Σάββατο 4 Ιουλίου 2020

Πάτρα - Λιμάνι: Είναι σημαντικό να σφυρίξει το τρένο.

Το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομικής ζωής της Δυτικής Ελλάδας. Παρά την συνεχώς μειωμένη επιβατική κίνηση τα τελευταία χρόνια, προσδοκά να ενισχύσει το ρόλο του μέσω του εμπορικού του χαρακτήρα, ώστε να μετατραπεί σε ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της ανατολικής Ευρώπης, διατηρώντας πάντα το μικτό χαρακτήρα του ως λιμάνι διεθνούς σημασίας για επιβατικές, εμπορικές και τουριστικές μεταφορές.
Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η ολοκλήρωση εγκεκριμένων υποδομών, όπως η εγκατάσταση μονάδας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), αλλά και η υλοποίηση του Master Plan του Οργανισμού Λιμένος Πατρών το οποίο προβλέπει τη σύνδεση με τη σιδηροδρομική γραμμή και τη μετατροπή των εγκαταστάσεων της Πειραϊκής Πατραϊκής σε ένα σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο.
Αυτά τα ζητήματα αναδείχθηκαν εν πολλοίς, στην εκδήλωση «Λιμάνια και Περιφερειακή Ανάπτυξη» που συνδιοργανώθηκε από τον ΟΛΠΑ στο περιφερειακό συνέδριο ανάπτυξης RGC 2020, στις εγκαταστάσεις της Αχάια Κλάους στην Πάτρα.

Τις παρεμβάσεις άνοιξε ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο κ. Κυριαζόπουλος συμφώνησε ότι υπάρχει ανάγκη, το λιμάνι να αναδείξει τον εμπορικό του χαρακτήρα, με συνδυασμένες μεταφορές και υποστηρικτικές υπηρεσίες logistics. Κρίσιμη παράμετρος είναι φυσικά, η σύνδεσή του με τον σιδηρόδρομο, που θα ανοίξει την εμπορική σύνδεση με την Ιταλία και τον Πειραιά.
Προκάλεσε αίσθηση, όταν είπε ότι «έχουμε δαιμονοποιήσει τον σιδηρόδρομο. Η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας δεν χρειάζεται υπογειοποίηση. Το πιο σημαντικό ειναι το τρένο να σφυρίξει, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, γιατί στις μεταφορές και στα λοτζίστικς, παίζει ρόλο το τάιμινγκ και αυτή την περίοδο η σύνδεση με Πειραιά μπορεί να απογειώσει λιμάνι της Πάτρας».
Ο κ. Κυριαζόπουλος, τόνισε ότι το λιμάνι της Πάτρας, μπορεί να γίνει και αξιόλογο home port κρουαζιέρας, καθώς βρίσκεται δίπλα στο Ιόνιο πέλαγος, την δεύτερη παγκοσμίως θαλάσσια αγορά τουρισμού, μετά την Καραϊβική.

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Ο Γιώργος Καραγιάννης, γενικός γραμματέας Υποδομών, έκανε μια πολιτική τοποθέτηση για το ζήτημα των υποδομών ευρύτερα στην Πάτρα, ωστόσο επικετρώθηκε στις δύο "καυτές πατάτες" που παρέλαβε η παρούσα κυβέρνηση, δηλ., τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα και την εθνική οδό Πατρών - Πύργου. Δύο έργα που μπορούν να αναβαθμίσουν ουσιαστικά το λιμάνι της Πάτρας.
«Χωρίς συνδέσεις όσα λεφτά κι αν πέσουν στο λιμάνι θα είναι σαν ένας άδειος κουβάς» τόνισε ο κ. Καραγιάννης, σημειωνοντας ότι αν δεν υλοποιηθεί ένας ενιαίος και ολιστικός σχεδιασμός συνδυασμένων μεταφορών, που να προσφέρει ταχύτητα, ασφάλεια και οικονομικές μεταφορές το λιμάνι δεν θα προχωρήσει στο μέλλον.
Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, είπε, συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση, με ρεαλιστικές προτάσεις, κοστολογημένες και με σχεδιασμό.
Ανέφερε ακομα ότι, το επόμενο φθινόπωρο, ολοκληρώνεται ο φάκελος για την επέκταση του φράγματος Πηνειού, για να προκηρυχθούν οι μελέτες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Τέλος, ο κ. Καραγιάννης εξήγγειλε για τον Οκτώβριο προκήρυξη διαγωνισμού, για την ενεργειακή αναβάθμιση του ΠΓΝΠ και της Νοσηλευτικής Αιγίου.

ΤΣΩΝΗΣ

Ο Παναγιώτης Τσώνης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ, αναφέρθηκε στο σχέδιο της παρούσας διοίκησης για την αναβάθμιση του λιμένα, ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών, υπό την προϋπόθεση ότι, θα γίνει το εμπορικό τμήμα και θα υλοποιηθεί η σύνδεση με το τρένο.
Ειδικά για το εμπορικό τμήμα, ο κ. Τσώνης είπε ότι ευκαιρία χρηματοδότησης χάθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, που δεν ενέταξε το έργο σε χρηματοδοτικό πλαίσιο, για τον λόγο αυτό κάλεσε την σημερινή ηγεσία του υπουργειου, να κάνει ό,τι είναι δυνατόν, ακόμα και με εμπλοκή ιδιωτικών επενδύσεων.

ΜΠΟΝΑΝΟΣ

Ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαϊας Χαράλαμπος Μπονάνος, ως εκπρόσωπος της ΠΔΕ που είναι συνδιοργανωτής του συνεδρίου, τόνισε ότι η προσθάπεια της νέας ηγεσίας της περιφέρειας, επικεντρώνεται στην ανατροπή της δυσμενούς εικόνας της περιοχής, πρόθυμη να συνεννοηθεί με όλες τις δυνάμεις, αλλά και να διεκδικήσει.
Ο κ. Μπονάνος, παρουσιάζοντας στοιχεία, για την κίνηση κοντέινερ προς το λιμάνι του Πειραιά, απέδεινε πόσο σημαντική είναι η εμπορευματική λειτουργία του λιμένα της Πάτρας, για την ανταγωνιστικότητα των τοπικών επιχειρήσεων.
Από 8.000 - 10.000 ετησίως είναι τα κοντέινερς με τοπικά προϊοντα που εξάγονται από το λιμάνι του Πειραιά και άλλα 4.000 εισάγονται ετησίως.
Το λιμάνι πρέπει να κινηθεί προς το μέλλον, τόνισε ο κ. Μπονάνος, με σύνδεση στο σύγχρονο σιδηρορομικό δίκτυο, ενώ γνωστοποίησε ότι, η ΠΔΕ συμφώνησε προ ημερών με τον ΟΛΠΑ, για την επαναλειτουργία του γραφείου Τουρισμού και του Υγειονομείου στο λιμάνι της Πάτρας.

pelop.gr