Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Σε «αναβρασμό» η ΤΡΑΙΝΟΣΕ -Απολύσεις λόγω πανδημίας καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.

Να αναθεωρήσει την απόφασή της για την απόλυση υπαλλήλων που έληξε η σύμβασή τους και την άμεση ένταξη τους στον τακτικό προσωπικό ζητά από την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού της ιδιωτικής ιταλικής εταιρείας.

Παράλληλα οι εργαζόμενοι ζητούν από το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών να παρέμβει και αν δεν εισακουστεί να προχωρήσει σε μείωση της ετήσιας κρατικής επιχορήγησης που αγγίζει τα 50 εκατ. Ευρώ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, μέσα στην Μ. Εβδομάδα αποφάσισε να μην ανανεώσει τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου 75 εργαζομένων. Παράλληλα, αναφέρουν, ότι άγνωστο παραμένει εάν θα επανέλθουν στην εταιρία 50 εργαζόμενοι που εκπληρώνουν τη στρατιωτική τους θητεία.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενου η απόφαση για την μη ανανέωση της σύμβασης είναι άδικη και αναμένεται να επιφέρει σημαντικά προβλήματα στην υλοποίηση του προγράμματος σε περίπτωση που αρθούν τα περιοριστικά μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για τον περιορισμό της πανδημίας του GOVID-19.
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται ετησίως με ποσό ύψους 50 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση των δρομολογίων άγονης γραμμής (ΥΓΟΣ) με τη σχετική συμφωνία να έχει επεκταθεί για 15 χρόνια.
Ωστόσο η φετινή χρόνιά αναμένεται να αποτελέσει εξαίρεση καθώς από τον Μάρτιο που ελήφθησαν τα περιοριστικά μέτρα από την κυβέρνηση για τον περιορισμό της πανδημίας του κορονοϊού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει υλοποιήσει ελάχιστα δρομολόγια.
Οι σιδηροδρομικοί σημειώνουν ότι οι εργαζόμενοι απολύθηκαν με τη δικαιολογία ότι η εταιρεία λόγω Covid-19 δεν έχει παραγωγή έργου και μόλις επιστρέψει η χώρα στην κανονικότητα θα εξετάσει το ενδεχόμενο επαναπρόσληψής τους. Προσθέτουν επίσης ότι πρόκειται για εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο έχει εκπαιδευτεί στις Σχολές του Σιδηροδρόμου και θεωρείται απολύτως απαραίτητο προκειμένου να πραγματοποιείται απρόσκοπτα η τρέχουσα συντήρηση του τροχαίου υλικού που κυκλοφορεί αλλά και η υλοποίηση της σύμβασης εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που ανήκει στο κράτος ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ για περίπου τρία έτη.

Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχει επίσημη θέση ωστόσο, πηγές της εταιρίας παραδέχονται ότι πράγματι δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου 75 υπαλλήλων, οι οποίες έληξαν και θα επανεξεταστούν μόλις ομαλοποιηθεί η κατάσταση των δρομολογίων.

Βέβαια εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πλέον μία ιδιωτική εταιρεία και μπορεί στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς αν επιθυμεί να μην ανανεώσει τις συμβάσεις των εργαζομένων.

Ωστόσο οι εργαζόμενοι συνδέουν την κρατική επιδότηση του ελληνικού κράτους με τις αποφάσεις της διοίκησης και την τοποθέτηση της κυβέρνησης πως δεν πρέπει να γίνουν απολύσεις γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξουν κυρώσεις στις εταιρείες.
«Μιλάμε για 170 περίπου εργαζόμενους, τους πιο αδύναμους, που αποτελούν την εύκολη λύση για την διοίκηση, αποδεικνύοντας για μία ακόμα φορά την αξία που έχουν οι δήθεν
δεσμεύσεις του διευθύνοντος συμβούλου ο οποίος διαβεβαίωνε ότι ΚΑΝΕΙΣ δεν
κινδυνεύει στην μεγάλη εταιρεία» επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι.
Μάλιστα τονίζουν ότι η απόφαση αυτή στερείται παντελώς επιχειρημάτων και επιχειρησιακής λογικής διότι:
1) Η επιχείρηση τους εκπαίδευσε για δύο χρόνια και αποτελούν το κεφάλαιο της εταιρείας για το μέλλον, καθώς το παλαιό προσωπικό εντός των επόμενων 3-5 ετών θα αποχωρήσει συνταξιοδοτούμενο.
2) Η εταιρεία ακόμα και σήμερα έχει έργο και δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει χωρίς αυτούς, γεγονός που επιβεβαιώνουν οι προϊστάμενοι
των συγκροτημάτων.
3) Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει χάσει μία νέα γενιά Σιδηροδρομικών με εφάμιλλα προσόντα με τους παλιούς και με τα ανάλογα οικονομικά οφέλη.
4) Με την απόλυση αυτών των συναδέλφων δεν θα δύναται η εταιρεία να ανταπεξέλθει στην υλοποίηση της σύμβασης εκτεταμένης συντήρησης.
Μάλιστα τονίζουν ότι τα μηχανεργοστάσια πάντα ήταν ένα σημείο τριβής καθώς οι εργολάβοι –υπεργολάβοι- προμηθευτές και λοιποί εποφθαλμιούσαν να αρπάξουν το έργο
που παράγει το τεχνικό προσωπικό.

«Το ερώτημα-ρητορικό βεβαίως-είναι, μήπως κάποιοι είδαν την κρίση ως χρυσή ευκαιρία για να υλοποιηθεί αυτός ο σχεδιασμός; Πώς αλλιώς να εξηγηθούν οι απολύσεις, με δεδομένο ότι πριν την πανδημία έγινε προσπάθεια να αποψιλωθούν τα μηχανεργοστάσια με εσωτερικές μετατάξεις για μηχανοδηγούς και προσωπικό αμαξοστοιχιών;» αναρωτιούνται οι εργαζόμενοι.
Μάλιστα κάνουν επίθεση στην διοίκηση της εταιρείας τονίζοντας ότι για ότι συμβαίνει «Φταίνε όλοι οι άλλοι, εκτός από την διοίκηση. Το ότι παρέλαβε από το ελληνικό
δημόσιο μια κερδοφόρα εταιρεία και για δύο συνεχόμενα έτη καταγράφει 2 – 3 εκατομμύρια ευρώ ζημίες ποιός άραγε να φταίει; Ποιός φταίει για το ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αυξάνει το ελάχιστο μεταφορικό εμπορευματικό έργο που κατέχει; Γιατί το περισσότερο το εκτελεί ως διαμεταφορέας. Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την αρχή αντιμετώπιζε με εμπάθεια την πρώην ΕΕΣΣΤΥ και τους εργαζόμενους της. Έκανε τα πάντα για να μην υπογραφεί η Σ.Σ.Ε., οδηγώντας τους εργαζόμενους στα δικαστήρια με συνέπεια σήμερα να υπάρχουν δύο και τρείς κατηγορίες εργαζομένων, οι έχοντες Σ.Σ.Ε., οι μη έχοντες Σ.Σ.Ε. και οι εν δυνάμει άνεργοι. Πόσο υπερήφανη αισθάνεται άραγε για αυτό η διοίκηση; Όπως είπαμε όμως, για όλα φταίνε οι άλλοι, οι κακοί» επισημαίνουν και συμπληρώνουν: «Αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι αυτή η εμπάθεια είναι μία παράμετρος των απολύσεων. Όπως δεν πιστεύουμε ότι χρησιμοποιούνται ως ένα μέσο πίεσης προς την κυβέρνηση παίζοντας ουσιαστικά με τη ζωή των εργαζομένων. Αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα γιατί επιλέγεται η ακραία λύση της απόλυσης; Μήπως με τη μέθοδο της τρομοκρατίας και της ομηρίας που επιφέρει την σιωπή κάποιοι εδραιώνουν την θέση τους; Μήπως πιστεύουν ότι με αυτή την πρακτική δεν θα τολμήσει κανείς άλλος να διεκδικήσει τα
δικαιώματα των εργαζομένων και η διοίκηση θα διαβουλεύεται μόνο με τα ‹‹δικά της
σωματεία›› όπως πάντα διατυμπανίζει; Η τακτική του να ανοίγει η διοίκηση ζητήματα
και τα «δικά της σωματεία» δήθεν να τα επιλύουν, προκειμένου να δικαιολογήσουν
την ύπαρξη τους δεν φέρνει αποτέλεσμα γιατί το παιχνίδι αυτό το έχουν πλέον αντιληφθεί όλοι».

Της Μαρίας Μόσχου
movenews.gr

Τι αναφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε χθεσινή της ανακοίνωση και που ανάρτησαν τα "Σ.Ν."

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προς αποφυγή κάθε είδους παραπληροφόρησης ενημερώνει πως δεν προχωρά σε καμία απόλυση εργαζομένου και μάλιστα εν μέσω πανδημίας.
Στο πλαίσιο της αναβάθμισης της Τεχνικής της Βάσης, και με αφορμή την ανακατασκευή της πρώτης εγκατάστασης του Ελληνικού Δημοσίου που μισθώνει στη Θεσσαλονίκη, για την υποδοχή των νέων ηλεκτροκίνητων επιβατηγών αμαξοστοιχιών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε την πλήρη αναδιάταξη του τεχνικού της προσωπικού και τη μη ανανέωση κατά τη λήξη τους, μικρού αριθμού συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου, που είχαν συναφθεί το καλοκαίρι του 2019.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρόλο που περιλαμβάνεται -σύμφωνα με τις αποφάσεις της Κυβέρνησης- στις πληττόμενες επιχειρήσεις, όλο αυτό το διάστημα επωμίστηκε κάθε κόστος που προκάλεσε η πανδημία, δεν ανέστειλε τη σύμβαση ούτε ενός εργαζομένου και συνέχισε στο μέτρο του εφικτού να παρέχει τις υπηρεσίες της με σεβασμό προς το επιβατικό κοινό.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ