Το μεγαλεπήβολο σιδηροδρομικό πρότζεκτ που ξεκίνησε το 2014 θα έκανε τα 500 χλμ. της διαδρομής Τόκιο - Οζάκα σε μόλις 67 λεπτά, όμως ένας κυβερνήτης ιαπωνικής επαρχίας είχε διαφορετική άποψη επειδή φοβάται τις... πλημμύρες
Προορίζεται να είναι το γρηγορότερο και πιο εξελιγμένο τρένο που κατασκευάστηκε ποτέ, μεταφέροντας τους επιβάτες από το Τόκιο στην Οζάκα, σε μια απόσταση δηλαδή 500 χλμ., σε μόλις 67 λεπτά! Αλλά η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή μαγνητικής ανύψωσης (maglev) στον κόσμο έχει ένα μεγάλο πρόβλημα: ένα κενό εννέα χιλιομέτρων ακριβώς στη μέση της διαδρομής.
Οπως αναφέρουν οι FT, παρ’ όλο που η κατασκευή του μεγαλεπήβολου έργου των 84 δισ. δολαρίων ξεκίνησε το 2014, ο κυβερνήτης της ιαπωνικής επαρχίας Σιζουόκα αρνείται να επιτρέψει την συνέχιση των έργων μέσα σε μια σήραγγα που περνάει ακριβώς κάτω από τα βουνά των νότιων Αλπεων της Ιαπωνίας.
Με τη διαμάχη να απειλεί τώρα να καθυστερήσει ανεπανόρθωτα ολόκληρο το έργο με κόστος (και χασούρα) δισεκατομμυρίων γιεν στον κρατικό κορβανά, ο Σιν Κανέκο, διευθύνων σύμβουλος της υπεύθυνης για το έργο εταιρείας JR παρακάλεσε τον κυβερνήτη Χέιτα Καβακούτσου να δώσει την απαιτούμενη άδεια προκειμένου οι εργασίες να συνεχιστούν. «Χρειάζεται πολύς χρόνος για την κατασκευή μιας τόσο μεγάλης σήραγγας.
Είμαστε κυριολεκτικά στο παρά πέντε», είπε ο Κανέκο, εξηγώντας ότι θα χρειαστούν άλλα πέντε χρόνια για να σκαφτεί η σήραγγα και άλλα δύο για να μπουν οι «ράγες» και να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές πριν από τα εγκαίνια. Ωστόσο, ο Καβακούτσου και πάλι αρνήθηκε να κάνει πίσω, λέγοντας ότι η κατασκευή της σήραγγας θα εκτρέψει τόνους νερού από τα ποτάμια της επαρχίας, απειλώντας με πλημμύρες πολλές πόλεις και χωριά.
«Φυσικά και δεν είμαστε ενάντια στο ίδιο το έργο», είπε ο κυβερνήτης, καταλήγοντας με νόημα ότι «όλοι οι κάτοικοι της επαρχίας Σιζουόκα αναρωτιούνται τι ακριβώς θα συμβεί στις πόλεις και τα σπίτια τους αν συμβούν αυτές οι πλημμύρες λόγω της εκτροπής των υδάτων». Σινκανσέν, τα τρένα-σφαίρες To τρένο που θα ένωνε το Τόκιο με την Οζάκα είναι ένα Shinkansen (Σινκανσέν) που αποτελεί μέρος του δικτύου σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας της Ιαπωνίας. Η Ιαπωνία ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που κατασκεύασε σιδηροδρομικές γραμμές προορισμένες αποκλειστικά για κίνηση σε υψηλές ταχύτητες, καθώς λόγω της πολύ ορεινής φύσης της χώρας, το προϋπάρχον δίκτυο ήταν τρομακτικά αργό.
Η ονομασία «Σινκανσέν» πρωτοχρησιμοποιήθηκε επίσημα το 1940, όταν δημιουργήθηκε η γραμμή που ένωνε το Τόκιο με το Σιμονοσέκι, με μέγιστη ταχύτητα τα 200 χλμ. την ώρα – σχεδόν διπλάσια ταχύτητα από εκείνη που έπιανε τότε το πιο γρήγορο ιαπωνικό τρένο. Κατά τη διάρκεια της επόμενης τριετίας, το Υπουργείο Σιδηροδρόμων ανέπτυξε πιο φιλόδοξα σχέδια για επέκταση της γραμμής, σχέδια τα οποία εγκαταλείφθηκαν το 1942, λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η κυβερνητική έγκριση για την εκ νέου ενεργοποίηση του Σχεδίου Σινκανσέν ήρθε το 1958 και η κατασκευή του πρώτου τμήματος του Τοκάιντο Σινκανσέν μεταξύ του Τόκιο και της Οζάκα ξεκίνησε έναν χρόνο μετά. Το πρώτο τρένο έφυγε από το Τόκιο με προορισμό την Οζάκα, στις 6 το πρωί την 1η Οκτωβρίου του 1964, προλαβαίνοντας εγκαίρως τους Ολυμπιακούς Αγώνες που λάμβαναν χώρα στην ιαπωνική πρωτεύουσα. Το ταξίδι διήρκεσε τέσσερις ώρες με ταχύτητα 200 χλμ. την ώρα. Η επιτυχία του ήταν άμεση, φτάνοντας τα 100 εκατομμύρια επιβάτες στις 13 Ιουλίου 1967 και το ένα δισεκατομμύριο επιβάτες το 1976!
Πηγή: Protagon.gr