Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020

Το κατασκευαστικό έργο του αιώνα: Πώς δημιουργήθηκε η θρυλική σιδηροδρομική γραμμή BAM. Βίντεο.

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα που κατασκευάστηκαν την περίοδο της Σοβιετικής Ένωσης είναι και η σιδηροδρομική γραμμή, «BAM», η οποία διασχίζει την Ανατολική Σιβηρία και τη ρωσική Άπω Ανατολή. Σαν σήμερα πριν από 46 χρόνια, δόθηκε η εντολή από το κράτος για την έναρξη των εργασιών της κατασκευή της.

H σιδηροδρομική γραμμή «BAM» αποτελεί ένα από τα σύμβολα της ισχυρής Σοβιετικής Ένωσης. Έχει μήκος 4.300 χιλιόμετρα, ενώνει τη λίμνη Βαϊκάλη με τον ποταμό Αμούρ και διασχίζει την Ανατολική Σιβηρία με τη ρωσική Άπω Ανατολή. 

Το δίκτυο BAM έχει γίνει κομμάτι της ζωής πολλών γενεών και θα μείνει στην ιστορία της Σοβιετικής Ένωσης ως ένα μνημείο συλλογικής προσπάθειας.

Στις 8 Ιουλίου του 1974 δόθηκε η εντολή από το κράτος για την κατασκευή της γραμμής. Η ημερομηνία αυτή χαρακτηρίζεται ως η «δεύτερη γέννηση» του BAM, διότι οι πρώτες προσπάθειες κατασκευής ξεκίνησαν το 1937, όπου εργάσθηκαν μέχρι και κρατούμενοι από το Γκουλάγκ. Πιο συγκεκριμένα, τρεις ημέρες εργασίας στο BAM μέτραγαν για τέσσερις ημέρες φυλάκισης.

Ωστόσο, με το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μέρος της γραμμής έπρεπε να αποσυναρμολογηθεί, για να χρησιμοποιηθούν τα υλικά σε πιο σημαντικές ανάγκες.

Συνολικά καθ’ όλη τη διάρκεια του περίφημου κατασκευαστικού έργου, πάνω από δύο εκατομμύρια άτομα εργάστηκαν εκεί.

Η σιδηροδρομική γραμμή διασχίζει 11 ποτάμια και επτά οροσειρές. Για τη λειτουργία της χρειάστηκε να ανοίξουν οκτώ τούνελ, να κατασκευάσουν 142 γέφυρες και πάνω από 200 σταθμούς σε περισσότερες από 60 πόλεις και κωμοπόλεις.

Το «κατασκευαστικό έργο του αιώνα» ολοκληρώθηκε μέσα σε δέκα χρόνια.


sputniknews.gr