Τα σχέδια επαναλειτουργίας της μετρικής γραμμής Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο και κανονικοποίησης της γραμμής στο δίκτυο της Κεντρικής Πελοποννήσου έχουν συζητηθεί λιγότερο ακόμα και από το σχέδιο εκπόνησης μελέτης για την κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα.
Δυστυχώς όπως αποδεικνύεται η απαξίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι τόσο μεγάλη που η κοινή γνώμη μόνο ως ανέκδοτο εκλαμβάνει τα μεγαλεπήβολα σχέδια αναβάθμισης του δικτύου.
Ο προβληματισμός του μέσου πολίτη για τα σχέδια αναβάθμισης του σιδηρόδρομου κάθε άλλο παρά άδικος είναι, αφού τα έργα εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη ξεκίνησαν το 1996 και συνεχίζονται μέχρι σήμερα. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι τα έργα βελτίωσης της μετρικής γραμμής Κόρινθος - Αργος - Τρίπολη - Καλαμάτα ξεκίνησαν το 2004 και ολοκληρώθηκαν όταν αποφασίστηκε η διακοπή των δρομολογίων το 2010 μετά από θανατηφόρο δυστύχημα στον Αχλαδόκαμπο.
Ανεξάρτητα όμως από τον προβληματισμό των πολιτών και το προβληματικό κράτος η αναβάθμιση του δικτύου της Πελοποννήσου είναι αναγκαία και μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην ευρύτερη ανάπτυξη του Μοριά. Ενα σύγχρονο ηλεκτροκίνητο δίκτυο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τόσο την ανάγκη μεταφοράς προϊόντων και πρώτων υλών όσο και τις ανάγκες μετακίνησης των ταξιδιωτών που λόγω της κλιματικής αλλαγής στρέφονται στο τρένο.
Δυστυχώς όμως η πολιτική και επιχειρηματική ελίτ της Πελοποννήσου αντί να καταθέσει μια σοβαρή πρόταση αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων δεκαετιών που οδήγησε το τρένο στην πλήρη απαξίωση. Οσες επιδοτήσεις και να δοθούν δεν πρόκειται να αλλάξουν οι κλίσεις της γραμμής που καθιστούν αδύνατη την ανάπτυξη ταχυτήτων, οι οποίες θα έκαναν το τρένο ανταγωνιστικό στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Αντιθέτως το τουριστικό δρομολόγιο Αθήνα - Κόρινθος - Νεμέα - Μυκήνες - Αργος - Ναύπλιο με διάρκεια ταξιδιού 2 ώρες, κάτω από προϋποθέσεις μπορεί να λειτουργήσει ικανοποιητικά και να συνεισφέρει στο ΑΕΠ της Πελοποννήσου. Κάτω από προϋποθέσεις και με πόρους του επόμενου ΕΣΠΑ θα μπορούσε αφενός να γίνει κανονικού εύρους η γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα και αφετέρου το ταξίδι με τρένο από τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα στην Αρχαία Ολυμπία να διαρκεί περίπου μια ώρα. Τίποτα από όλα αυτά δεν θα συμβεί όμως γιατί ακόμα και εκείνοι που δήθεν κόπτονταν για την επανεκκίνηση των δρομολογίων Καλαμάτα - Μεσσήνη έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους για τη χάραξη του "Μορέα" που διασχίζει τις σιδηροδρομικές γραμμές κάνοντας προβληματική τη σύνδεση της μεσσηνιακής πρωτεύουσας με τον αερολιμένα "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος".
Αλήθεια τα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης θα εκφράσουν τουλάχιστον επιφυλάξεις για το μέλλον της σιδηροδρομικής γραμμής ή θα γίνουν νεκροθάφτες της;
Θανάσης Λαγός
eleftheriaonline.gr