Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Πάτρα: «Δεν θα αφήσουμε να διχοτομηθεί το μέλλον των παιδιών μας για το τρένο».

Πάτρα: «Δεν θα αφήσουμε να διχοτομηθεί το μέλλον των παιδιών μας για το τρένο» Αποφασισμένοι οι κάτοικοι, επιμένουν στην υπόγεια χάραξη…


Η μάχη τώρα αρχίζει για τους κατοίκους της βόρειας Πάτρας και τους 11 συλλόγους της συγκεκριμένης περιοχής της αχαϊκής πρωτεύουσας που έχουν δημιουργήσει από κοινού έναν συνασπισμό, προκειμένου να μην αφήσουν να περάσει η επίγεια χάραξη του τρένου.

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα υποβαθμίσει τις ζωές τους, θα υψώσει φράγμα στις γειτονιές τους και είναι ένα ζήτημα που αφορά όλη την πόλη από τη στιγμή που αυτό έχει να κάνει με το σύνολο σχεδόν της παραλιακής ζώνη της Πάτρας.

Ένας από τους πρωτεργάτες του συνασπισμού αυτού των συλλόγων της βόρειας Πάτρας και του μετώπου που έχει συγκροτηθεί είναι ο πρόεδρος του εκπολιτιστικού συλλόγου Καστελόκαμπου, Γιάννης Καννελόπουλος. 

Ο Καστελόκαμπος ήταν από τις πρώτες περιοχές που ξεσηκώθηκε κατά τις επιφανειακής γραμμής, με τους κατοίκους του να υποστηρίζουν ότι το σύγχρονο τρένο θα αλλάξει προς το χειρότερο τις ζωές τους και τον Γιάννη Καννελόπουλο να παρακολουθεί το θέμα από κοντά.

Σύμφωνα με τα όσα τονίζει ο κ. Καννελόπουλος απαντώντας σε όσους χαρακτηρίζουν τους κατοίκους της βόρειας Πάτρας και τη δημοτική αρχή ουτοπιστές, όταν αναφέρονται στην πλήρη υπόγεια χάραξη του τρένου, η λύση η δική τους είναι η μόνη ρεαλιστική για την έλευση του στον αστικό ιστό της πόλης.

«Μιλάμε για ένα έργο που θα μείνει για τα επόμενα 100 χρόνια στην Πάτρα. Κατά συνέπεια αφορά τις ζωές τις δικές μας, των παιδιών μας και των εγγονών μας. Η υπόγεια χάραξη μπορεί να γίνει και υπάρχουν προμελέτες κοστολογημένες, παρά τα όσα μας λέει ο κ. Καραμανλής».
Το κόστος δεν ξεπερνάει τα 300 εκ. ευρώ

Όπως τονίζει ο κ. Καννελοπουλος το έργο της υπόγειας χάραξης δεν θα στοιχίσει πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ.

Η κοστολογημένη προμελέτη μιλάει για 350 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς όμως να υπολογίζονται σε αυτά και η έκπτωση που περιλαμβάνεται πάντοτε σε τέτοιου είδους έργα, η οποία ξεκινά συνήθως από το 30%.

«Κατά συνέπεια το έργο δεν θα ξεπεράσει με τίποτα τα 300 εκατομμύρια ευρώ. Ήδη από αυτά τα χρήματα υπάρχουν 130 εκατομμύρια ευρώ από πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που αφορά το κομμάτι του Ρίου με τον Άγιο Διονύσιο».

Όσο για το κομμάτι του Αγίου Διονυσίου – Άγιος Ανδρέας, σύμφωνα με τα όσα είχαν ειπωθεί επί υπουργίας Σπίρτζη θα γινόταν μία προσπάθεια για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του και υπήρχαν αρκετές ελπίδες για αυτό, όπως υποστηρίζουν οι κάτοικοι.

«Η επιφανειακή χάραξη θα υψώσει ένα τείχος πάνω από τις γειτονιές μας. Αυτή είναι η αλήθεια» τονίζει ο κ. Καννελλόπουλος. 

"Εμείς δεν θα αφήσουμε να συμβεί κάτι τέτοιο. Αν δεν έχουν τα λεφτά, όπως μας λένε τότε ας το αφήσουν το έργο, ας το κάνουν όποτε έχουν. Το τρένο θα έρθει στην Πάτρα όπως πρέπει, όπως το θέλουν οι κάτοικοι και οι άνθρωποι της πόλης. Δεν θα αφήσουμε να διχοτομηθεί το μέλλον των παιδιών μας με την επίγεια γραμμή".

Τι ζητούν οι κάτοικοι και έχουμε ποιο είναι το σχέδιο τους για το τρένο; "Έχουμε ζητήσει την υπόγεια χάραξη με την μορφή cut and cover και στη συνέχεια ένα γραμμικό πάρκο πάνω από την γραμμή" τονίζει ο κ. Καννελόπουλος. 
To γραμμικό πάρκο των 6,5 χιλιομέτρων

Το γραμμικό πάρκο θα ξεκινά από το Ρίο και θα καταλήγει στον Άγιο Διονύσιο, θα έχει μήκος γύρω στα 6,5 χιλιόμετρα. Θα εμπεριέχει χώρους περιπάτου, πρασίνου αναψυχής ποδηλατόδρομο, παιδικές χαρές κτλ.

«Θα αλλάξει όλη την αισθητική της παραλιακής ζώνης της Πάτρας» τονίζει ο κ. Κανελλόπουλος. «Γιατί να μην διεκδικήσουμε κάτι όμορφο για την πόλη μας και να αφήσουμε να περάσει αυτό το αίσχος της επίγειας χάραξης;» αναρωτιέται και καταλήγει:

«Δεν θα αφήσουμε την πόλη μας να διχοτομηθεί και να χάσει την επαφή της με την παραλιακή της ζώνη και το θαλάσσιο μέτωπο της.

Έχουμε τον δήμο μαζί μας ανεξάρτητα αν κάποια παπαγαλάκια πάνε να λοξοδρομήσουν λέγοντας δεξιά και αριστερά άλλα από αυτά που ψήφισαν στο δημοτικό συμβούλιο.

Εμείς δεν κάνουμε πίσω. Γιατί το δίκαιο είναι με το μέρος μας και πάνω από όλα ολοένα και περισσότερους Πατρινούς από διάφορες περιοχές που έχουν καταλάβει τι πάει να γίνει με το τρένο».

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Κώστας Καραμανλής θα είναι στην Πάτρα στις αρχές Ιουλίου για να παρουσιάσει την πρόταση του (μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάτι επίσημο) και οι κάτοικοι του ετοιμάζουν «θερμή» υποδοχή.

patrasevents.gr