Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Ο Σταθμός του ΟΣΕ στο Αίγιο.

Ο Σταθμός του ΟΣΕ στο Αίγιο καθίσταται πλέον καθοριστικός κρίκος της αναπτυξιακής αλυσίδας, με την αξία του σημείου εκκίνησης και άφιξης του σύγχρονου τρένου να μετατρέπει την πόλη σε «πρωτεύουσα της Αχαΐας», όπως εύστοχα έχει πει και ο δήμαρχος Δ. Καλογερόπουλος. Και πως να μην είναι αξιοσημείωτη η λειτουργία του όταν η νέα σιδηροδρομική γραμμή (μέχρι το 2023 υψηλών ταχυτήτων) θα διαθέτει καθημερινά, το ασύλληπτο μέχρι τώρα, «πακέτο» των 3 απευθείας δρομολογίων Αίγιο - Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» (με μετεπιβίβαση 5 λεπτών από το ντιζελοκίνητο στο ηλεκτροκίνητο τρένο του Κιάτου) και 4-5 ανταποκρίσεις ημερησίως προς την Αττική. Μόνο τυχαίο δεν είναι αυτό που λέγεται από διοικούντες τον ΟΣΕ ότι «η Αχαΐα, μέσω του Αιγίου, θα 'ναι σαν να χει δικό της αεροδρόμιο, αφού η απόσταση ισούται πια με ανάλογη περιοχών του Λεκανοπεδίου , εξυπηρετώντας κόσμο από Ηλεία, Ιόνια νησιά και Στερεά Ελλάδα, είτε μέσω της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, είτε μέσω του Πορθμείου Αιγίου - Φωκίδας.
Μοναδική πραφωνία αποτελεί η πρόσβαση στο Σταθμό του Αιγίου, αφού οι δρόμοι προς αυτόν, δεν υπάρχουν για να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες του τραίνου, παρότι θα αποτελέσει κομβικό σημείο για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα μέχρι να φτάσει η γραμμή τουλάχιστον στον Ψαθόπυργο ή Ρίο και αργότερα στην Πάτρα.
Μέσα στο γ΄ δεκαήμερο του Ιουνίου (πιθανά 22 ή 23 Ιουνίου) θα αρχίσουν τα δρομολόγια του ντιζελοκίνητου τρένου από Αίγιο προς Αττική, με ύψος εισιτηρίου που ενδεχομένως ανακοινωθεί σήμερα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα εγκαίνια, στο Σιδηροδρομικό Σταθμό του Αιγίου θα τελέσει ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αμέσως μετά, πιθανά στις 3 Ιουλίου, αφού την ίδια ημέρα θα λάβει μέρος στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο της «Π» στην Αχάια Κλάους της Πάτρας όπου και θα μιλήσει για το έργο. Σε ό,τι αφορά την αρχική μελέτη και τα έργα στον ΣΣ Αιγίου θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις , γιατί καταργείται η διαπλάτυνση της οδού νότια και ο κόμβος στην συμβολή με την Κορίνθου (Κιντώνη), καθώς και ο δρόμος που καταλήγει στο Δημοτικό Κολυμβητήριο και ως υπόβαση απομένουν 40 μ., μήκους διάνοιξης και ολοκλήρωσής της, για να δώσει μια ακόμα πρόσβαση από την Κορίνθου προς τον ΣΣ. Επίσης εκκρεμούν απαλλοτριώσεις και κατασκευή οδών βόρεια, όπως και ο κόμβος συμβολής με τη Ν. Πλαστήρα κι ένας ακόμα δρόμος που και οι δύο έχουν ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα για την περιοχή και τον Σταθμό, πέραν της κύριας πρόσβασης στον σιδηροδρομικό σταθμό η οποία θα παραλάβει το 100% της κυκλοφορίας γι' αυτό και πρέπει να έχει ικανό πλάτος, οδόστρωμα, πεζοδρόμια 1.5 μ πλάτους εκατέρωθεν, στηθαία ασφαλείας, οδοφωτισμό και έργα απορροής ομβρίων.

pelop.gr