Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020

Ομιλία του Προέδρου και Δ.Σ. του ΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου στους εργαζόμενους σιδηροδρομικούς. Δείτε το βίντεο.

Τους βασικούς άξονες που θα κινηθεί η νέα ηγεσία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ανέπτυξε στην ομιλία του, κατά την διάρκεια της εκδήλωσης κοπής της πίτας στην Θεσσαλονίκη, ο Πρόεδρος και Διευθύνον Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Σπηλιόπουλος ο οποίος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα κακώς κείμενα του παρελθόντος.

"Είμαστε εδώ με τα στελέχη μας και με τους εργαζόμενους για να συντονιστούμε σε ένα σκοπό και ένα στόχο. Σκοπό και στόχο που έχει θέσει η πολιτική ηγεσία και η κυβέρνηση συνολικά και αυτός δεν είναι άλλος από την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα" ανάφερε στην αρχή της ομιλίας του και συνέχισε:


"Ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος είναι ένας οργανισμός παλιός ιστορικός με παράδοση με αξία με προβλήματα όπως τον τελευταίο καιρό, τα βλέπουμε και τα έχουμε ζήσει όλοι, αλλά και με πολύ μεγάλες προοπτικές για αυτό είμαστε κυρίως εδώ. Για να δώσουμε νόημα σε αυτές τις προοπτικές και να τις κάνουμε πράξει και να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα ανάταξης και ανασυγκρότησης του Οργανισμού. Ποιος είναι ο στόχος μας. Ο στόχος μας είναι να έχουμε ένα αξιόπιστο ασφαλές Ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, που μέσα σε αυτό το δίκτυο θα κινούνται διάφοροι χρήστες , όπως είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες μεταφορικές εταιρίες και άλλες που στο μέλλον θα έρθουν, για να εξυπηρετήσουν δραστηριότητες μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων".

Περιγράφοντας την αξία του σιδηροδρόμου στον σύγχρονο κόσμο και την αποστολή των εργαζομένων σε αυτόν, ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε:

"Όπως γίνεται στον σύγχρονο κόσμο ο σιδηρόδρομος είναι το κύριο μεταφορικό μέσω και μάλιστα με τις προκλήσεις που ζούμε σήμερα λόγω της κλιματικής αλλαγής , είναι και το μόνο μέσω που έχει προοπτική για το μέλλον. Άρα λοιπόν είμαστε εδώ για να εμπνεύσουμε εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους, πνεύμα συνεργασίας,  γιατί ψυχή του Οργανισμού είναι οι εργαζόμενοι .
Ασφαλώς και τα προγράμματα Ασφαλώς και οι ιδέες ασφαλώς και τα σχέδια αλλά χωρίς τους εργαζομένους δεν μπορούμε να κάνουμε βήμα και θέλουμε να εμπνεύσουμε ένα τέτοιο πνεύμα συνεργασίας. Θέλουμε οι εργαζόμενοι να είναι υπερήφανοι για το σκοπό που υπηρετούν και ο σκοπός είναι ο σιδηρόδρομος να γίνει ξανά αντάξιος της φήμης του και αντάξιος των προσδοκιών που έχει ο Έλληνας πολίτης". 

Συνεχίζοντας την ομιλία του ο κ. Σπηλιόπουλος ξεδίπλωσε τα σχέδια της νέας ηγεσίας για τον σιδηρόδρομο.

Τι σχεδιάζουμε

Σχεδιάζουμε γρήγορα ο κορμός η ραχοκοκαλιά που είναι ο ΠΑΘΕ να είναι ένας αξιόπιστος σιδηροδρομικός άξονας, ολοκληρωμένος με τα συστήματα του με γρήγορες ταχύτητες για να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του σιδηροδρόμου. Κυρίως όμως να είναι ένα δίκτυο που θα συντηρείται στο επίπεδο που θέλουμε. Γιατί τέτοια πρόβλεψη στο παρελθόν δεν υπήρξε ποτέ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του σιδηροδρόμου είναι η έλλειψη συστηματικής συντήρησης. 
Ο σιδηρόδρομος είναι ένα ευαίσθητο και πολύπλοκο σύστημα. Ακριβό με συστήματα διάφορα ηλεκτρονικά και αλλά τα οποία αν δεν συντηρούνται σύντομα απαξιώνονται. Όπως γίνεται πολλές φορές και το βλέπουμε γύρω μας. Άρα ο στόχος μας είναι διπλός, να επιτύχουμε την αναβάθμιση και κυρίως να το κρατήσουμε σε αυτό το επίπεδο.

Ο σιδηρόδρομος δεν είναι μόνο ο ΠΑΘΕ

 Επίσης δεν σταματούμε εδώ, σιδηρόδρομος δεν είναι μόνο ο ΠΑΘΕ 
Το δίκτυο Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη –Ορμένιο, που έχει και εθνική σημασία και εξυπηρετεί εθνικούς σκοπούς και αυτό βρίσκεται σε κακή κατάσταση και σε αυτό θέλουμε γρήγορα να παρέμβουμε να αναβαθμιστεί και αυτό στην συνεχεία να συντηρείται. Όπως και τα υπόλοιπα περιφερειακά μικρότερα κομμάτια που ακουμπούν σε αυτό τον κορμό 

Θέλουμε να συνδέσουμε να συνδέσουμε με αξιοπιστία τα λιμάνια μας

Το μεγάλο ενδιαφέρον είναι οι εμπορευματικές μεταφορές . Οι γειτονικές χώρες ασφυκτιούν. Θέλουν να βγουν προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στα αλλά λιμάνια της βόρειας Ελλάδας. 
Η Cοsco και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκεί είναι μια πραγματικότητα που φέρνουν εμπόρευμα, εμπορεύματα που διακινούνται με τον σιδηρόδρομο μέσα στην χώρα μας.  Άρα λοιπόν πρέπει να φροντίσουμε αυτή η σύνδεση να είναι καλή αξιόπιστη και κυρίως λειτουργική. Θέλουμε στην αρχή της νέας χρονιάς και εκφράζοντας το σχέδιο που έχει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να αναφέρουμε και τις λεπτομέρειες έτσι όπως το εξειδικεύουμε εμείς στο σχέδιο μας 
Έχουμε ξεκινήσει και προετοιμάζουμε αυτό το σχέδιο το όποιο δεν περιλαμβάνει την σιδηροδρομική υποδομή , δηλαδή τα δίκτυα, αλλά και του σιδηροδρομικούς σταθμούς 

Οι σταθμοί είναι ζωτικό κομμάτι του σιδηροδρόμου.

Βλέπουμε ένα ωραίο σταθμό, τον θυμάμαι τότε που σπούδαζα στην Θεσσαλονίκη, τον θυμάμαι ένα ωραίο σταθμό τότε που πρώτο ήρθα στην Θεσσαλονίκη. Έχει μείνει ο ίδιος και απαξιώνεται συστηματικά γιατί δεν συντηρείται και δεν γίνονται οι παρεμβάσεις οι απαραίτητες που πρέπει. Για να είναι ένα σύγχρονος λειτουργικός Ευρωπαϊκός σταθμός. Η Θεσσαλονίκη λόγω της θέσης της είναι το κέντρο των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας.
 Άρα εδώ δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα. Θα αναβαθμιστούν και έχουμε ετοιμάσει και ετοιμάζουμε σχέδιο μαζί με την κυβέρνηση, για να κάνουμε πράξει αυτό το σχέδιο μας και ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε

Ευχόμαστε να είμαστε υγιείς να είμαστε γεροί έχουμε δρόμο και δουλειά μπροστά μας 

Πιστεύουμε ότι θα ανταποκριθούμε σε αυτή την μεγάλη πρόκληση για το καλό του σιδηροδρόμου και κυρίως των πολιτών οι οποίοι χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο
Εύχομαι καλή χρονιά σε όλους ευλογημένη με υγεία καλή συνεργασία και πρόοδο στον Οργανισμό μας.


Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης