Θετικά είναι και τα επίσημα νέα για τη λειτουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από την Πάτρα έως την Κ. Αχαϊα, αφού πλέον η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει στη διάθεσή της απάντηση του ΟΣΕ, την οποία υπογράφει τόσο ο Αχαιός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, Κ. Σπηλιόπουλος, όσο και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Συντήρησης της Γραμμής, Ευ. Χριστογιάννης.
Ειδικότερα, σε σχετική ερώτηση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας την 23η Ιανουαρίου, σχετικά με την πορεία των εν εξελίξει εργασιών και τον χρόνο παράδοσης, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος απαντά λίγες ημέρες μετά -τεκμηριωμένα- πως, στις αρχές Φεβρουαρίου η γραμμή θα μπορέσει να δοθεί στους πολίτες. Κάτι που θα γίνει πλέον κανονικά, παρά τα προεκλογικά εγκαίνια σε ένα έργο τότε λειτουργικά ανώριμο.
Η απάντηση αναφέρει συγκεκριμένα:
«Σε συνέχεια του σχετικού εγγράφου σας, σας γνωρίζουμε ότι το έργο «Αναβάθμιση υφιστάμενων γραμμών προαστιακού σιδηροδρόμου Πάτρας» με κωδικό ΟΠΣ 5000324, το οποίο περιλάμβανε την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβάθρων στην υφιστάμενη μετρική γραμμή από τον Σ.Σ. Αγ. Ανδρέα έως τον Σ.Σ. Κάτω Αχαΐας συνολικού μήκους 20,8km έχει περαιώσει το φυσικό του αντικείμενο.
Όμως για να λειτουργήσει πλήρως το έργο απαιτούνταν σειρά συμπληρωματικών εργασιών που δεν είχαν συμπεριληφθεί στο φυσικό του αντικείμενο καθώς και σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών προκειμένου το έργο να τεθεί σε χρήση.
Ενδεικτικά αναφέρεται η διαδικασία ηλεκτροδότησης των σταθμών σε συνεργασία με τη ΔΕΗ από την οποία προέκυψαν και κάποιες πρόσθετες εργασίες. Προκειμένου να ολοκληρωθούν οι προαναφερόμενες δράσεις ο ΟΣΕ έχει κινητοποιήσει τις Υπηρεσίες του και θεωρούμε ότι αρχές Φεβρουαρίου η γραμμή θα μπορέσει να δοθεί σε κυκλοφορία σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία έχει κινητοποιηθεί προς την ίδια κατεύθυνση για την εξασφάλιση των απαιτούμενων συρμών, προσωπικού κίνησης κ.λ.π.
Παράλληλα ο ΟΣΕ πρόκειται εντός του Φεβρουαρίου να συνάψει σύμβαση για την κατασκευή περίφραξης στην περιοχή του έργου και κυρίως εντός κατοικημένων περιοχών προκειμένου να βελτιώσει περαιτέρω το επίπεδο ασφάλειας της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και θα αναλάβει σειρά δράσεων για τον καλλωπισμό και την βελτίωση της λειτουργικότητας των σταθμών, που δεν είχαν προβλεφθεί.
Τέλος σας πληροφορούμε ότι ο ΟΣΕ σε συνεργασία με την Υπηρεσία σας αλλά και τις τοπικές αρχές έχει την πρόθεση να υποστηρίξει την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Περιφέρεια Δ. Ελλάδος».
Η απάντηση του ΟΣΕ
Έργο πνοής
Πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας για την περιοχή που θα ολοκληρώσει τη σύνδεση της Πάτρας με την Κ. Αχαΐα. Για αρχή τα δρομολόγια θα είναι τέσσερα και θα αυξάνονται προοδευτικά, με στόχο το καλοκαίρι, οπότε και θα υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση από τους πολίτες, να είναι πλήρως αντίστοιχα με τις ανάγκες.
Ο προαστιακός σιδηρόδρομος (Αγ. Βασίλειος-Πάτρα), σύμφωνα με στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι αυτή τη στιγμή για την Αχαϊκή πρωτεύουσα και τα προάστιά της το δημοφιλέστερο μέσο μεταφοράς, αφού και το αντίτιμο είναι χαμηλό και ο χρόνος μετακίνησης γρήγορος.
patrastimes.gr