Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020

Πάτρα: Προαστιακός Ρίο - Ο κόσμος πληρώνει για την προστριβή.

Εντονες διαμαρτυρίες κατοίκων και προβληματισμός στα τοπικά συμβούλια, σε Ρίο, Ακταίο και Αγ. Βασίλειο, για το πάγωμα των έργων, από τον Οκτώβριο και την τύχη της εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ, λόγω της διένεξης μεταξύ της ιταλικής κατασκευάστριας εταιρείας GD Infrastrutture και του υπουργείου Υποδομών.
«Ο εργολάβος έχει εξαφανιστεί, το έργο μοιάζει με βομβαρδισμένο τοπίο, ο κεντρικός κάθετος δρόμος έχει κοπεί και τα ΙΧ των κατοίκων διαλύονται. Το πιο σοβαρό όμως είναι ο κίνδυνος πτώσης μέσα στην τάφρο η οποία κατασκευάστηκε για να περάσει η γραμμή υπόγεια και είναι περιφραγμένη με ένα υποτυπώδες πλέγμα» αναφέρει ο πρόεδρος της κοινότητας Ακταίου Δημήτρης Καραΐσκος.
Πριν από λίγα 24ωρα, συνεργείο του Δήμου Πατρέων, έστρωσε τμήμα του δρόμου με πίσσα που προοριζόταν όμως για άλλες ανάγκες της κοινότητας, προκειμένου να αποσοβήσει τον κίνδυνο ατυχήματος.
Στο Ακταίο οι κάτοικοι σηκώνουν τα χέρια ψηλά καθώς η ΕΡΓΟΣΕ αδυνατεί να δώσει εξηγήσεις ενώ, ταυτόχρονα, βρίσκονται σε εξέλιξη έργα με ορύγματα του ΔΕΔΗΕ στην Εγνατία οδό ενώ και η Ολυμπία οδός πρόκειται και κλείσει για τις δικές της εργασίες, οδούς που παρακάμπτουν προς την νέα Εθνική, από Ρίο και Ακταίο.
Εκτός από το Ακταίο, οι κάτοικοι του Αγίου Βασιλείου όπου πέρασε πρώτο το εργοτάξιο του τρένου, προετοιμάζονται ήδη για ένα ακόμη καλοκαίρι με σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.
«Οι εργολάβοι έχουν αποχωρήσει εδώ και ένα μήνα, μπουλντόζες, φορτηγά και σκαπανείς αφού άνοιξαν τους δρόμους, έφυγαν. Ο Αγιος Βασίλειος έχει κοπεί στη μέση γιατί τον κεντρικό δρόμο δεν πρόλαβαν να τον παραδώσουν, ενώ είχαν υποσχεθεί ότι εντός ενός του Ιανουαρίου θα ήταν έτοιμος. Ενα ακόμα έργο να βαλτώνει, κάτοικοι ταλαιπωρούνται, χωρίς προοπτική» αναφέρει στην «Π» ο Γιώργος Μόσχοβος.
Υψηλή επικινδυνότητα στα ορύγματα, κατά μήκους του έργου, στο κέντρο του οικισμού στο Ρίο καταγγέλλει και η τοπική κοινότητα. «Τα παιδιά πηδούν τις τάφρους για παιχνίδι! Δεν υπάρχει λόγος θυσίας στον βωμό μιας ανάπτυξης, με ρυθμούς χελώνας» σχολίασε στην «Π» η πρόεδρος του Ρίου Νικολίτσα Μπετιχαβά.
Η κατασκευάστρια, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, εδώ και ένα χρόνο περίπου, έχει υποβάλει αναθεωρημένους πίνακες με τα κόστη του έργου, διεκδικώντας επιπλέον ποσό 4 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία βρίσκεται σε διένεξη με το υπουργείο καθώς, από εργολαβίες στο φράγμα, στα εργοτάξια της Πατρών-Πύργου και το τρένο, διεκδικεί ως οφειλή ποσό 14 εκατ. ευρώ περίπου!
Οσον αφορά στο κέντρο του Ρίου, η αβεβαιότητα μετά την απόφαση αλλαγή σχεδίων προ διετίας για την υπογειοποίηση της γραμμής έως και τον Καστελλόκαμπο, προκαλεί σοβαρά ερωτηματικά…

Του Πάνου Σακελλαρόπουλου
pelop.gr