Το 2014 η απίστευτη γκάφα των Γαλλικών σιδηροδρόμων ήταν σε πρώτο πλάνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε όλο τον κόσμο
Η είδηση για λάθος παραγγελία τρένων αξίας πολλών δισ. ευρώ καθώς, όπως διαπιστώθηκε, τα βαγόνια ήταν πολύ μεγάλα για πολλές αποβάθρες σταθμών , έκανε το γύρω του κόσμου προκαλώντας καυστικά σχόλια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στο Γαλλικό Τύπο, σε συνολικά 1.300 πλατφόρμες από τις 8.700 θα έπρεπε να γίνουν τροποποιήσεις ώστε οι αποβάθρες να δεχτούν τα νέα τρένα.
Η παραγγελία των βαγονιών έγινε για να επεκταθεί το δίκτυο των τρένων στην επαρχιακή Γαλλία και το λάθος αποκαλύφθηκε αρχικά από ένα σατιρικό περιοδικό, ωστόσο αργότερα επιβεβαιώθηκε από την εταιρεία που λειτουργεί τα τρένα, η οποία προφανώς έδωσε λάθος προδιαγραφές για την κατασκευή των νέων συρμών.
Πάντως, η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι το οικονομικό βάρος της τροποποίησης δε θα μετατεθεί στους επιβάτες.
Ο υπουργός Μεταφορών Frederic Cuvillier μίλησε τότε για «παράλογο σιδηροδρομικό σύστημα» και τόνισε « Όταν χωρίζουν το σιδηροδρομικό μεταφορέα (RFF) από τον χρήστη, η SNCF, δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά».
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης