Κυριακή 16 Αυγούστου 2020

Καλάβρυτα: Πληγές της κλιματικής αλλαγής στο φαράγγι του Βουραϊκού.

Καλάβρυτα: Πληγές της κλιματικής αλλαγής στο φαράγγι του Βουραϊκού
Το τρένο, ο τελευταίος συρμός της ημέρας, αναχώρησε τη Δευτέρα που μας πέρασε στις 13:30 από τα Καλάβρυτα. Σχεδόν γεμάτο με επιβάτες, με βάση την ανώτερη επιτρεπόμενη πληρότητα 65% που έχει επιβληθεί κατά τις σιδηροδρομικές μεταφορές, λόγω της πανδημίας.
Στις 14:15 περίπου και ενώ βρισκόταν 7 χιλιόμετρα από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Διακοπτό, βράχια τα οποία αποκολλήθηκαν από το φαράγγι, έπεσαν αρχικά στην οροφή και εν συνεχεία κύλησαν προς το τζάμι, θρυμματίζοντας ένα από αυτά.
«Οι όγκοι, κομμάτι από βράχο και χώματα, έπεσαν πάνω στο τελευταίο βαγόνι ενώ ο συρμός κινείτο με χαμηλή ταχύτητα. Στο συγκεκριμένο σημείο, στη Μεγάλη Γέφυρα, κινούμενο το τρένο αμέσως μετά τη στάση στα Νιάματα, υπάρχει μεγάλη κλίση. Υπάρχει όμως και η οδόντωση που προστατεύει από τον κίνδυνο ενός εκτροχιασμού υπό όποιες συνθήκες» αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού και πρώην σιδηροδρομικός, Γιάννης Καραπαναγιώτης.
Τα σπασμένα τζάμια του παραθύρου σκορπίστηκαν μέσα στο βαγόνι, πάνω σε επιβάτες και καθίσματα. Ευτυχώς, πέρα από τις ζημιές που προκλήθηκαν, από το περιστατικό τραυματίσθηκε, ελαφρά μάλιστα, μόνο ένας επιβάτης.
«Το προσωπικό ανταποκρίθηκε άμεσα, ζητήθηκε ασθενοφόρο στο Διακοπτό ο επιβάτης όμως δεν θέλησε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο. Εδωσε μια αναφορά για το συμβάν και αναχώρησε για τον προορισμό του» σύμφωνα με τον κ. Καραπαναγιώτη.
Την τελευταία διετία καταγράφονται συχνά αποκολλήσεις βράχων, κυρίως μετά την άνοιξη και κατά τη διάρκεια μιας κακοκαιρίας. Από τις αποκολλήσεις βράχων έχει κλείσει δύο φορές η γραμμή, για επισκευές όμως, προχθές, ήταν η πρώτη φορά που τα βράχια έπεσαν πάνω στο τρένο, την ώρα που ο συρμός περνούσε από το σημείο!
«Το καλοκαίρι λόγω των έντονων μεταβολών της θερμοκρασίας, ζέστη την ημέρα, κρύο τη νύχτα, παρατηρείται αποσάθρωση εδαφών. Μετά από μια κακοκαιρία όπως η βροχόπτωση του Σαββάτου, τα εδάφη που δεν είναι πια συνεκτικά, βαραίνουν και πέφτουν. Αυτό συνήθως γίνεται τη νύκτα με την υγρασία και το κρύο. Αυτή τη φορά έγινε κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάτι που προκαλεί έκπληξη» αναφέρει ο κ. Καραπαναγιώτης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα έντονα καιρικά φαινόμενα των τελευταίων ετών, απαιτούν πλέον πολύ μεγαλύτερη προσοχή. Ενα δείγμα της επικινδυνότητας είναι και τα όσα, τραγικά, έγιναν στην Εύβοια.
Οσον αφορά τον οδοντωτό, αυτή τη φορά, αποδείχθηκε ανθεκτικός και τα δρομολόγια συνεχίστηκαν κανονικά από χθες.
Οι φίλοι του Οδοντωτού επισημαίνουν πάντως ότι οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και στο φαράγγι του Βουραϊκού, απαιτούν πλέον νέα μελέτη και έργα οχύρωσης και ασφάλειας της κίνησης.

Παρά το γεγονός ότι οι Φίλοι του Οδοντωτού αλλά και φορείς και οργανώσεις των Καλαβρύτων, έχουν ήδη ζητήσει την αναπροσαρμογή του προγράμματος, εκ μέρους του ΟΣΕ αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν έχει ακόμη ινακοποιηθεί το αίτημα αναμόρφωσης των δρομολογίων ώστε να υπάρχει ανταπόκριση του τρένου Αθήνα - Κιάτο - Αίγιο, με τον Οδοντωτό στο Διακοπτό.
Οπως είναι γνωστό, μετά την έναρξη των δρομολογίων Κιάτο - Αίγιο υπάρχουν μικρές αποκλίσεις στην αναπόκριση κατά τις αφίξεις των συρμών στον ΣΣ Διακοπτού.
Συγκεκριμένα:
> η 1η άφιξη από Κιάτο γίνεται στις 9.07 π.μ. ενώ ο Οδοντωτός έχει ήδη αναχωρήσει στις 9.05 π.μ. για Καλάβρυτα,
> η 2η άφιξη γίνεται στις 11.49 π.μ. ενώ ο Οδοντωτός έχει αναχωρήσει απο Διακοπτό στις 11.30 π.μ. και
> η 3η άφιξη γίνεται στις 2.07 μ.μ. ενώ ο Οδοντωτός έχει ήδη αναχωρήσει στις 2.05 μμ. για Καλάβρυτα.
Οι αναπροσαρμογές είναι δηλαδή της τάξης των 2' - 20'!

pelop.gr