Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

Ενταση στις σχέσεις κυβέρνησης - Υπερταμείου για τις διοικήσεις ΔΕΚΟ.

Οι καθυστερήσεις στις αλλαγές διοικήσεων σε ορισμένες ΔΕΚΟ, όπως σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, προκαλούν ένταση στις σχέσεις κυβέρνησης και Υπερταμείου. Η διοίκηση του τελευταίου άνοιξε μέτωπο και με τον επικεφαλής της ΕΥΑΘ τον οποίο «ξηλώνει».

Τριβές στις σχέσεις κυβέρνησης και Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) προκαλούν οι καθυστερήσεις στις αλλαγές διοικήσεων σε ΔΕΚΟ που ελέγχει το τελευταίο, αλλά και οι διαμάχες με διοικήσεις που επελέγησαν μόλις πριν από λίγους μήνες.

Τελευταίο κρούσμα είναι η ΕΥΑΘ ΕΥΑΠΣ +4,94% με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως η διοίκηση του Υπερταμείου, που ελέγχει περίπου το 74% της εισηγμένης, προχωρά σε έκτακτη γενική συνέλευση για «έξωση» του διευθύνοντος συμβούλου Νάρκισσου Γεωργιάδη. Ο κ. Γεωργιάδης είχε τοποθετηθεί μόλις τον περασμένο Αύγουστο, αλλά φαίνεται πως οι σχέσεις του με την διοίκηση της ΕΕΣΥΠ ΑΕ επιδεινώθηκαν ραγδαία. Εδώ και ημέρες κυκλοφορεί πως του ζητήθηκε να παραιτηθεί, έπειτα από συνάντηση που είχε με τους επικεφαλής του Υπερταμείου την προηγούμενη εβδομάδα.

Σχεδόν το 5,45% της ΕΥAΘ ελέγχεται από την γαλλική Suez η οποία τον περασμένο Μάιο είχε προκαλέσει έκτακτη γενική συνέλευση με αφορμή προσλήψεις από την προηγούμενη διοίκηση και προβλήματα σε έργα της εταιρείας. Τότε είχε υπάρξει πυροσβεστική παρέμβαση του Υπερταμείου προκειμένου να μην κλιμακωθεί η διαμάχη. Λίγες εβδομάδες αργότερα είχε τοποθετηθεί ο κ. Γεωργιάδης, στέλεχος με μακρά θητεία στον ιδιωτικό τομέα που είχε συμμετάσχει, μεταξύ άλλων, και στην προσπάθεια αναδιάρθρωσης του ομίλου Ακκά (Ελληνική Υφαντουργία).

Τον περασμένο Δεκέμβριο είχε εγκριθεί η πολιτική αμοιβών της ΕΥAΘ, που είχε συνταχθεί με τη βοήθεια εξωτερικού συμβούλου, από την γενική συνέλευση της εταιρείας. Στις 23 Ιανουαρίου είχε ανακοινωθεί και η νέα εταιρική δομή της ΕΥΑΘ ΕΥΑΠΣ +4,94% με τη δημιουργία νέας Γενικής Διεύθυνσης, δύο νέων διευθύνσεων λειτουργίας και διεύθυνσης ψηφιακού μετασχηματισμού.

Βαρύ είναι το κλίμα και στις σχέσεις του Υπερταμείου με το υπουργείο Υποδομών, καθώς η ηγεσία του τελευταίου θεωρεί πως έχουν καθυστερήσει οι αλλαγές στα διοικητικά συμβούλια της Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ ΑΕ), που διαχειρίζεται μετρό, τραμ και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, και Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ ΑΕ), που διαχειρίζεται λεωφορεία και τρόλεϊ. Οι επιδόσεις των διοικήσεων στις δύο θυγατρικές του ΟΑΣΑ, σε επίπεδο καθημερινής λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς, δεν χαροποιούν την κυβέρνηση.

Η πλευρά του Υπερταμείου επικαλείται τις διαδικασίες που ακολουθεί. Μάλιστα, στην πέμπτη έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρεται πως «η αξιολόγηση των διοικητικών συμβουλίων των θυγατρικών του ΟΑΣΑ, που είναι αρμόδιες για τα λεωφορεία και το μετρό, αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες εβδομάδες». Οι κοινοτικοί αξιωματούχοι που συνέταξαν την έκθεση επισημαίνουν, επίσης, πως το Υπερταμείο «μέχρι σήμερα έχει επιλέξει και τοποθετήσει περίπου 65 μέλη διοικητικών συμβουλίων (εκτελεστικά και μη εκτελεστικά) στις επιχειρήσεις που ελέγχει μέσω ανοικτών, επαγγελματικών και διαφανών διαδικασιών».

Οσα κυβερνητικά στελέχη θεωρούν πως καταγράφεται καθυστέρηση όταν απαιτούνται άμεσες λύσεις, ειδικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας, υποστηρίζουν πως «ουδείς ζήτησε να τοποθετηθούν πρόσωπα αρεστά στην κυβέρνηση, αλλά να προχωρήσουν επιτέλους οι αλλαγές διοικήσεων». Προσθέτουν πως «όταν μία διοίκηση είναι με το ένα πόδι στην έξοδο δεν έχει κανένα λόγο να αναλάβει πρωτοβουλίες και αυτό συμβαίνει επί σχεδόν έξι μήνες».


Φώτης Κόλλιας
euro2day.gr