Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Η άγνωστη σιδηροδρομική γραμμή Σκρα και η ενωτική Πολυκάστρου – Καλίνδοια.

Οι Γάλλοι για να προωθήσουν τα πολεμικά τους μέσα προς το μέτωπο, περιοχή του Σκρα, κατασκεύασαν με αφετηρία το σταθμό Γουμενίτσης σιδηροδρομική γραμμή, τη γνωστή ντεκωβίλ, που διέρχονταν μέσα από την Αξιούπολη και ανέβαινε στις πλαγιές του Πάικου.

Για να φθάσει στον προορισμό της χρειάστηκε και η εκπόνηση πολλών άλλων έργων, όπως γεφύρια, οδικό δίκτυο, στάσεις. Μετά το πέρας του πολέμου και την μετέπειτα περίοδο έγινε έρμαιο καταστροφών και σήμερα διασώζονται λίγα μόνο ίχνη της.

Η Ενωτική Πολυκάστρου – Καλίνδοια

 Ο σταθμός Πολυκάστρου απέκτησε ιδιαίτερη σημασία, όταν λειτούργησε η ενωτική γραμμή των δύο κύριων σιδηροδρομικών αρτηριών Θεσσαλονίκης – Σκοπίων και Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης. Με τη γραμμή αυτή αποφεύγονταν η συμφόρηση του σταθμού Θεσσαλονίκης, όταν επρόκειτο για προϊόντα που διακινούνταν προς το βορρά των Βαλκανίων αλλά και προς τη δυτική Μακεδονία.
Η ενωτική αυτή γραμμή  είχε μήκος 26,566 χλμ. Λειτούργησε λίγες δεκαετίες. Το 1921 ξηλώθηκε και μεταφέρθηκαν τα υλικά της από τον Ελληνικό Στρατό στη Μικρά Ασία για να αποκατασταθεί η γραμμή Σμύρνης – Αφιόν Καραχισάρ που την είχε καταστρέψει ο τουρκικός στρατός κατά την υποχώρησή του.

maxitis.gr