Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2019

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μέχρι το Πάσχα "ανάσα" στην Αγίας Σοφίας.



Θα περιοριστούν οι περιφράξεις και θα αποδοθούν κοινόχρηστοι χώροι γύρω από το εργοτάξιο - Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο σταθμός

Τη δέσμευση ότι από τον Μάρτιο του 2020 θα περιοριστούν κατά πολύ οι λαμαρίνες και θα απελευθερωθούν συγκεκριμένοι κοινόχρηστοι χώροι στην Εγνατία οδό και προς την πλευρά της οδού Αγίας Σοφίας, όπου βρίσκεται το εργοτάξιο του μετρό, έχει δώσει σε κατοίκους και καταστηματάρχες η Αττικό Μετρό.
stathmos-metro-agias-sofiasi9.jpg«Το Πάσχα θα βρει τουλάχιστον την Εγνατία με μια διαφορετική κατάσταση», δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Νίκος Ταχιάος, στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στον σταθμό Αγίας Σοφίας του μετρό, με αφορμή της γιορτής της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα.
Όπως είπε θα διευκολυνθούν οι οδεύσεις στα πεζοδρόμια ώστε να μπορέσει και η αγορά να ανασάνει ενόψει Πάσχα. Ο κ. Ταχιάος υπενθύμισε εξάλλου, ότι ο ανάδοχος είναι έτοιμος να δώσει μέσα σε ένα δεκαήμερο σε κυκλοφορία τη μία λωρίδα της οδού Βενιζέλου και ειδικά τις διαβάσεις των πεζών, που δεν θα ξανακλείσουν ποτέ, ακόμα και όταν αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού.

Δείτε τις δηλώσεις του κ. Ταχιάου για τον εορτασμό της Αγίας Βαρβάρας

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο σταθμός

Όπως τονίστηκε από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό και τον διευθυντή της διεύθυνσης Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργο Κωνσταντινίδη, ο σταθμός της Αγίας Σοφίας ήταν ένας από τους σταθμούς που καθυστέρησαν το έργο του μετρό λόγω του πλήθους των αρχαίων που βρέθηκαν και της ανασκαφής που πραγματοποιήθηκε.

Αυτήν την στιγμή βρίσκεται στο στάδιο των έργων πολιτικού μηχανικού. Η εκσκαφή του σταθμού ολοκληρώθηκε πριν λίγους μήνες και σκυροδετήθηκε η πλάκα δαπέδου και αυτήν τη στιγμή βρίσκεται υπό κατασκευή η αποβάθρα (σε βάθος -32 μέτρα). Η πρόοδος του σταθμού έχει καθυστερήσει σημαντικά και λόγω του μεγάλου πλήθους αρχαιολογικών ευρημάτων που έχουν βρεθεί αλλά και λόγω της ύπαρξης του παντορροικού αγωγού (στο επίπεδο -1) ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία της πόλης και δεν μπορούσε να διακοπεί η λειτουργία του. Συγκεκριμένα, ο σταθμός θα είναι τεσσάρων επιπέδων. Στο βαθύτερο επίπεδο θα βρίσκονται οι αποβάθρες. Στο αμέσως επάνω επίπεδο θα διέρχονται απλώς οι επιβάτες και στους υπόλοιπους χώρους θα τοποθετηθούν ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, ενώ στο δεύτερο επίπεδο θα βρίσκονται τα εκδοτήρια εισιτηρίων και τα ακυρωτικά. Από την επιφάνεια ο επιβάτης θα φτάνει απευθείας στο -2 καθώς στο -1 βρίσκεται ο παντορροϊκός αγωγός που δεσμεύει τον μισό χώρο και δεν επιτρέπει άλλες δραστηριότητες.

Βρέθηκε πλήθος αρχαιολογικών ευρημάτων

Και στον συγκεκριμένο σταθμό βρέθηκε μεγάλο κομμάτι της οδού Decumanus Maximus μαζί με όλες τις υποδομές της, το οποίο αποσπάστηκε ως σύνολο και φυλάσσεται σε αποθήκες. Η μέθοδος απόσπασης έγινε από εξειδικευμένο συνεργείο και εγκρίθηκε από το ΚΑΣ. Από τα ευρήματα του σταθμού θα επιστρέψει αργότερα μόνο το κρηναίο οικοδόμημα, μια κρήνη που μορφολογικά προσομοιάζει στο εύρημα που βρίσκεται μπροστά στο Χαμτζά Μπέη, στο λουτρό που βρίσκεται στην Εγνατία. Κατά πάσα πιθανότητα θα τοποθετηθεί στο επάνω επίπεδο του σταθμού. Επίσης, έχουν διατηρηθεί κατά θέση και άλλα αρχαία ευρήματα στη βόρεια πλευρά του σταθμού. Οι αρχαιότητες αυτές βρίσκονται μέσα σε σκάμμα και ένα από τα άμεσα μελήματα της Αττικό Μετρό είναι να επανακατασκευάσει την στήριξη των πρανών του σκάμματος στο οποίο θα μείνουν τα συγκεκριμένα αρχαία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν και κάποιες αλλαγές σε ότι αφορά τις εισόδους και εξόδους του σταθμού (ο σταθμός θα έχει δυο εισόδους). Επίσης, στη διάρκεια των ανασκαφών βρέθηκαν πολύ σημαντικά μαρμάρινα δάπεδα τα οποία επίσης θα αναδειχθούν όπως έχει ζητήσει το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς και σημαντικά ψηφιδωτά τα οποία έχουν συντηρηθεί προκειμένου να αναδειχθούν σε κάποιον κατάλληλο χώρο.

Δείτε τις δηλώσεις του κ. Κωνσταντινίδη για την πρόοδο των έργων στο σταθμό Αγίας Σοφίας

Όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος για την πρόοδο των εργασιών στο μετρό, οι ράγες στους σταθμούς του μετρό έχουν τοποθετηθεί και έχουν σκυροδετηθεί από την Ανάληψη μέχρι το Συντριβάνι.

Τα η/μ έρχονται ως υλικά αλλά η τοποθέτησή τους που είναι ένα τεράστιο έργο θα αρχίσει στο αμέσως προσεχές μέλλον. Στην καλύτερη περίπτωση οι γραμμές μέχρι το αμαξοστάσιο θα έχουν τελειώσει το καλοκαίρι, με εντατική εργασία, και θα αρχίσουν παράλληλα οι εγκαταστάσεις των η/μ. Το σύνολο του έργου κατά την εκτίμηση της Αττικό Μετρό θα μπορεί να είναι έτοιμο με τα η/μ στα τέλη του 2022 αρχές 2023 γι' αυτό δόθηκε ως χρονοδιάγραμμα ο Απρίλιος του 2023. Ο κ. Ταχιάος επανέλαβε ότι το έργο μπορεί να παραδοθεί μόνο στο σύνολό του.





Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 
typosthes.gr