Η Κίνα σημείωσε αύξηση του αριθμού των αμαξοστοιχιών και των φορτίων που μεταφέρθηκαν με τρένο από και προς την Ευρώπη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020. Ειδικά το Μάρτιο, είδε εντυπωσιακά στοιχεία, σημειώθηκε ρεκόρ στην ιστορία της σιδηροδρομικής εμπορευματικής κίνησης στην Ευρασία. Αυτό ανακοινώθηκε από την China National Railway Group Limited.
Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί, δεδομένου ότι κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους, η Κίνα ήταν το επίκεντρο της επιδημίας του κορωνοϊού. Τον Μάρτιο, άρχισαν να λειτουργούν και τα τρένα, με εξαίρεση μερικά. Αυτό εξηγεί εν μέρει την αύξηση των όγκων το Μάρτιο. Τον μήνα αυτό, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων και των ανοιχτών φορταμαξών στις αμαξοστοιχίες Κίνα-Ευρώπη αυξήθηκε κατά 36% και 30% ετησίως αντίστοιχα.
Τα στοιχεία της κινεζικής εθνικής εταιρείας σιδηροδρόμων αναφέρθηκαν από την Οικονομική Ενημέρωση Καθημερινά στην Κίνα την περασμένη εβδομάδα. Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ο αριθμός των αμαξοστοιχιών Κίνα-Ευρώπης και ο αριθμός των αποστολών αυξήθηκε κατά 15% και 18% αντίστοιχα σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την έκθεση.
Καταγράψτε τα στοιχεία
Ο αριθμός των τρένων Κίνας-Ευρώπης που λειτουργούν ανέρχεται συνολικά σε 1941, δηλαδή 174.000 TEU φορτίου. Καταγράφηκε πλήρες ποσοστό εμπορευματοκιβωτίων 98,1%. Μεταξύ των ταξιδιών με τρένο, ο αριθμός των εξερχόμενων συρμών ήταν 1049, με συνολικό ποσό 95.000 TEU. Αυτό δείχνει μια αύξηση κατά 24 και 28 τοις εκατό από έτος σε έτος, αντίστοιχα.
Ιατρικές προμήθειες
Η μεταφορά ιατρικών προμηθειών στη μάχη του κοροναϊού έχει σίγουρα συμβάλει στην αύξηση των όγκων, λέει η εταιρεία. "Ως απάντηση στην ολοένα και σοβαρότερη επιδημική κατάσταση στην Ευρώπη και στη σταδιακή αύξηση της ζήτησης για υλικά πρόληψης της επιδημίας, η σιδηροδρομική εταιρεία παρέχει εγγυήσεις προτεραιότητας για τη μεταφορά βοηθητικών υλικών", αναφέρει η έκθεση.
Το πρώτο τρένο που μεταφέρει υλικά βοήθειας στην Ευρώπη έφυγε από το Yiwu στις 21 Μαρτίου. Μέχρι το τέλος Μαρτίου, τα τραίνα Κίνα-Ευρώπη μετέφεραν συνολικά 333.800 υλικά βοήθειας, που αντιστοιχούν σε 494 τόνους φορτίου κυρίως στην Ιταλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Τσεχική Δημοκρατία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τις Κάτω Χώρες και άλλες χώρες.
Τα μέτρα Corona
Από την εμφάνιση του κορωναϊού, η κρατική σιδηροδρομική ομάδα έλαβε πολλά μέτρα για να εξασφαλίσει ότι τα τρένα Κίνα-Ευρώπη θα συνεχίσουν με επιτυχία. Το πρώτο ήταν να εξασφαλιστεί η ασφαλής και συνεχής ροή της κυκλοφορίας, καθώς η πανδημία εξακολουθεί να είναι πολύ ζωντανή στην Ευρώπη.
Για παράδειγμα, πραγματοποίησε πιλοτική ανταλλαγή πληροφοριών χωρίς χαρτιά με τις τελωνειακές αρχές στο σημείο συνόρων του Manzhouli, το οποίο διασχίζει τη βόρεια διαδρομή. Ωστόσο, η εταιρεία έχει επίσης εντατικοποιήσει τη διεθνή συνεργασία για τον καλύτερο συντονισμό της κυκλοφορίας των τρένων μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης. Μέρος της στρατηγικής της είναι μια τακτική, εβδομαδιαία πρόβλεψη για την κυκλοφορία των τρένων ώστε να είναι σε θέση να λύσει δυναμικά προβλήματα προληπτικά.
Τέλος, έχει αυξήσει τις προσπάθειες για την οργάνωση της κυκλοφορίας των τρένων σε διάφορα μέρη της χώρας. Στόχος του είναι να είναι σε στενή επαφή με όλες τις περιφέρειες και πλατφόρμες, να κατανοεί λεπτομερώς την κατάσταση των αποθεμάτων και τις ναυτιλιακές ρυθμίσεις. Με αυτόν τον τρόπο, ελπίζει να κατανοήσει τις ανάγκες της αγοράς και να επιδιώξει μια στροφή από τις θαλάσσιες και εναέριες εμπορευματικές μεταφορές στη σιδηροδρομική γραμμή.
Κεντρική προσέγγιση
Έτσι, ο Νέος Δρόμος του Μεταξιού μπορεί να περιμένει μια πιο συγκεντρωτική προσέγγιση από την Κίνα. Σύμφωνα με την πηγή κινεζικών μέσων ενημέρωσης, το πρώτο συγκεκριμένο βήμα είναι ένα πιο ορθολογικό σχέδιο χρονοδιαγράμματος αμαξοστοιχιών, το οποίο λαμβάνει υπόψη την αγορά του εξωτερικού και την επιστροφή της προσφοράς τροχαίου υλικού. Με αυτό τον τρόπο, το πρόγραμμα των αμαξοστοιχιών μπορεί να αξιοποιηθεί καλύτερα, αναφέρει η China National Railway Group Limited.
railfreight.com
railfreight.com
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης