Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Κένυα: Ο σιδηρόδρομος, σύμμαχος των εξαγωγών.

Τα τελευταία χρόνια, η Κένυα έχει αποδείξει την πρόθεσή της για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού της δικτύου, με σκοπό την καλύτερη διακίνηση αγαθών. Από το 2011, η αφρικανική χώρα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Κίνα, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί και να κατασκευαστεί από την ασιατική χώρα μια νέα, σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή. Το έργο κόστισε $3,2 δισ. και έχει τεθεί πλέον σε λειτουργία.

Η Κένυα, αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες που της παρέχει η νέα γραμμή, ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τη σύνδεση των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών με αυτήν. Οι παλιές σιδηροδρομικές γραμμές, που βρίσκονται κυρίως στις αγροτικές περιοχές της χώρας, είχαν κατασκευαστεί από την εποχή της αποικιοκρατίας και είχαν εγκαταλειφθεί για δεκαετίες. Ωστόσο, η σύνδεση του παλαιού δικτύου με το νέο θα επιτρέψει την καλύτερη διακίνηση αγαθών από τον τόπο παραγωγής στη Μομπάσα, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Κένυας και το κυριότερο λιμάνι της. Ταυτόχρονα, η παλιά σιδηροδρομική υποδομή θα αναβαθμιστεί, προκειμένου να επιτρέψει τη μεταφορά μεγαλύτερου όγκου εμπορευμάτων.

Στο νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα προστεθούν 240 χλμ. από το παλαιό. Η σύνδεση αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να είναι λειτουργική έως τον Ιούνιο του 2020. Η συγκεκριμένη επένδυση προβλέπεται πως θα είναι εξαιρετικά επωφελής για την Κένυα, καθώς θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα σε περιοχές στην κεντρική χώρα, η οποία μαράζωσε με την εγκατάλειψη του τρένου στο παρελθόν. Ταυτόχρονα, δεδομένου ότι η αφρικανική χώρα αποτελεί έναν από τους κυριότερους παραγωγούς μαύρου τσαγιού και καφέ παγκοσμίως, η νέα σύνδεση θα διευκολύνει και θα ενισχύσει σημαντικά τις εξαγωγές της.

Φωτό: PxHere
naftikachronika.gr