Αρνητικά, σε σχέση με την επιστροφή της στο έργο της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αραχωβίτικα, - Πάτρα απάντησε χθες η κατασκευάστρια εταιρεία προς Υπουργείο Υποδομών και την ΕΡΓΟΣΕ, συνυπολογίζοντας τις αντιδράσεις της Δημοτικής Αρχής της Πάτρας και κατοίκων που απειλούν με κινητοποιήσεις και μπλοκάρισμα των εργασιών, στο τμήμα του εργοταξίου στον Καστελλόκαμπο.
Η πρόσφατη επιστολή του Δημάρχου Κώστα Πελετίδη προς την εταιρεία αλλά και η εικόνα της κινητοποίησης των κατοίκων την Κυριακή ήταν αυτή που την οδήγησε στην απόφαση να κάνει ένα βήμα πίσω καθώς, εξαιτίας και της παύσης πληρωμών εδώ και ένα 10μηνο περίπου, προς την εταιρεία, θεωρήθηκε ότι η πλήρης επιστροφή στο μεγάλο μέτωπο του εργοταξίου, περιέχει μεγάλο ρίσκο.
«Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τις αντιδράσεις της Δημοτικής Αρχής ενώ και κατά την συζήτηση που είχαμε με κατοίκους της περιοχής, μας ζήτησαν να μην προχωρήσουμε προς το παρόν. Με βάση αυτά, ενημερώσαμε ήδη την ΕΡΓΟΣΕ και αναμένουμε οδηγίες» δηλώνει στην «Π» ο Λευτέρης Τριβουλίδης, εκπρόσωπος στην Ελλάδα της ιταλικής εταιρείας GD Infrastrutture.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, ο ΟΣΕ, έχει ήδη ανακοινώσει εδώ κι ένα μήνα την επανεκκίνηση του έργου, καλώντας την ΕΡΓΟΣΕ να παραδώσει το τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου έως και την οδό Σόμερσετ στο Ρίο το οποίο είχε δεσμεύσει η προηγούμενη κυβέρνηση προκειμένου να προχωρήσει σε προμελέτη για υπογειοποίηση.
Οσον αφορά το οικονομικό, η εταιρεία αναμένει από τον περασμένο Ιούλιο την έγκριση του αναθεωρημένου πίνακα εργασιών με εργασίες που έχουν ήδη εκτελεστεί (από τα τέλη του 2019 έως και την άνοιξη του ΄19) στο τμήμα Αραχωβίτικα - Ακταίο.
«Στο συγκεκριμένο έργο έχουν εκτελεστεί εργασίες 4,3 εκατ. ευρώ τις οποίες μέχρι σήμερα δεν έχει καταβάλει η ΕΡΓΟΣΕ δημιουργώντας πρόβλημα στην εταιρεία η οποία δεν μπορεί να συνεχίζει να εκτελεί εργασίες, με τον τρόπο που εργαζόταν έως σήμερα. Εχουμε ζητήσει με κάθε τρόπο να πληρωθούμε αλλά δεν έχουμε λάβει απάντηση» τονίζει ο κ. Τριβουλίδης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το εργοτάξιο στον Αγ. Βασίλειο υπολειτουργεί από τον περασμένο Οκτώβριο χωρίς να έχει βρεθεί μέχρι σήμερα τρόπος για να επιστέψουν εκατοντάδες εργαζόμενοι στις θέσεις τους και να προχωρήσει το κρίσιμο αυτό τμήμα για την κατασκευή της νέας γραμμής έως τις παρυφές της πόλης.
«Υπουργεία και οργανισμοί εκτελούν ένα δημόσιο έργο, με δεδομένο όμως ότι ορισμένες από τις εργασίες απαιτούν χρόνο ωρίμασης. Σου λένε 'έλα μωρέ προχώρα και θα το κανονίσουμε', αυτά είναι απαράδεκτα, οι υπηρεσίες τους είναι αναξιόπιστες» επισημαίνει η εταιρεία.
Όπως είναι γνωστό, πίσω από την ιταλική εταιρεία, βρίσκεται ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου της εταιρείας Μηχανική με τον οποίο υπάρχουν τριβές με τον υπουργό. «Πίσω από την διαμάχη υπάρχουν όμως άνθρωποι, υποχρεώσεις προς τράπεζες και προμηθευτές και ανεξόφλητες επιταγές, αυτό που μπορούμε να κάνουμε, για να μην κινδυνέψει και το έργο, είναι, στο μέτωπο της περιοχής του Ρίου, με εξαίρεση το τμήμα το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δεσμεύσει για την προμελέτη υπογειοποίησης, είναι να μπούμε πάλι από την επόμενη εβδομάδα, και βλέπουμε…»
Του Πάνου Σακελλαρόπουλου
Αρνητικά, όπως άλλωστε αναμενόταν, υποδέχθηκε ο Δήμος Πατρέων την ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ που προμηνύει δυσμενείς εξελίξεις στο αίτημα για υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
Απέφυγε ωστόσο τις αντιδράσεις τουλάχιστον σ' αυτή τη φάση.
«Διαβάζοντας» τις αντιδράσεις στα πρόσωπα στελεχών του Δήμου αντιλαμβανόμαστε ότι δεν άφησε καθόλου ικανοποιημένη τη Μαιζώνος, που θεωρεί ότι μέσα από την ανακοίνωση της εταιρείας εκφράζεται προφανώς η πολιτική βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών να εκτελεστεί επίγεια το έργο.
Επίσης, στο Δήμο θεωρούν για αυτό δικαιολογημένες τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν και τις πρόσφατες κινητοποιήσεις. Μάλιστα, οι άνθρωποι της δημοτικής αρχής είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις αντιδράσεις αυτές, αφού βλέπουν να διαμορφώνεται μια κατάσταση (επίγεια διέλευση) που εκτιμούν ότι υψώνει διαχωριστικά τείχη στην πόλη. Επικαλούνται μάλιστα το δείγμα γραφής των έργων που έχουν ήδη γίνει, για να δείξουν τι απειλεί τον Καστελόκαμπο και την Αγυιά.
Ενα σημείο που επισημαίνουν στον Δήμο είναι ότι δεν υπάρχει διαφωνία στο να έλθει το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα, αλλά στον τρόπο που θα διέλθει από τον αστικό ιστό. Δεν γίνεται αποδεκτό από το Δήμο να έχουν διατεθεί μεγάλα χρηματικά ποσά για να περάσει το τρένο υπόγεια ή εκτός πολεοδομικών συγκροτημάτων μέχρι τα διοικητικά όρια της Πάτρας, και στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας να διατυπώνεται ως επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν πλέον τα κονδύλια για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των Πατρινών.
Επίσης, ακούσαμε χθες, σε κλειστό δημοτικό κύκλο, ότι δεν υπάρχει διαφωνία με την ΕΡΓΟΣΕ ή με πρόσωπα. Θεωρούν όμως ότι τα τοιχία που έχουν κατασκευαστεί στο Ακταίο για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή δίνουν μια εικόνα για το δυσμενές σενάριο που επιφυλάσσεται στην Πάτρα εάν προχωρήσει ο σχεδιασμός της επίγειας διέλευσης.
pelop.gr