Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

Αλλάζουν όλα στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης- Εισέρχονται τα ΚΤΕΛ, αποτιμάται ο ΟΑΣΘ.

Σε … πυρετό εργασιών βρίσκεται ο ΟΣΕΘ, παρά την λήψη των μέτρων για την εξάλειψη και τον περιορισμό διάδοσης του κορονοϊου, καθώς μπαίνει σταδιακά σε ισχύ η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ με στόχο να ανακουφίσει περίπου 100,000 επιβάτες που περίμεναν λεωφορείο στις στάσεις ακόμα και πάνω από μία ώρα!

Τη Δευτέρα 6 Απριλίου δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια η απόφαση για προσωρινή διακοπή λειτουργίας των λεωφορειακών γραμμών Νο 40 «Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – ΚΑΛΟΧΩΡΙ» και Νο 42 «ΚΟΡΔΕΛΙΟ – ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΑ ΕΥΟΣΜΟΥ» από τον ΟΑΣΘ και η έναρξη προσωρινής λειτουργίας των δύο αυτών λεωφορειακών γραμμών από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ.
Συνολικά 14 γραμμές του ΟΑΣΘ θα παραχωρηθούν στα ΚΤΕΛ, με τον ΟΑΕΘ να ανακοινώνει ότι από αυτή την συμφωνία περισσότεροι από 100.000 κάτοικοι και εργαζόμενοι πρόκειται να «ανακουφιστούν».
Ήδη έχει γίνει η ενσωμάτωση 11 γραμμών και με τις 14 που θα ενταχθούν συμπληρώνονται οι 25 συνολικά περιαστικές γραμμές που παραχώρησε ο ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ.
Συγκεκριμένα, στην τρέχουσα εβδομάδα, «θα ενσωματωθούν αρχικά οι γραμμές της Δημοτικής Ενότητας Καλοχωρίου και εξωτερικών περιοχών του Ευόσμου και μέσα στην ερχόμενη (Μ. Εβδομάδα) οι γραμμές της Σίνδου, των Μαλγάρων και των Κουφαλίων».
Παράλληλα εξετάζεται ο σχεδιασμός για την έναρξη εγκατάστασης της τηλεματικής, ενώ συγκροτήθηκαν και εγκρίθηκαν οι διαδικασίες πιστοποιήσεων του μεγάλου αυτού εγχειρήματος, ύψους περίπου 22 εκατ. ευρώ τον χρόνο, σε συνεργασία με Ανεξάρτητη Ελεγκτική Εταιρεία.

Στο ίδιο πλαίσιο συνεχίζεται και η διαδικασία για την αποτίμηση του ΟΑΣΘ με την διοίκηση του Οργανισμού να εγκρίνει δέσμευση πίστωσης ύψους 332.320 ευρώ , σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του ΟΑΣΘ του οικονομικού έτους 2020 που αφορά τη σχετική δαπάνη.

Παράλληλα ο ΟΑΣΘ ενέκρινε τη δέσμευση πίστωσης ύψους 61.380,00 ευρώ, σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του ΟΑΣΘ που αφορά δαπάνη για «Σύνταξη Ειδικής Έκθεσης Συμβατικών Εσόδων – Δαπανών για τα έτη 2015,2016, 2017».

Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΑΣΘ αναμένεται να δημιουργήσει το 2020 νέα … μαύρη τρύπα πάνω από 5 εκατ. ευρώ.

Ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός του ΟΑΣΘ για φέτος είναι και πάλι ελλειμματικός. Συγκεκριμένα ο ΟΑΣΘ αναφέρεται ως Οργανισμός «υπό ειδική εκκαθάριση εν λειτουργία» και προβλέπεται ότι τα έσοδα για το 2020 θα διαμορφωθούν τα 97.146.772 ευρώ ενώ οι δαπάνες θα αγγίξουν τα 102.201.000 ευρώ, δημιουργώντας αρνητικό αποτέλεσμα (ζημιά) 5.054.228 ευρώ.

Οι πωλήσεις θα ανέλθουν σε 57.220.000 ευρώ ενώ οι επιχορηγήσεις θα αγγίξουν τα 38.830.646 ευρώ. Οι Αμοιβές και Έξοδα Προσωπικού αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των δ63.735.000 ευρώ για συνολικά 2.195 άτομα από τους οποίους 2.174 μόνιμο προσωπικό και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και 21 άτομα προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται δραματική συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου, του στόλου και του προσωπικού ωστόσο ο ΟΑΣΘ δεν έχει καταφέρει να ορθοποδήσει ακόμα και με την επαναφορά του στο Δημόσιο από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Μαρία Μόσχου
movenews.gr