Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2020

Τι «ώδινεν» και τι «έτεκεν» η Λάρισα;


Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης

Τι δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΟΣΕ κατά την ομιλία του στο 2ο Ευρωπαϊκό Φόρουμ Ανάπτυξης το οποίο διεξήχθη στην πόλη της Λάρισας το ΣΚ 25 – 26 Ιανουαρίου 2020 (βλέπε σχετικό βίντεο από 2h 11΄ και 05΄΄):

1.       Θα έχουμε υψηλές ταχύτητες της τάξης των 200 χλμ/ω και μείωση του χρόνου των μετακινήσεων
2.     Η επιβατική απόσταση από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη περίπου είναι σήμερα τέσσερις ώρες (…) το 2021 η απόσταση να γίνεται σε περίπου σε τρεις ώρες
3.       Τα σήμερα τρένα είναι γεμάτα (!)
4.    Ο σιδηρόδρομος και τα συστήματά του πρέπει να συντηρούνται κάτι που ποτέ δεν υπήρξε στο παρελθόν (!!!)
5.       Ο βασικός σιδηροδρομικός κορμός της χώρας μας είναι ο ΠΑΘΕ, αλλά υπάρχει και ο μεγάλος άξονας Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο καθώς και ο Προαστιακός (!) Αίγιο – Αθήνα – Αεροδρόμιο
6.   Προτεραιότητες δικιές μας είναι να συνδεθεί ο σιδηρόδρομος με τα βασικά λιμάνια της χώρας μας (…) για να εξυπηρετηθούν και οι εμπορευματικές μεταφορές γιατί εκεί έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον ο σιδηρόδρομος
7.    Προς το τέλος του 2020 θα κυκλοφορήσουν τα «σύγχρονα» τρένα και στο τέλος της επόμενης χρονιάς (2021) τα «υβριδικά», τα οποία θα μπορούν να κυκλοφορούν και σε γραμμή με ηλεκτρική ενέργεια και στο υπόλοιπο δίκτυο
8. Προχωράει η μελέτη για ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης και υλοποίησης ηχοπετασμάτων εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, εντός της πόλης της Λάρισας σε μήκος 9,5 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου προϋπολογισμού 6 εκ.
9.   Προχωράει η μελέτη για τη βελτίωση των ισόπεδων διαβάσεων στην πόλη της Λάρισας και συγκεκριμένα στις οδούς Βόλου, Καραγάτση και Αγιάς
10.   Αναβάθμιση του σιδ/κού σταθμού της Λάρισας (…) Η εικόνα που έχουν οι σταθμοί μας δεν είναι καθόλου καλή (…) οι εντολές που έχουμε είναι γρήγορα να ετοιμάσουμε σχέδιο για τη βελτίωση των υποδομών των σταθμών.
11.   Επίσης στην κατεύθυνση αυτή, για τη μείωση του χρόνου του ταξιδιού θα μελετηθεί μεμονωμένα η ανακατασκευή της άνω διάβασης στην περιοχή του αεροδρομίου (;) στο γνωστό «S» το οποίο μας δημιουργεί μια μεγάλη βραδυπορία και μια μεγάλη καθυστέρηση. Εργαζόμαστε για να έχουμε για μια λύση την οποία θα συζητήσουμε με την Περιφέρεια.
12.   Συνεργαζόμαστε με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας και με τον Περιφερειάρχη, ώστε ο ΟΣΕ να συμβάλει στο λειτουργικό σχεδιασμό του οδικού τμήματος της παράκαμψης της Καρδίτσας, με την επίγεια διέλευση έμπροσθεν του σιδ/κού σταθμού της Καρδίτσας, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή και ασφαλής προσβασιμότητα από πεζούς και οχήματα.
13.    Συζητάμε και με τους βουλευτές που μεταφέρουν αιτήματα της κοινωνίας και συνεργαζόμαστε με την Τρενοσέ, ένα αίτημα που υπάρχει στο Βόλο ώστε να δημιουργηθεί μια στάση στα Μελισσάτικα που υπήρχε στο παρελθόν και θα ξαναλειτουργήσει (!!!) και τέλος
14.   Δυο κουβέντες να πω, αν μου επιτρέπετε για το τρενάκι του Πηλίου. Θα έχουμε ίσως ίσως τη δυνατότητα, από ότι μας ενημέρωσε το Υπουργείο με τις αρμόδιες Υπηρεσίες, να προχωρήσουμε στην προμήθεια τροχαίου υλικού, όχι για άλλη χρήση, αλλά μόνο για αυτές (;) τις χρήσεις. Προετοιμαζόμαστε για να αναβαθμίσουμε αυτό το τρενάκι το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη του Πηλίου και γενικότερα της ευρύτερης περιοχής.


Ουδέν σχόλιον επί των δηλώσεων. Ο καθένας ας εξάγει τα συμπεράσματά του.

Με εκτίμηση, Σ. Βενέτης