Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Ανοικτή επιστολή προς τον Δήμο Πατρέων και τον Πατραϊκό και Αχαϊκό Λαό.


Αγαπητά Σιδηροδρομικά Νέα:

Από ένα βίντεο στο κανάλι You Tube τοπικού τηλεοπτικού σταθμού της Πάτρας «Super B», με ημερομηνία «11 Απρ 2020» το οποίο φέρει τίτλο «Πάτρα: Αντιδράσεις να ξεκινήσουν εργασίες επίγειας διέλευσης τρένου από Ρίο – Κανελλοπούλου», φαίνεται ο Δήμαρχος Πατρέων να λέγει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η Κυβέρνηση αποφάσισε να υλοποιήσει το σχεδιασμό της ο οποίος ήταν και από παλιά πάλι σχεδιασμός της, τον οποίον με πολλούς αγώνες καταφέραμε με την προηγούμενη κυβέρνηση να αλλάξουμε τη ροή του και να γίνει αυτό που επιθυμεί ο Πατραϊκό Λαός, το τρένο να έρχεται υπογειοποιημένα και στην επιφάνειά του να δημιουργηθεί ένα γραμμικό πάρκο το οποίο θα είναι ένας χώρος περιπάτου, με το ποδήλατό μας να πηγαινοερχόμαστε από το Ρίο στον Άγιο Διονύση, να τον ευχαριστιόμαστε, με όργανα γυμναστικής, να είναι ένας χώρος ανάσας για την Πόλη μας».


Θα θέσω λοιπόν μερικά ερωτήματα τα οποία πρέπει να διαβάσει ο και ο Πατραϊκός Λαός και ευελπιστώ να… απαντηθούν:
1.     «με πολλούς αγώνες καταφέραμε με την προηγούμενη κυβέρνηση να αλλάξουμε τη ροή του και να γίνει αυτό που επιθυμεί ο Πατραϊκός Λαός, το τρένο να έρχεται υπογειοποιημένα». Μπορεί ο κ. Δήμαρχος Πατρέων να παρουσίασει ΔΗ - ΜΟ - ΣΙΑ, έστω σε μια press conference και από κοινού με τον υπουργό της προηγούμενης κυβέρνησης τις μελέτες, τα προϋπολογιζόμενα κόστη κατασκευής και ο υπολογιζόμενος χρόνος παράδοσης της υπογειοποιημένης νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων ανά τμήμα: α. Ρίο – Κανελλοπούλου, β. Κανελλοπούλου – Άγιος Διονύσιος, γ. Άγιος Διονύσιος – Άγιος Ανδρέας και δ. Άγιος Ανδρέας – Νέο Λιμάνι; Αν μπορεί να τα παρουσιάσει μέχρι τις αρχές Ιουλίου, δηλαδή μέχρι την έναρξη του 8ου Αναπτυξιακού Φόρουμ της Αχαΐας, στο οποίο και αναμένονται οι εξαγγελίες της Κυβέρνησης για τη διέλευση της σιδ/κής γραμμής, τότε, πράγματι να πιστέψουμε τα όσα ισχυρίζεται ο κ. Δήμαρχος, αλλά και να τα υποστηρίξουμε! Αν όχι, τότε τι μπορούμε να υποθέσουμε; Λ.χ. ότι δεν υπάρχουν; Ότι είναι… παιδικές σκέψεις; Ότι δεν θέλει το τρένο; Δεν θέλω να σκεφτώ άλλα χειρότερα…
2.     Παρακάτω ο κ. Δήμαρχος Πατρέων θέτει το ερώτημα: «Πως γίνεται σε όλη την Ελλάδα να έχουν υπογειοποιηθεί ή να έχουν παρακαμφεί οι πόλεις και στην Πάτρα, που είναι ο τελευταίος σταθμός του μεγάλου έργου, αυτή η μεγάλη, βαριά εγκατάσταση να περάσει επιφανειακά και να διχοτομίσει την πόλη; Και λέμε ότι εμείς δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι. Το πιστεύει ο Πατραϊκός λαός, το πιστεύουμε και θα νοιώσουν την ανάσα μας και πιστεύουμε έστω και τώρα να γίνει κατανοητό και να αλλάξουνε προσανατολισμό. Το έργο έτσι όπως το σχεδιάζουνε δεν θα γίνει, θα πρέπει να αλλάξουν ρώτα γιατί αλλιώς η Νέα Δημοκρατία θα βρει έναν ισχυρό αντίπαλο που είναι ο Πατραϊκός λαός». «σε όλη την Ελλάδα έχουν υπογειοποιηθεί ή έχουν παρακαμφεί οι πόλεις». Αλήθεια, κ. Δήμαρχε, μπορείς να πληροφορήσεις τον Πατραϊκό Λαό και εμάς, σε ποιες πόλεις της Ελλάδος από τις οποίες διέρχεται ο σιδηρόδρομος έχει γίνει «παράκαμψη» ή «υπογειοποίηση»; Γράφω μόνο τις πρωτεύουσες των νομών από τις οποίες διέρχεται σιδηροδρομική γραμμή: Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Δράμα, Σέρρες, Κιλκίς, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Έδεσσα, Φλώρινα, Κατερίνη, Λάρισα, Βόλος, Λαμία, Λιβαδειά, Αθήνα, Πειραιάς, Κόρινθος, Ναύπλιο, Τρίπολη, Καλαμάτα, Πύργος. Εξ’ αυτών, σε ποιες πόλεις οι γραμμές «υπογειοποιήθηκαν» ή «έγινε παράκαμψη των γραμμών»; Η μόνη υπογειοποίηση η οποία έχει πραγματοποιηθεί είναι μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Αγίων Αναργύρων – Πύργου Βασιλίσσης, μήκους περίπου δύο χλμ και βρίσκεται υπό κατασκευή και στην αρχή της υλοποίησής της μία ακόμα υπογειοποίηση, έξοδος σιδ/κού Σταθμού «Λαρίσης» - Τρεις Γέφυρες, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου. Έχουμε και λέμε λοιπόν: η αναφορά «σε όλη την Ελλάδα» είναι εξόχως ανακριβής, αγγίζοντας τα όρια της… «χόαξ» πληροφορίας! Η κατασκευή της υπογειοποίησης  είναι μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Αγίων Αναργύρων – Πύργου Βασιλίσσης έγινε με τη μέθοδο «Cut and Cover», δηλαδή με την εκσκαφή από την επιφάνια. Ο ίδιος τρόπος κατασκευής προβλέπεται και για το υπό κατασκευή τμήμα: Έξοδος Σιδ/κού Σταθμού «Λαρίσης» - Τρεις Γέφυρες. Μπορεί ο κ. Δήμαρχος να μας παρουσιάσει τις μελέτες τις οποίες υποστηρίζει πως διαθέτει, ότι δηλαδή ο τρόπος «υπογειοποίησης» στην Πάτρα θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο κατασκευής «Cut and Cover»; Υπάρχει και μια σιδηροδρομική παράκαμψη πόλης, η περίπτωση της Κορίνθου. Ρωτάται ο κ. Δήμαρχος: Γιατί δεν υποστηρίζει και ο ίδιος και η παράταξή του την περιφερειακή διέλευση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων παράλληλα προς τον αυτοκινητόδρομο και την προσέγγιση της γραμμής προς το Νέο Λιμένα από Νοτιοδυτικά και επιμένει ΜΟ - ΝΟ στη λύση της υπογειοποίησης; Τι μπορούμε να υποθέσουμε και σε αυτήν την περίπτωση; Ότι δεν θέλει το τρένο; Ότι δε θέλει τη… Νέα Δημοκρατία;
3.     Και ένα τελευταίο, 3ο ερώτημα: «και στην επιφάνειά του να δημιουργηθεί ένα γραμμικό πάρκο το οποίο θα είναι ένας χώρος περιπάτου, με το ποδήλατό μας να πηγαινοερχόμαστε από το Ρίο στον Άγιο Διονύση, να τον ευχαριστιόμαστε με όργανα γυμναστικής, να είναι ένας χώρος ανάσας για την Πόλη μας». Μέχρι τώρα γνωρίζουμε ότι στην επιφάνεια υφίσταται η μετρική σιδηροδρομική γραμμή του Προαστιακού, Πάτρα – Ρίο. Ο Δήμαρχος όμως δεν αναφέρει τίποτα για αυτήν, αλλά στη θέση της υπάρχουσας γραμμής οραματίζεται ένα γραμμικό πάρκο και έναν ποδηλατόδρομο, από τον Άγιο Διονύσιο έως το Ρίο. Δηλαδή πάει ο… προαστιακός; Καλεί λοιπόν τον Πατρινό Λαό, αν θέλει να πηγαίνει από την Πάτρα στο Ρίο να κάνει... πετάλι ή… πατίνι! Άρα, κατάργηση και ξήλωμα του δικτύου του προαστιακού της Πάτρας! Εκτός αν εννοεί ο κ. Δήμαρχος ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί ο Προαστιακός υπογείως. Αν εννοεί αυτό, να μας παρουσιάσει τις συμπληρωματικές μελέτες, τα προϋπολογιζόμενα κόστη κατασκευής και τον υπολογιζόμενο χρόνο παράδοσης για τις στάσεις/σταθμούς του προαστιακού. Αν όχι, τι προαστιακός θα είναι αυτός; Από τον Άγιο Διονύσιο κατευθείαν στο Ρίο; Άρα δεν θα λειτουργεί ως προαστιακός με στάσεις, αλλά ως ένα τρένο «απ’ ευθείας», χωρίς στάσεις! Αλλά αυτό δεν είναι «προαστιακός»…

Εν κατακλέιδι: «Και λέμε ότι εμείς δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι. Το πιστεύει ο Πατραϊκός λαός, το πιστεύουμε και θα νοιώσουν την ανάσα μας και πιστεύουμε έστω και τώρα να γίνει κατανοητό και να αλλάξουνε προσανατολισμό. Το έργο έτσι όπως το σχεδιάζουνε δεν θα γίνει, θα πρέπει να αλλάξουν ρώτα γιατί αλλιώς η Νέα Δημοκρατία θα βρει έναν ισχυρό αντίπαλο που είναι ο Πατραϊκός λαός». 

Πρέπει και οφείλει να ξεκαθαρίσει ο κ. Δήμαρχος τελικά ποιο είναι το ζητούμενο για τον ίδιο; Είναι η έλευση του σύγχρονου τρένου στην Πάτρα ή η ξερή, άγονη αντιπαλότητα με τη Νέα Δημοκρατία; Ας διαβάσει ο Πατραϊκός Λαός και ας κρίνει την αλήθεια. Μπορεί να αντέξει την αλήθεια; Ας ξεκαθαριστεί επιτέλους, ποιος θέλει το σύγχρονο τρένο έως το Νέο Λιμάνι της Πάτρας ή ποιος αρκείται μόνο στο να είναι αντίπαλος στην (οποιαδήποτε) Νέα Δημοκρατία;

Με εκτίμηση, Σ. Βενέτης