Παρασκευή, 22 Μαΐου 2020

Η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα.

Κείμενα- χάρτες- πίνακες- νούμερα και φωτογραφίες 700 περίπου σελίδων περιλαμβάνει η μελέτη που εκπόνησε για τον ΟΣΕ ιδιωτική εταιρία. Αντικείμενο της το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα. Όποιος έχει την υπομονή και διαβάσει αμέσως δημιουργεί με το μυαλό του ωραίες εικόνες. Μιας σιδηροδρομικής επικοινωνίας που ο Νομός Καβάλας κακώς στερήθηκε τόσες δεκαετίες. Μόνο που το έργο είναι στα πρώτα του στάδια. Αργεί. Αργεί πολύ. Πέραν του ότι χρειάζονται χρήματα, χρειάζεται πολύς χρόνος για μια σειρά από γραφειοκρατικές διαδικασίες. Πάντως η προοπτική υπάρχει. Κάτι είναι κι αυτό…

Στην ίδια μελέτη βρίσκουμε μικρή αναφορά στην άλλη σιδηροδρομική σύνδεση, του νέου λιμανιού με τους Τοξότες. Αυτή -διαβάζουμε- βρίσκεται στη φάση εκπόνησης των οριστικών μελετών. Τις περιμένουμε τουλάχιστον 10 χρόνια τώρα. Δεν γνωρίζουμε πότε θα ολοκληρωθούν, ούτε τι θα γίνει μετά. Και για αυτήν τη μικρότερη σιδηροδρομική γραμμή θα πρέπει να περιμένουμε.

Ορισμένες ειδικότερες παρατηρήσεις. Η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα αφήνει εκτός τόσο τη Δράμα όσο και τις Σέρρες. Αναμένεται να διαμαρτυρηθούν έντονα αλλά αλλιώς δεν γίνεται. Στο περιαστικό δάσος της Καβάλας (περιοχή πέριξ του Αγίου Σίλα) θα πρέπει να κοπούν πεύκα. Ελπίζουμε αυτό το ζήτημα να μην γίνει αιτία περισσότερης καθυστέρησης του έργου. Υπάρχει το προηγούμενο του Ε61, το οποίο η Καβάλα «πληρώνει» ακόμη. Κι ας μη το αντιλαμβάνεται.

Σωστά έγραψε στην ιστοσελίδα της Πρωινής γνώστης του αντικειμένου ότι η γραμμή όπως μελετάται δεν περιλαμβάνει συνδέσεις με βιομηχανικές ή τουριστικές ζώνες. Αλλά για αυτόν τον λόγο δεν γίνεται η διαβούλευση; Μπας και βρεθεί κάποιο λάθος ή κάποιο κενό, ώστε να συμπληρωθεί. Να διορθωθεί. Καλό λοιπόν είναι οι τοπικοί φορείς να μελετήσουν τη μελέτη και να καλέσουν τον ΟΣΕ ή τους μελετητές για περισσότερη συζήτηση. Πρέπει τώρα να δράσουμε (αν υπάρχει λόγος, όπου υπάρχει λόγος) και όχι κατόπιν εορτής. Αυτή άλλωστε είναι η ουσία της διαβούλευσης.

Από την στήλη
μικρά πρωινά από τον 
Νίκο Γενικόπουλο
proininews.gr