Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2020

Τι τρέχει με την κατάργηση των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων σε Μετρό και Τραμ τα Σαββατοκύριακα;

Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο πρόκειται να είναι το 14ο στη σειρά χωρίς την εφαρμογή του μέτρου της δίωρης παράτασης της κυκλοφορίας σε Μετρό και Τραμ τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου. Η δίωρη παράταση ανεστάλη στα μέσα Μαρτίου λόγω των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας από την πανδημία του κορωνοϊού.
Έκτοτε όμως, έχουν ανοίξει με το κανονικό τους ωράριο οι περισσότερες επιχειρήσεις (βλ. μπαρ, εστιατόρια κ.λπ.) ενώ από αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε, έστω και με περιορισμούς, η τουριστική περίοδος για τη χώρα μας. Τα μέσα σταθερής τροχιάς όμως εξακολουθούν να καθηλώνονται από τα μεσάνυχτα όλες τις μέρες της εβδομάδας, χωρίς να υπάρχει κάποια ανακοίνωση για το πότε θα επανέλθουν τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια.
Ένας από τους λόγους της μη πραγματοποίησης των δρομολογίων αυτών είναι κατά πάσα πιθανότητα η αποφυγή συνωστισμού (η συχνότητα δρομολογίων της ώρες αυτές είναι ανά 15′ στο Μετρό). Παράλληλα, είναι πιθανό πως εξασφαλίζονται κάποιες βάρδιες εργαζόμενων έτσι ώστε να ενισχύονται τα δρομολόγια του Μετρό τις ώρες αιχμής.
Όσο όμως η ΣΤΑΣΥ δεν προχωρά σε κάποια σχετική ανακοίνωση, παραμένει υπαρκτός ο κίνδυνος «μονιμοποίησης» της κατάργησης των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων. Το ίδιο εξάλλου είχε συμβεί στο παρελθόν με τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια στη γραμμή του ΗΣΑΠ, τα οποία ανεστάλησαν «προσωρινά» το 2010 λόγω των έργων ανακαίνισης της γραμμής, για να καταργηθούν στη συνέχεια οριστικά (όπως πληροφορηθήκαμε το 2012) επισήμως, λόγω έλλειψης προσωπικού.
Η ΣΤΑΣΥ οφείλει να επαναφέρει άμεσα την δίωρη παράταση λειτουργίας στο Μετρό και στο Τραμ ή, στην χειρότερη περίπτωση, να ανακοινώσει πότε ακριβώς το μέτρο θα επιστρέψει. Εννοείται πως θα πρέπει να υπάρξει ενίσχυση των δρομολογίων τις ώρες αυτές προκειμένου να μην δημιουργείται συνωστισμός.

Επιπλέον, μία ολόκληρη δεκαετία μετά την κατάργηση του μέτρου μέσω προφάσεων στη γραμμή του ΗΣΑΠ, η ΣΤΑΣΥ θα πρέπει να φροντίσει για την επαναφορά του και εκεί. Θα είναι ένα σημαντικό βήμα για την βελτίωση των υπηρεσιών στη γραμμή 1 που ακόμα και σήμερα αποτελεί τον «φτωχό συγγενή του Μετρό.

Αλέξανδρος Λιάρος 
athenstransport.com