εκατ. ευρώ. Με το φυσικό αντικείμενο του έργου να έχει οριστικοποιηθεί αυτή τη στιγμή ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης, με την έναρξη δημοπράτησης να τοποθετείται τέλη του 2020. Η συμβασιοποίηση του έργου, που διαθέτει διάρκεια κατασκευής 36 μήνες, τοποθετείται τον Ιούνιο του 2021.

-την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα – Βόλος, που έχει προϋπολογισμό 71 εκατ. ευρώ και διάρκεια κατασκευής 36 μήνες. Θα δημοπρατηθεί τον Νοέμβριο του 2020, με τη σύμβασή του να επιδιώκεται να υπογραφεί τον Αύγουστο του 2021, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υποδομών,

-την εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ETCS (Ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας) στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Είναι ύψους 46,3 εκατ. ευρώ, με το διαγωνισμό να επιδιώκεται να ξεκινήσει τέλη της χρονιάς και τη συμβασιοποίηση του έργου να αναμένεται για τον Αύγουστο του 2021.

-την ολοκλήρωση της γραμμής στο τμήμα Αίγιο (Ροδοδάφνη) – Ρίο, όπου σε εξέλιξη βρίσκεται η υλοποίηση έργων υποδομής. Στο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνεται, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, η δημοπράτηση της εργολαβίας για το υπόλοιπο φυσικό αντικείμενο (ήτοι: επιδομή, σταθμοί, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες) και η υπογραφή της σύμβασης στα τέλη του 2021.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr