Γράφει ο Noah Waldman
Με τις υψηλές ταχύτητες, την τεράστια χωρητικότητά τους και τις χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τα τρένα είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη μορφή μεταφοράς και γίνονται όλο και καλύτερα.
Δεδομένου ότι προκάλεσε τη βιομηχανική επανάσταση, το τρένο αποτελεί σύμβολο της ανθρώπινης δύναμης και επίτευξης. Υπήρχε μια εποχή που θα μπορούσατε να μετρήσετε την πορεία ενός πολιτισμού σε μίλια σιδηροδρόμων. Τα αεροπορικά και διαστημικά ταξίδια έχουν κλέψει κάποια λάμψη της ατμομηχανής κατά τη διάρκεια του περασμένου αιώνα, αλλά η αυξανόμενη μη βιωσιμότητά τους σε συνδυασμό με την πρόοδο της σιδηροδρομικής τεχνολογίας, όπως το Hyperloop, θα πρέπει να βοηθήσει τα τρένα να επιστρέψουν στην κορυφή.
Ένα σύμβολο της ανάκαμψης της υγείας των σιδηροδρομικών συστημάτων καθημερινής κυκλοφορίας παγκοσμίως, το Grand Paris Express αποτελεί επέκταση του συστήματος του μετρό του Παρισιού, το οποίο έχει γίνει θύμα της δικής του επιτυχίας . Το δίκτυο της γαλλικής πρωτεύουσας αντιμετωπίζει σήμερα υπερβολική συμφόρηση, αφού προσέφερε σχεδόν 100 εκατομμύρια δρομολόγια ετησίως μεταξύ 2013 και 2018.
Κατασκευάζοντας σχεδόν 200 χιλιόμετρα διαδρομών σε τέσσερις νέες γραμμές και δύο επεκτάσεις, θα διευκολύνει τους ανθρώπους στις άκρες του Παρισιού να διασχίζουν την πόλη χωρίς να ταξιδεύουν στο κέντρο της πόλης και να διευκολύνουν το ταξίδι στο αεροδρόμιο Παρίσι-Όρι.
Με 85 σταθμούς σε μήκος 176 χιλιομέτρων, το μετρό του Ριάντ θα είναι το στολίδι της πρωτεύουσας της Σαουδικής Αραβίας. Οι έξι γραμμές του μετρό θα είναι αυτόνομες, με τρένα που εκτελούνται από κεντρικούς χώρους ελέγχου. Οι πλήρως εξοπλισμένοι σταθμοί θα διαθέτουν τα ηλιακά κύτταρα για να παράγουν το 20% των προβλεπόμενων ενεργειακών αναγκών τους και γενικά το σύστημα αναμένεται να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων της πόλης κατά 400.000 λίτρα την ημέρα.
Η σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας δεν είναι μόνο ένα σκέλος ενός προτεινόμενου έργου Μόσχας - Πεκίνου που θα εκτείνεται σε περίπου 8.000 χιλιόμετρα για να συνδέσει τις δύο πρωτεύουσες. Το τρέξιμο στα 360 χλμ. / Ώρα, θα μειώσει το ταξίδι 14 ωρών από τη Μόσχα στο Καζάν σε μόλις τρεις. και το ταξίδι στο Πεκίνο από 6 ημέρες σε λιγότερο από 48 ώρες.
Η δυνητική επιτυχία του σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στις μακρινές διεθνείς διαδρομές με τρένο, αντικαθιστώντας τα αεροπλάνα ως μια πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή για ταξίδια.
Αλλά ίσως ακόμα πιο φιλόδοξος είναι η κατασκευή ακόμη και ενός μιλίου σιδηροδρόμου μεγάλης ταχύτητας στην Αμερική, και αυτό ακριβώς θέλει να κάνει ο Texas Central Railway , 240 φορές! Συνδέοντας το Χιούστον με το Dallas / Fort Worth χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Shinkansen της Ιαπωνίας, το TCR θα είναι ο δεύτερος σιδηροδρομικός τομέας υψηλής ταχύτητας της Αμερικής και επίσης ο ταχύτερος του, που θα κυμανθεί μεταξύ 300-330km / h. Το Texas Central ελπίζει να προσφέρει αναχωρήσεις κάθε μισή ώρα κατά τις ώρες αιχμής και να μειώσει το χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο κόμβων Lone Star από περίπου 4 ώρες έως 90 λεπτά.
Εάν το TCR αποδειχθεί επιτυχές, ελπίζουμε να ανοίξουμε τα πλημμυρίδα για τρένα υψηλής ταχύτητας στις Ηνωμένες Πολιτείες, βοηθώντας να αντικαταστήσουμε την τρέχουσα εξάρτηση της χώρας από τις ιδιωτικές μεταφορές που προκαλούν ρύπανση και προκαλούν κίνηση.
Ενώ η Αμερική μόλις αρχίζει να υιοθετεί σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας, η Ιαπωνία ετοιμάζεται να μεταφέρει το σύστημά της στο επόμενο επίπεδο. Συνδέοντας το Τόκιο με την Οσάκα, ο Chūō Shinkansen θα είναι η πρώτη γραμμή Maglev Shinkansen της Ιαπωνίας. Προβλέπεται να φτάσει ταχύτητες έως και 500km / h, ολοκληρώνοντας την πλήρη διαδρομή του μέσα σε λίγες μόνο ώρες. Μόλις τελειώσει, θα είναι το ταχύτερο τρένο στον κόσμο.
Ίσως η πιο συναρπαστική πτυχή του SCMaglev είναι ότι η JR Central, η εταιρεία πίσω από αυτήν, σχεδιάζει να την εξάγει σε όλο τον κόσμο, με έργα στην αμερικανική βορειοανατολική περιοχή ήδη υπό εξέταση.