Η Deutsche Bahn συνεργάζεται με πέντε άλλες εταιρείες από τη Γερμανία, την Αυστρία, τη Γαλλία και την Ελβετία για να επιτρέψει την ψηφιακή και αυτόματη σύζευξη φορταμαξών. Η διαχείριση αναλαμβάνεται από την Deutsche Bahn και τη θυγατρική της DB Cargo. Άλλοι εταίροι περιλαμβάνουν τους ελβετικούς και αυστριακούς εμπορευματικούς σιδηροδρόμους SBB Cargo, Rail Cargo Austria και τους κατόχους φορταμαξών Ermewa, GATX Rail Europe και VTG.
Το BMVI (Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών) εγκαινιάζει το λεγόμενο «Πιλοτικό Πρόγραμμα Επίδειξης, Δοκιμών και Έγκρισης της Ψηφιακής Αυτόματης Ζεύξης (DAK) για σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές» αυτό το μήνα και θα συνεχιστεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, πραγματοποιείται η επιλογή ενός τύπου ζεύξης για πανευρωπαϊκή χρήση.
Ανακουφίστε τους εργάτες σιδηροδρόμων
Για την ανακούφιση της πίεσης στο ανθρώπινο σώμα, η ψηφιακή αυτόματη ζεύξη χρησιμοποιείται για τη σύνδεση εμπορευματικών βαγονιών και των ηλεκτρικών τους γραμμών καθώς και του πεπιεσμένου αέρα. Αντί να συναρμολογεί τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες με βιδωτές συνδέσεις με το χέρι όπως προηγουμένως, η DAK εκτελεί αυτό το καθήκον αυτόματα και ανακουφίζει την πίεση από το προσωπικό των σιδηροδρόμων. Η Διευθύντρια της Ψηφιοποίησης και Τεχνολογίας της DB, Sabina Jeschke εξηγεί: «Είμαστε ικανοποιημένοι που μπορούμε να υλοποιήσουμε αυτό το έργο μαζί με τους ισχυρούς μας εταίρους στην κοινοπραξία. Εάν το ψηφιακό αυτόματο συμπλέκτη εισαχθεί σε όλη την Ευρώπη, θα είναι μια επανάσταση για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές - και μια τεράστια ανακούφιση για τους εργαζομένους. "
Τα πρώτα βήματα
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, δώδεκα φορτάμαξες και φορτηγά οχήματα από τα DB Cargo και GATX θα είναι αρχικά εξοπλισμένα με πρωτότυπα ζεύξης που παράγονται από τέσσερις διαφορετικούς κατασκευαστές. Στη συνέχεια, μετρώνται οι τιμές όλων των τύπων για να φιλτράρετε το ένα με το καλύτερο αποτέλεσμα. Στο επόμενο βήμα, ένα πρωτότυπο που αποτελείται από 24 φορτηγά αυτοκίνητα θα εφοδιαστεί με τον επιλεγμένο τύπο ζεύξης και θα δοκιμαστεί στη Γερμανία, την Ελβετία, την Αυστρία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο Enak Ferlemann, υφυπουργός του Κοινοβουλευτικού Ομοσπονδιακού Υπουργού Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών λέει: «Η εισαγωγή μιας DAK σε ολόκληρη την ΕΕ δεν είναι έργο που μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο στο επίπεδο των κρατών μελών - απαιτούνται ευρωπαϊκές λύσεις εδώ. Οι μεγάλες οικονομικές προκλήσεις ειδικότερα δεν θα επιλυθούν μόνο από τις εταιρείες. Αυτό θα απαιτήσει ένα ολοκληρωμένο και επαρκώς εξοπλισμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης. Το BMVI θα συνεχίσει να προωθεί την εισαγωγή ενός DAK και ως εκ τούτου ανέθεσε το ερευνητικό πρόγραμμα «DAK Demonstrator». Θα χρηματοδοτήσουμε αυτό το έργο με περίπου 13 εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα δυόμισι χρόνια. "
kloepfel-consulting.com
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης