Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2020

Κώστας Κατσιμίγας: "Χρειάζεται εγρήγορση και συστράτευση για τη νέα σιδηροδρομική χάραξη".

“Η γραμμή μέσω Αμφίπολης δεν θίγει μόνο τη Δράμα. Η Καβάλα δεν έχει καταλάβει ακόμη τι παιχνίδι παίζεται εις βάρος της”

Για μεθόδευση προκειμένου η νέα σιδηροδρομική γραμμή να μην περάσει από την πόλη των Σερρών και της Δράμας, με στόχο να μην θιγεί το αναπτυξιακό μονοπωλιακό δίπολο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, κάνει λόγο μιλώντας στα “Χ” ο κ. Κώστας Κατσιμίγας, επικεφαλής της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία στην Περιφέρεια ΑΜΘ. Εξηγεί, ανάμεσα σε άλλα, ότι στην περίπτωση που η νέα σιδηροδρομική χάραξη περνούσε από τη διαδρομή Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, τότε θα υπήρχε μια κατάσταση πολύ γρήγορης επικοινωνίας μεταξύ των έξι πόλεων, οι οποίες θα μπορούσαν να αναπτύξουν μια τελείως διαφορετική δυναμική (αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό δεν θα εξυπηρετούσε συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα).
1-1.jpg

Σημειώνει επίσης ότι με την νέα χάραξη μέσω Αμφίπολης που επιχειρεί τώρα ο ΟΣΕ, το λιμάνι της Καβάλας δεν θα έχει απευθείας σύνδεση με την βουλγαρική ενδοχώρα, κάτι που θα προσέδιδε στο λιμάνι της μια τεράστια δυναμική, την οποία σε καμία περίπτωση δεν θέλουν τα οικονομικά συμφέροντα που έχουν επενδύσει στην Θεσσαλονίκη. «Η νέα χάραξη που επιχειρεί να περάσει ο ΟΣΕ, θα δώσει ώθηση στα νότια παραθαλάσσια θέρετρα της Θεσσαλονίκης (Ασπροβάλτα – Βρασνά – Σταυρό). Στον Σταυρό συγκεκριμένα, όπου ήδη λειτουργεί εμπορευματικό λιμάνι, θα δώσει προστιθέμενη αξία. Πρόκειται για σχεδιασμό που γίνεται μεθοδευμένα και διαχρονικά. Τις αποφάσεις αυτές δεν τις παίρνει η πολιτική ηγεσία, αλλά οι “μανδαρίνοι” της ηγεσίας των υπουργείων» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Κατσιμίγας.
Στην ερώτηση των “Χ” για τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούν τελικά οι πόλεις που θίγονται από τη νέα χάραξη μέσω Αμφίπολης ο κ. Κατσιμίγας απαντά “Η Καβάλα δεν έχει καταλάβει ακόμη τι παιχνίδι παίζεται εις βάρος της με την συγκεκριμένη χάραξη. Η Δράμα φαίνεται να το έχει πάρει επιδερμικά αν και κάποιοι πετούν την καραμέλα ότι “θα κάνουμε σύνδεση Αμφίπολη – Δράμα με τρένο” ή ότι “θα αναβαθμιστεί η υπάρχουσα γραμμή”, δηλαδή δικαιολογίες για να κατευναστούν οι όποιες αντιδράσεις.
Ο κ. Κατσιμίγας, με ένα άρθρο 22 σελίδων για το ίδιο θέμα, έχει ήδη ενημερώσει, όπως σημειώνει στα “Χ”, όλους τους βουλευτές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (περιλαμβανομένων φυσικά και των βουλευτών της Δράμας) όπως και όλους του Δημάρχους των πρωτευουσών των νομών της περιοχής. Κάποιοι έδειξαν ένα ενδιαφέρον, όπως εξηγεί, μεταξύ αυτών ο Αντιπεριφερειάρχης της Καβάλας κ. Κώστας Αντωνιάδης και ο Βουλευτής Δράμας ο κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος.
Η νέα σιδηροδρομική χάραξη που επιχειρεί ο ΟΣΕ, υπονομεύει το αναπτυξιακό μέλλον όλων των πόλεων της ΒΑ Ελλάδας, με θύματα κυρίως τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα όπως επισημαίνει ο κ. Κατσιμίγας, διευκρινίζοντας στα “Χ” ότι «Χρειάζεται εγρήγορση και συστράτευση. Πρέπει να γίνει ενημέρωση ως πρώτο βήμα. Ο κόσμος δεν είναι ενημερωμένος. Αυτές οι εξελίξεις δεν θίγουν μόνο τη Δράμα, αλλά συνολικά και μεμονωμένα όλη την περιφέρεια. Ξέρετε τι θα πει να μεταφέρει ο επιχειρηματίας τον όγκο μαρμάρου από τη Δράμα στη Θεσσαλονίκη με 50 ευρώ και όχι με 600 που πληρώνει σήμερα με τις νταλίκες; Η Καβάλα θα πρέπει να καταλάβει ότι είναι η κυρίως θιγόμενη, αλλά και η Θράκη, η οποία μπορεί να δημιουργήσει μια νέα δυναμική εάν συνδεθεί γρήγορα με τις άλλες πόλεις”.
Σχετικά με τις ευθύνες που υπάρχουν για τις εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί επισημαίνει: «Ευθύνες υπάρχουν σε όλες τις κυβερνήσεις. Δεν ασχολήθηκαν. Άφησαν να μεθοδεύουν τις εξελίξεις οι εμπλεκόμενοι και διαπλεκόμενοι μανδαρίνοι των υπουργείων. Η ευθύνη που τους καταλογίζω είναι αυτή της αδιαφορίας. Γιατί τα πολιτικά πρόσωπα της Δράμας δεν προσπάθησαν να ψάξουν για ποιο λόγο υπάρχει εμμονή να μην περάσει η νέα σιδηροδρομική χάραξη από τη Δράμα. Η παλιά οθωμανική γραμμή που έγινε το 1890 για τρένα που κινούνταν με 40 χιλιόμετρα την ώρα δεν μπορεί να αναβαθμιστεί; Πρέπει λοιπόν να μιλήσουμε για μια καινούργια γραμμή που θα περνά από Σέρρες και Δράμα”.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχετικό άρθρο του ο κ. Κατσιμίγας έχει αναπτύξει αναλυτικά αυτές τις θέσεις για τον ανατολικό κλάδο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας τις οποίες κατέθεσε και στη σελίδα της διαβούλευσης.

xronikadramas.gr