Με αφορμή το τραγικό περιστατικό που συνέβη στην περιοχή του Ισθμού Κορίνθου και συγκεκριμένα σε παντελώς αφύλακτη περιοχή του που κατέληξε στον αδόκητο θάνατο ενός 14χρονου παιδιού, ανήμερα τη Μεγάλη Πέμπτη 16-4-2020, όπου από τα απερίφρακτα και αφύλακτα πρανή, εισήλθε στην ζώνη ασφαλείας των πρανών (δεν υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες), με αποτέλεσμα να καταπέσει στο κανάλι και να χάσει την ζωή του,
είχαμε παρέμβει προς όλες τις αρμόδιες αρχές και προς την διοίκηση της διώρυγας της Κορίνθου με κύριο αίτημα την άμεση έναρξη εργασιών για την περίφραξη αμφοτέρων των πρανών της διώρυγας.
είχαμε παρέμβει προς όλες τις αρμόδιες αρχές και προς την διοίκηση της διώρυγας της Κορίνθου με κύριο αίτημα την άμεση έναρξη εργασιών για την περίφραξη αμφοτέρων των πρανών της διώρυγας.
Τα παραπάνω σημειώνει σε ανακοίνωση του, το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας και επισημαίνει:
Από το σύνολο των υπηρεσιών και των θεσμικών οργάνων που απευθυνθήκαμε, μόνο Ο ΟΣΕ, μας κοινοποίησε έγγραφο με το οποίο δεσμεύεται για άμεσες ενέργειες φύλαξης των Σιδηροδρομικών γεφυρών επί της διώρυγας.
Εντύπωση μας προκαλεί η σιωπή των δήμων Κορινθίων, Λουτρακίου- περαχώρας, της περιφέρειας Πελοποννήσου, της διοίκησης της διώρυγας και των κυβερνητικών υπηρεσιών.
Έτσι, κάναμε και νέα παρέμβαση, συνοδευόμενοι από αναφορά προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου όπου ζητούμε εκ νέου την άμεση έναρξη εργασιών για την περίφραξη αμφοτέρων των πρανών της διώρυγας της Κορίνθου.
Ειδικότερα αναφέραμε στο έγγραφο – αναφορά μας:
1. Η περιοχή της διώρυγας της Κορίνθου στερείται περιφράξεως και φυλάξεως, ιδίως κατά μήκος αμφότερων των πρανών της διώρυγας, ως και στις 5 (πέντε) γέφυρες που συνδέουν την Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο και ανήκουν στην διοικητική περιφέρεια του δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ. Θεοδώρων.
2. Η έλλειψη φύλαξης και περιφράξεως (ως και η έλλειψη απαγορευτικών πινακίδων προσέγγισης στα πρανή) των πρανών και των γεφυρών, θέτουν σε κίνδυνο την δημόσια υγεία και ασφάλεια και ιδίως για τους πολυάριθμους επισκέπτες και περιοίκους της διώρυγας, ταυτόχρονα, δε, αποτελούν πηγή μεγάλου κινδύνου για την ασφάλεια της διώρυγας (αφού, επιπροσθέτως, τα πρανή είναι επί 10ετίες ασυντήρητα) και τις εγκαταστάσεις επ’ αυτής (όπως πρωτίστως τις γέφυρες) και την ναυσιπλοΐα που διεξάγεται.
3. Το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί ένα σοβαρό περιστατικό που θα απειλούσε την ασφάλεια των διερχομένων πλοίων (τρομοκρατική ενέργεια, πτώση πρανών κλπ), είναι καθαρά θέμα τύχης.
4. Με τις παραλείψεις αυτές των εκάστοτε διοικήσεων της διώρυγας, οδηγηθήκαμε στον θάνατο ενός παιδιού, θάνατος που μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν υπήρχε η στοιχειώδης πρόνοια, η οποία άλλωστε προβλέπεται και από τον αστικό κώδικα, θάνατος για τον οποίο φέρει απόλυτη ευθύνη η ΑΕΔΙΚ.
5. Η σαθρότητα του εδάφους πέριξ των πρανών είναι υπαρκτή και θα εξακολουθεί να υφίσταται. Συνεπώς, επιβάλλεται άμεσα και χωρίς καμία αργοπορία να ξεκινήσουν εργασίες κατασκευής περιφράξεως των πρανών (ως και συντηρήσεως των πρανών), να τοποθετηθούν κάμερες ασφαλείας και να προσληφθεί προσωπικό για τη μόνιμη φύλαξη όλων των γεφυρών.
6. Η περίφραξη αυτή έχει ζωτική πλέον σημασία για την ασφάλεια των κατοίκων , των επισκεπτών κλπ του Ισθμού και του μοναδικού αυτού τεχνικού έργου και δεν πρέπει να αναβληθεί με οποιεσδήποτε δικαιολογίες.
7. Ιδίως οι δήμοι Κορινθίων και Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ. Θεοδώρων, έχουν άμεση υποχρέωση να ασφαλίσουν την γέφυρα που εξυπηρετεί τον Βιολογικό τους καθαρισμό.
8. Επιπροσθέτως, είναι πρωτοφανές, ένα τόσο μοναδικό τεχνικό μνημείο, η διώρυγα, πού βρίσκεται στα όρια του νομού Κορινθίας και το οποίο θα μπορούσε να γίνει πηγή πλούτου, να έχει παρατηθεί ουσιαστικά στην τύχη του από όλες τις κυβερνήσεις και από την τοπική αυτοδιοίκηση (δημοτική και περιφερειακή), με αποτέλεσμα να υπάρχει το σημερινό θλιβερό αποτέλεσμα.
9. Δεν μπορεί να δαπανώνται μικρά ή μεγάλα ποσά σε έργα αμφίβολης έως και βλαπτικής για το περιβάλλον αξίες και κατευθύνσεως, σε επιδοτήσεις έργων που επιβαρύνουν το περιβάλλον και να εγκαταλείπονται στην τύχη τους πολύτιμες από όλες τις απόψεις υποδομές της Κορινθίας.
10. Έως και σήμερα, πλην του ΟΣΕ, ουδείς έχει προβεί σε ενέργειες για την υλοποίηση των αναγκαίων έργων περίφραξης και φύλαξης των πρανών της διώρυγας και των γεφυρών της.
11. Θα πρέπει, επίσης, να καταλογιστούν οι δέουσες διοικητικές και λοιπές ευθύνες στους υπευθύνους.
aftodioikisi.gr