Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

ΜΑΞΙΜΟΣ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ: «Οδικός χάρτης αντιμετώπισης των επιπτώσεων διέλευσης των γραμμών ΟΣΕ».

Τι απαντά για βύθιση, ηχοπετάσματα, διαβάσεις, Σταθμό;

«Είναι θετικό ότι για ζητήματα που αφορούν στην επιβάρυνση της ζωής στην πόλη από τη διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών αρχίζει να διαφαίνεται ένας οδικός χάρτης αντιμετώπισής τους. Τόσο για τη βύθιση των γραμμών, όσο για την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων καθ’ όλο το μήκος τους εντός του αστικού ιστού, όπως και για τη βελτίωση της βατότητας των ισόπεδων διαβάσεων, αλλά και την αναβάθμιση του Σταθμού της Λάρισας, δρομολογούνται λύσεις. Θα παρακολουθούμε στενά την υλοποίησή τους».

Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σχολιάζοντας την απάντηση του υπουργού Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή σε σχετική ερώτησή του.


Στην απάντησή του ο αρμόδιος υπουργός σημειώνει ότι «η πιθανή βύθιση των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του αστικού κλοιού της Λάρισας, όπου αυτό είναι εφικτό, μπορεί να αποτελέσει μια προοπτική για τη μείωση των κινδύνων για τους πολίτες, λόγω της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Η Ανώνυμη Εταιρεία Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ ΑΕ) είναι πρόθυμη να διερευνήσει μια τέτοια προοπτική και, εφόσον υπάρχει η τεχνική, η λειτουργική και οικονομική δυνατότητα θα αντιμετωπίσει με υπευθυνότητα, και πάντα σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυτό το ζήτημα.

Στο πλαίσιο καλής συνεργασίας της ΟΣΕ ΑΕ με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, η Εταιρεία προτίθεται να αναλάβει τη μελέτη, δημοπράτηση, επίβλεψη και παράδοση του έργου κατασκευής ηχοπετασμάτων εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών σε μήκος 9.500 m και προεκτιμώμενου προϋπολογισμού 6 εκ. ευρώ. Με το έργο αυτό αναβαθμίζεται η ευρύτερη περιοχή της Λάρισας, καθώς τα ηχοπετάσματα, που θα μελετηθούν σε όλο το μήκος του κύριου αστικού ιστού που διατρέχει η σιδηροδρομική γραμμή, προσφέρουν καλή προστασία στο ανθρωπογενές περιβάλλον έναντι του θορύβου από τις συχνές διελεύσεις των τρένων, ενώ επιπλέον λειτουργούν ως περίφραξη προς αποφυγή δυστυχημάτων. Η μελέτη έχει ικανοποιητική ωριμότητα και, εφόσον αποσταλεί η σχετική Πρόσκληση από την Περιφέρεια, θα γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να δημοπρατηθεί το έργο το συντομότερο δυνατό. Μετά τη συμβασιοποίηση του έργου εκτιμάται χρόνος 20 μηνών για την κατασκευή του.

Επιπλέον, η ΟΣΕ ΑΕ προτίθεται άμεσα να μελετήσει και τη βελτίωση της βατότητας των τριών Ισόπεδων Διαβάσεων στις οδούς Βόλου, Καραγάτση και Αγιάς και με την ένταξη σε πρόγραμμα της Περιφέρειας να υλοποιήσει το έργο. Για τις διαβάσεις αυτές η ΟΣΕ ΑΕ εξετάζει και την περίπτωση ανισοπεδοποίησης, μακροπρόθεσμα, εφόσον αυτό μπορεί να ικανοποιηθεί τεχνικά, λειτουργικά και οικονομικά.

Επίσης, η ΟΣΕ ΑΕ προγραμματίζει την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών σταθμών στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ώστε να πληρούν τις απαιτήσεις διαλειτουργικότητας, προσβασιμότητας και λειτουργικότητας. Παράλληλα γίνεται πλήρης αναβάθμιση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων με πιστοποίηση ακαταλληλότητάς τους. Η δράση αυτή αφορά όλα τα κτήρια των επιβατικών σταθμών στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μεταξύ αυτών και τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας, που είναι κομβικός σταθμός της διαδρομής. Με το έργο αυτό επιτυγχάνεται η συμμόρφωση των κτιριακών εγκαταστάσεων των σιδηροδρομικών σταθμών με τις Τεχνικές Προδιαγραφές Διαλειτουργικότητας, καθώς και με τις οδηγίες προσβασιμότητας – προσπελασιμότητας ατόμων με μειωμένη κινητικότητα».

larissanet.gr