Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου 2019

Εντοπίστηκε... κρατήρας στις γραμμές του προαστιακού - Στο ύψος της Κινέτας.

«Επρόκειτο πραγματικά για μια τεράστια “νάρκη” στις γραμμές του τρένου, η οποία μπορούσε ανά πάσα στιγμή να αποβεί μοιραία για το επιβατικό κοινό και το τροχαίο υλικό» εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος. 
Ενας τεράστιος «κρατήρας» που έφτανε σε βάθος μέχρι και έξι μέτρα κάτω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, στο ύψος της Κινέτας, λίγο έλειψε να… καταπιεί τρένα και επιβάτες του προαστιακού σιδηροδρόμου!
Ευτυχώς εντοπίστηκε εγκαίρως από έναν έμπειρο μηχανικό του ΟΣΕ, ανήμερα του Αγίου Ανδρέα (30 Νοεμβρίου), τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου από την Αθήνα προς το Κιάτο και αντίστροφα διακόπηκαν και τα χειρότερα αποφεύχθηκαν.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Τα Νέα», όλες αυτές τις μέρες τα συνεργεία του ΟΣΕ έδωσαν πραγματική μάχη για την αποκατάσταση της εξαιρετικά σοβαρής και επικίνδυνης βλάβης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με αποτέλεσμα από σήμερα να ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια προς το Κιάτο.
Με την επέλαση του «Γηρυόνη» που προκάλεσε τεράστιες κατολισθήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Κινέτας, τεχνικοί του ΟΣΕ έσπευσαν το περασμένο Σάββατο για αυτοψία στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Ω του θαύματος, κάτω από τις γραμμές, ακριβώς στο ύψος της Κινέτας, εντόπισαν έναν τεράστιο κρατήρα – θολωτό σπήλαιο – έκτασης άνω των 50 κυβικών μέτρων και συνολικού βάθους 6 μέτρων!

Μια επικίνδυνη δολίνη

«Επρόκειτο πραγματικά για μια τεράστια “νάρκη” στις γραμμές του τρένου, η οποία μπορούσε ανά πάσα στιγμή να αποβεί μοιραία για το επιβατικό κοινό και το τροχαίο υλικό» εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος. Χάρη στην έγκαιρη και άμεση κινητοποίηση έμπειρων μηχανικών του ΟΣΕ, που είναι ο διαχειριστής της υποδομής, λέει ο κ. Σπηλιώπουλος, εντοπίστηκε γρήγορα μια πολύ μεγάλη δολίνη, η οποία ήταν ακριβώς κάτω από τις σιδηροδρομικές γραμμές μεταξύ των σταθμών της Κινέτας και των Αγίων Θεοδώρων.

Στην γεωλογία δολίνη ονομάζεται ο σχηματισμός κοιλώματος σε σχήμα λεκάνης, με κυκλικό ή ελλειπτικό σχήμα. Μάλιστα, οι δολίνες σχηματίζονται σε ανθρακικά ασβεστολιθικά ή δολομιτικά πετρώματα εξαιτίας της κατάρρευσης της οροφής υπόγειων σπηλαίων ή της ασβεστολιθικής τους διάβρωσης από όμβρια ύδατα. Η δράση του νερού, αναφέρει ο Κώστας Σπηλιώπουλος, είναι κυρίως μηχανική και χημική. Στην προκειμένη περίπτωση, η δολίνη σχηματίστηκε από έναν παρακείμενο οχετό ομβρίων υδάτων. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι ο οχετός ομβρίων υδάτων που υπάρχει κάτω από τις σιδηροδρομικές γραμμές είχε τρυπήσει (η τρύπα είχε διάμετρο 5x5 μέτρα), με αποτέλεσμα τα νερά να διαβρώσουν το έδαφος δημιουργώντας έναν τεράστιο κρατήρα. Αμέσως δόθηκε εντολή για την επ' αόριστον διακοπή των δρομολογίων του Προαστιακού μεταξύ Κινέτας και Κιάτου. Σε συνεργασία και με τα συνεργεία της Ολυμπίας Οδού, η επικίνδυνη βλάβη αποκαταστάθηκε χθες το πρωί και μετά τις απαιτούμενες δοκιμές το σιδηροδρομικό δίκτυο παραδόθηκε και πάλι σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία από σήμερα το πρωί.

«Καμπανάκι» από τον ΟΣΕ

Με αφορμή το συγκεκριμένο συμβάν, η διοίκηση του ΟΣΕ με κατεπείγον προχθεσινό έγγραφό της προς το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών ζητεί την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων στην ευρύτερη περιοχή της Κινέτας.

Σημειώνεται ότι το σημερινό δίκτυο του ΟΣΕ ανέρχεται σε 2.265 χλμ. (γραμμές σε εκμετάλλευση). Η συντήρησή του μέχρι και σήμερα γίνεται τόσο με εργολαβίες συντήρησης που ανατίθενται με τη διαδικασία που προβλέπεται από την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία για τα δημόσια έργα (τακτική συντήρηση), όσο και με αυτεπιστασία για μικρής κλίμακας παρεμβάσεις.
Ο ΟΣΕ, ως υπεύθυνος φορέας για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, ενόψει των σημαντικών αλλαγών που επέρχονται στη σιδηροδρομική αγορά, σχεδιάζει ήδη ένα νέο μοντέλο συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής, με γνώμονα αφενός μεν την αναβάθμιση του δικτύου και αφετέρου τη βελτιστοποίηση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του.
Μέσω της νέας στρατηγικής συντήρησης η διοίκηση του ΟΣΕ εκτιμά ότι θα επιτευχθεί:
·Αύξηση της ταχύτητας λειτουργίας των τρένων, που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητας και αξιοπιστίας του δικτύου.
·Ταχύτερη και ασφαλέστερη διασυνοριακή σύνδεση της χώρας με τις γειτονικές χώρες (Βουλγαρία, Τουρκία, Σκόπια) και με την Κεντρική Ευρώπη.
·Ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, κυρίως μέσω των συνεργειών του σιδηροδρόμου με άλλες βασικές υποδομές, όπως είναι τα λιμάνια (Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης και Πατρών) και τα κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας (Θριάσιου Πεδίου, Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης).

newpost.gr