Δευτέρα 20 Απριλίου 2020

Εμπορικό τρένο από την Τουρκία στην Κεντρική Ασία με τον σιδηρόδρομο, Μπακού-Τιφλίδα-Kars.

Ένα εμπορικό τρένο μήκους 940 μέτρων, το μακρύτερο που είχε ποτέ λειτουργήσει με τον σιδηρόδρομο Baku-Tbilisi-Kars (BTK) που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία, αναχώρησε από την Τουρκία για την Κεντρική Ασία το Σάββατο, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Adil Karaismailoismlu.

Το τρένο, που αποτελείται από 82 εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρουν διάφορα τουρκικά προϊόντα, αναχώρησε από την ανατολική επαρχία Kars. Θα σταματήσει στο Αζερμπαϊτζάν, το Καζακστάν, το Τουρκμενιστάν, πριν φτάσει στον τελικό προορισμό του, το Ουζμπεκιστάν.

Το εξωτερικό εμπόριο για πολλές χώρες έχει σταματήσει σχεδόν εξ αιτίας των παγκόσμιων μέτρων που λαμβάνονται για την πρόληψη της εξάπλωσης του κοροναϊού, ενώ οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν αποκτήσει νέα δυναμική καθώς περισσότερα φορτία μπορούν να μεταφερθούν σε έναν γύρο με λιγότερες ανθρώπινες παρεμβολές.

Ο Karaismailoğlu είπε ότι η Τουρκία, ως χώρα διέλευσης, σε αυτό το σημείο έχει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση του εμπορίου μέσω σιδηροδρόμων.

Το BTK είναι αρκετά σημαντικό κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας για τις περιφερειακές χώρες, καθώς και για τον τουρκικό κόσμο. Η γραμμή συνδέει την Τουρκία, το Αζερμπαϊτζάν και τη Γεωργία, δημιουργώντας μια σύνδεση εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ Ευρώπης και Κίνας και ξεκίνησε αρχικά τον Οκτώβριο του 2017.

Σημαντική ποσότητα φορτίου μεταφέρεται τώρα μέσω σιδηροδρόμου, είπε ο υπουργός, ενώ παρακολουθεί λεπτομερείς διαδικασίες απολύμανσης.

Είπε ότι λόγω των μέτρων που ελήφθησαν για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19, πολλές χώρες αντιμετώπιζαν ελλείψεις, ο υπουργός μεταφορών σημείωσε ότι με το γιγαντιαίο φορτηγό τρένο η Τουρκία θα βοηθήσει επίσης στην κάλυψη των αναγκών των αδελφικών χωρών στην Κεντρική Ασία.

Ο Karaismailoğlu σημείωσε επίσης ότι το τρένο που αναχώρησε μεταφέρει υλικό εξαγωγής που παράγεται στην επαρχία Σμύρνη της δυτικής Τουρκίας, στις επαρχίες Adana και Mersin, στο βορειοδυτικό Kocaeli μαζί με την πόλη Kütahya.

"Υπάρχουν πολλά αντικείμενα στο τρένο, από καθαριστικά υλικά έως προϊόντα αυτοκινητοβιομηχανίας", δήλωσε ο Karaismailoğlu, προσθέτοντας ότι όλες οι μεταφορές πραγματοποιούνται χωρίς ανθρώπινη επαφή και ακολουθούν αυστηρές διαδικασίες απολύμανσης.

Οι χερσαίες εξαγωγές της Τουρκίας προς το Ιράν και μέσω του Ιράν σε χώρες της Κεντρικής Ασίας είχαν ανασταλεί εντελώς μετά το κλείσιμο των συνόρων της από την Άγκυρα προς τη χώρα που επλήγη από ιούς. Εν τω μεταξύ, το εμπόριο που διεξήχθη συνήθως μέσω αυτών των συνόρων μετατοπίστηκε στη γραμμή BTK, δήλωσε ο υπουργός.

Ο Karaismailoğlu εξήγησε ότι από τις 3 Μαρτίου, όταν η γραμμή BTK ξαναρχίζει μετά από μια σύντομη αναστολή, συνολικά 55.000 τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν στη γραμμή με 1.350 βαγόνια.

Εν τω μεταξύ, 100.000 τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν επίσης από και προς το Ιράν σε σιδηροδρόμους κατά την ίδια περίοδο, με 3.000 βαγόνια, πρόσθεσε.

Ο Karaismailoğlu, δήλωσε προηγουμένως στο Anadolu Agency (AA) ότι, εκχωρώντας την αδράνεια των επιβατικών αμαξοστοιχιών που προέκυψαν από τους περιορισμούς στα εμπορευματικά τρένα, η χώρα μπορεί ακόμα να καλύψει τις ανάγκες εφοδιαστικής των βιομηχάνων, των κατασκευαστών και των εξαγωγέων.

Οι ιδιωτικοί φορείς συνεχίζουν επίσης τη μεταφορά φορτίου με όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις.

dailysabah.com

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης