Παρέμβαση με τρεις αναγκαίες συνθήκες καταθέτει η περιφερειακή αρχή για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή με αφορμή το δημόσιο διάλογο που βρίσκεται σε εξέλιξη. Τις θέσεις της ανέλυσε στην «Π» ο πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου, Τάκης Παπαδόπουλος.
Η πρώτη συνθήκη είναι να φτάσει το σύγχρονο τρένο στο νέο λιμάνι. Ο Τ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι αναπτυξιακοί και άλλοι λόγοι επιβάλουν η νέα σιδηροδρομική γραμμή να φτάσει μέχρι τη λιμενική υποδομή. Δεν μένει στο γεγονός ότι η σύνδεση τρένου-λιμανιού είναι προαπαιτούμενο για τη χρηματοδότηση από τα διευρωπαϊκά δίκτυα, αλλά για την περιφερειακή αρχή θεωρείται απαραίτητο. Στο παρελθόν έχουν ακουστεί σκέψεις ότι ο συγκεκριμένος όρος θα μπορούσε να εκπληρωθεί εάν -ερμηνεύοντας με μια ευρύτητα τη σχετική υποχρέωση- σταματούσε το τρένο στο σταθμό του Αγίου Διονυσίου (δηλαδή στο βόρειο λιμάνι). Ο πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου εκφράζει την αντίθεση της περιφερειακής αρχής σε ένα τέτοιο σενάριο και τονίζει ότι πρέπει να φτάσει οπωσδήποτε στο νέο λιμάνι η νέα γραμμή του μέσου σταθερής τροχιάς.
Το δεύτερο σημείο που επισημαίνει η περιφερειακή αρχή είναι ότι οι αποφάσεις για τον τρόπο έλευσης του σύγχρονου τρένου πρέπει να ληφθούν με βασικό κριτήριο ότι βρισκόμαστε στο 2020 και όχι την περίοδο 2007-2008 που λαμβάνονταν οι σημαντικές αποφάσεις για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. Ο Τ. Παπαδόπουλος επισημαίνει ότι ο χρόνος σήμερα είναι περιορισμένος, καθώς το τρένο πρέπει να φτάσει στην Πάτρα (και το λιμάνι της) μέχρι το 2023 για να μην ζητηθεί η επιστροφή των χρηματοδοτήσεων που έχουν διατεθεί για το έργο. Συνεπώς, εκτιμά ότι οι λύσεις που θα συζητηθούν πρέπει να είναι ρεαλιστικές. «Τότε (σ.σ. 2007-2008) , υπήρχε χρόνος και χρήμα…» λέει χαρακτηριστικά. Για την περιφερειακή αρχή το έργο πρέπει να γίνει ασυζητητί και διαφωνεί με όσους υποστηρίζουν ότι: «αν δεν μπορεί να γίνει όπως θέλουμε, να μην γίνει ποτέ».
Το τρίτο είναι να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των κατοίκων από τις περιοχές που θα διέρχεται το τρένο, αλλά και των πολιτών για τη διέλευση της γραμμής μπροστά από το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης. Η Περιφέρεια πιστεύει ότι πρέπει να βρεθεί μια τεχνική λύση που δεν θα θίγει το θαλάσσιο μέτωπο και θα ικανοποιεί τους πολίτες, αλλά με βάση τα σημερινά δεδομένα (χρόνου και οικονομικά).
Του Μιχάλη Βασιλάκη
pelop.gr