Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020

Προαστιακός: Κάνουν ανταγωνισμό με ακριβές τιμές;


Τα νέα δρομολόγια του Προαστιακού, από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα είναι μόλις πέντε καθημερινά ενώ τα εισιτήρια θα κοστίζουν 1,4 ευρώ, στη διαδρομή Πάτρα Τσουκαλαίικα και 2,2 ευρώ, από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα.
«Αυτό που διαπιστώνει κανείς είναι ότι τα λεωφορεία -όχι τα νέα μέσα σταθερής τροχιάς- τα οποία κινούνται ήδη στην περιοχή, θα παραμείνουν φθηνότερα, γρηγορότερα και συχνότερα» αναφέρει στην «Π» ο δημοτικός σύμβουλος Πατρών Νίκος Θεοδωρόπουλος.
Τονίζοντας επίσης ότι το διζωνικό σύστημα εισιτηρίου (Πάτρα - Τσουκαλαίικα και Τσουκαλαίικα-Κάτω Αχαΐα) υποβαθμίζει συγκοινωνιακά περιοχές της Πάτρας. «Δεν είναι δυνατόν, μέσα στην Πάτρα, να πληρώνουμε εισιτήριο 2,2 ευρώ όταν οι λεωφορειακές συνδέσεις δεν είναι ανά 8ωρο καθημερινά -όπως της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- αλλά διπλάσιες σε χρονικό εύρος αλλά και πολύ φθηνότερα. Αν ήθελαν διζωνικό σύστημα, θα έπρεπε να χωρίσουν ανά δήμο και όχι το δρομολόγιο Πάτρα-Καμίνια να έχει σχεδόν διπλή χρέωση» σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο.
Το θέμα της μη ανταπόκρισης της γραμμής από Ζαρουχλαίικα - Νότιες Συνοικίες προς τις ανατολικές περιοχές της Πάτρας, τη ΒΙΠΕ και την Κάτω Αχαΐα θέτουν κάτοικοι σε περιοχές δυτικά της Πάτρας.
«Τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δύσκολα θα εξυπηρετήσουν εργαζόμενους από την περιφέρεια προς την Πάτρα. Ταξιδιώτες αναψυχής θα πάνε μεν στη θάλασσα, αλλά -για τον Αλισσό και στην Κ. Αχαΐα- θα πρέπει να προηγηθεί πολύ περπάτημα και ηλιοθεραπεία! Για το κέντρο της Αχαΐας, θα πρέπει να γίνεις ορειβάτης χωρίς ανταπόκριση από λεωφορειακή γραμμή» αναφέρει στην «Π» ο ηλεκτρολόγος-μηχανικός Νίκος Κόκκαλης.
Τόσο ο κ. Κόκκαλης όσο και ο κ. Θεοδωρόπουλος τονίζουν ότι θα έπρεπε Δήμοι και ΟΣΕ, να επιδιώξουν, εξ αρχής, συνεργασία και διαλειτουργικότητα τόσο με το Αστικό όσο και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ με συντονισμένα δρομολόγια, κοινό εισιτήριο.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέλεξε τελικά να ανταγωνιστεί με ακριβότερα εισιτήρια, ακόμη και για τις ειδικές κατηγορίες, που είναι μαθητές, πολύτεκνοι, ένα συγκοινωνιακό μέσο με δεκαπλάσιες στάσεις και με πάρα πολλά τροφοδοτικά δρομολόγια από τις γειτονιές και τα γύρω χωριά!» αναφέρει ο κ. Κόκκαλης.
«Το υπερχρεωμένο παρελθόν του τρένου μας δίνει να καταλάβουμε ότι όπου μπαίνει η υπερχρέωση, αρχίζει και η σκοπιμότητα» αναφέρει ο κ. Θεοδωρόπουλος.
Κάτοικοι της περιοχής ζήτησαν ήδη συνάντηση με τον πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Σπηλιόπουλο.

Του ΠΑΝΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
pelop.gr